Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista Home Prem]Gaat niet automatisch in standby

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:13
Ik heb al een tijdje (kan er niet exact een moment op plakken) last van het feit dat mijn laptop (Vaio FZ21M) niet meer automatisch in slaapstand gaat (let op, slaapstand in vista = standby zoals we het kennen in XP).

Behoorlijk irritant, want ik geef het ding ook graag even "rust" als ik naar beneden ga.

Sluit ik mijn klep, dan gaat ie wel in standby (!= hibernate), maar ik voel er niet veel voor om iedere keer mijn klep te moeten sluiten en opendoen.

Ik heb al heel wat processen opgeruimd, mijn actief profiel is "hoge prestaties" en ik heb nu even ingesteld dat ie op netstroom na 1 minuut in slaapstand (=standby) moet gaan.

• HyperBart
Nobody ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt de hardwarekant al afgekaart, blijft de software kant over.

Programma's en drivers mogen (!) powermanagement events afstoppen dus ik zou toch echt eens kijken of er niet een driver of programma sinds een tijdje waar je niet dat moment op kan plakken hiervoor verantwoordelijk is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HyperBart
alt-92 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:47:
Je hebt de hardwarekant al afgekaart, blijft de software kant over.

Programma's en drivers mogen (!) powermanagement events afstoppen dus ik zou toch echt eens kijken of er niet een driver of programma sinds een tijdje waar je niet dat moment op kan plakken hiervoor verantwoordelijk is.
Mja, dat dacht ik dus ook al, maar vreemd genoeg heb ik al heel wat van die programma's in mijn tray afgesloten, heb ook wat processes afgelopen.

Is er geen manier die je de mogelijkheid biedt om die powermanagement events te loggen ?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 20:58

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn er geen Samba shares gemount?
Als ik op mijn iMac een share van mijn Windows bak mount, gaat hij niet meer in standby.

• HyperBart
zAo schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:20:
Zijn er geen Samba shares gemount?
Als ik op mijn iMac een share van mijn Windows bak mount, gaat hij niet meer in standby.
Dat zou het wel kunnen zijn, nu je het zegt... ;)
Zou wel toevallig zijn met mac en windows. Kprobeer het even thuis, nu nog les

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HyperBart schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:17:
[...]

Dat zou het wel kunnen zijn, nu je het zegt... ;)
Zou wel toevallig zijn met mac en windows. Kprobeer het even thuis, nu nog les
lees: Mac die een share open houdt op de Windows PC - een open connectie van windows naar windows verloopt na 15 minuten standaard.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1