Automatisch backuppen van mappen naar tweede HD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 19:29
Ik wil wekelijks een backup maken van een aantal mappen, zoals Music en Pictures. Ik heb lopen zoeken naar backup-programma's en ben SyncBack gaan gebruiken (nog wat anders geprobeerd wat ik niet meer weet). Het zag eruit alsof het alle opties heeft die ik nodig heb, maar ik vind het erop lijken dat het programma een andere kijk heeft op backuppen dan ik.
Ik heb alle mappen aangevinkt die ik gebackupt wil zien en handmatig een backup gedraaid, wat op zich wel werkt, maar bij elke nieuwe backup vraagt hij wat ik wil met bestanden die nog niet in de targetmap staan... 8)7 Natúuuurlijk moeten die gekopieerd worden, dat is imo namelijk precies de grap van backuppen: het kopiëren van nieuwe bestanden in de mappen die ik heb aangewezen.
Maar goed, belangrijker is dat nieuwe submappen niet worden meegenomen in de backup, en ik dus steeds de nieuwe mappen binnen Music en Pictures zou moeten gaan aanvinken.

Zo is er dus weinig automatisch aan... maar dat zal er wel aan liggen dat ik iets fout doe? If not, welk programma moet ik dán hebben? :|

Bij voorbaat dank voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mappen synchroniseren over netwerk met wachtwoord

Daar worden een paar tooltjes genoemd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Ik heb laatst DirSync Pro geprobeerd en dat werkt wel aardig, zolang je niet via FTP wilt back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cobian Backup
Geniaal tooltje. :)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik gebruik Syncback (freeware versie) al meer als een jaar zonder problemen, alles gaat automatisch en nieuwe (sub)mappen & bestanden worden automatisch mee gebackupped ... :)
Ik heb alle mappen aangevinkt die ik gebackupt wil zien en handmatig een backup gedraaid, wat op zich wel werkt, maar bij elke nieuwe backup vraagt hij wat ik wil met bestanden die nog niet in de targetmap staan...
Om het volledig automatisch te laten gaan, moet je wel bij Preferences - Skip Differences Window aanvinken

De andere problemen die je hebt is me niet geheel duidelijk, maar je kan perfect bij de eigenschappen (rechts klikken - Modify) van een profiel onder het tabblad Advanced & Filter instellen hoe & wat er gebackupped moet worden :)

Maar zoals de andere hierboven al zeggen, er bestaan genoeg tooltjes, de één al duidelijker dan de andere ...
Pagina: 1