Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Als ik Windows XP Pro opstart krijg ik de volgende foutmelding:
"Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden \windows\system32\config\system. U kunt proberen om dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden."

Als ik de herstelconsole probeer te starten mbv de Windows installatie CD door middel van R in te drukken, kom ik niet verder. De computer vraagt dan: "Bij welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden?" Er is maar één installatie en dat is 1: c:\Windows. Als ik op 1 en Enter druk dan doet de computer niks meer.

Als ik via de Windows CD opstart en probeer Windows opnieuw te installeren blijft de computer hangen bij "Bezig met zoeken naar vorige versies van Microsoft Windows".

Ook de functies die bij F8 staan (Veilige modus, laatste recente instellingen die wel werkte, foutopsporingsmodus, etc.) halen niks uit. Hoe kom ik hier nou ooit uit?

Nogmaals:
- Herstelconsole kom ik niet in.
- Windows opnieuw installeren lukt ook niet.
Deze twee oplossingen worden namelijk vaak aangekaart.

Via google kwam ik in dit topic van Beginnersweb. Deze jongen heeft precies hetzelfde probleem, maar heeft ook nog geen oplossing kunnen vinden. http://www.beginnersweb.n.../viewtopic.php?f=14&t=874

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het voor jou belangrijk om settings, programma's e.d. te behouden of ben je wel bereid een kale install te doen? In dat geval kan je met een Live CD'tje (oid) even de docs & settings, windows en prog files dirs verwijderen en Windows er even opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:39:
Is het voor jou belangrijk om settings, programma's e.d. te behouden of ben je wel bereid een kale install te doen? In dat geval kan je met een Live CD'tje (oid) even de docs & settings, windows en prog files dirs verwijderen en Windows er even opnieuw opzetten.
Windows mag er gewoon af. Als er maar weer een nieuwe installatie op kan die wel werkt. Ik ga het eens op deze manier proberen. Thanks alvast!

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal zou het i.d.d. moeten zoals jij in de TS beschrijft. Du sgeen recovery console maar windows installeren -> partitie met beschadigde windows kiezen -> repair. Dan houd je alles. Vreemd dat dit bij jou niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wou T schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:35:
Nogmaals:
- Herstelconsole kom ik niet in.
- Windows opnieuw installeren lukt ook niet.
Deze twee oplossingen worden namelijk vaak aangekaart.
Als je bij beide zaken problemen hebt en je oorspronkelijke foutmelding is al
"Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden \windows\system32\config\system."
dan is een schijfcontrole doen geen verkeerd idee omdat er ook echt wat mis kan zijn natuurlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device