Toon posts:

Nieuw systeem vraagje (voeding)

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mijn huidige PC:

Intel C2D E6600 2,4 GHz
2GB DDR2 533
Geforce 7600 GT 256MB
S-ATA 500 GB 5400 rpm
400 watt voeding

Upgraden naar:

Intel C2D E6600 2,4 GHz
4GB DDR2 667
Radeon HD4850 512MB
S-ATA 500 GB
400 watt voeding

Is het haalbaar met die voeding of moet ik overwegen om deze ook te upgraden?
Houd in gedachten dat dit voor deze PC de laatste upgrade wordt. Ik ga deze niet een tweede keer uitbreiden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 00:50 ]

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Dat hangt af van een heleboel.

Zie hier, dit zal wel helpen :)

Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
Ligt aan merk voeding.. 400W is vaak niet netto. Google eens naar voeding calculator en je krijgt een hoop goede info.

Verwijderd

Geef het merk van je voeding en we kunnen vertellen of het zeker of misschien kan. Want een goede 400W voeding kan dit makkelijk aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op de voeding staat:

Merk: M tek
Input: 230 volt - 4.5A 50 Hz
Output: 400W max

Ik heb niet veel verstand van voedingen. Dit zit nu in mijn huidige kast en ik heb niet veel zin om die te upgraden.

@Crijnn
Ik zal trouwens even dat linkje van je doorlezen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

M Tek klinkt niet bepaald veelbelovend.
Een fatsoenlijk voeding aanschaffen lijkt me een must. Leuke 430W Antec NeoHE, Enermax PRO82+/MODU82+ 4xxW, Corsair VX450W of Tagan 4xxW opsnorren en er bij bestellen. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik ga halen.
Dus het liefst zonder die voeding.
Als mijn huidige crap is dan neem ik waarschijnlijk diegene die op de screen staat. (azerty)
Ik ga deze computer niet in de toekomst overclocken. (Misschien dat ik dan die oude kan houden? :P)

Afbeeldingslocatie: http://i528.photobucket.com/albums/dd323/marvinvanhalm/Afbeelding4.png

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 01:04 ]

Verwijderd

Huntkey heb ik nog nooit van gehoord. Goedkope en goede voedingen zijn o.a. Antec en Chieftec. Cooler Master en Aopen is ook geen rotzooi. Liever een goede 400W dan een slechte 500W.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je bent wel van de goedkope oplossingenen of niet? ;)
PEAK en Huntkey. Maar het zijn wel beide keuzes waar je mee uit te voeten kan, ik verwacht dat dat keurig gaat werken :)
Niet duur trouwens die voeding, en Huntkey is de slechtste nog niet.
Maar besef wel goed dat de voeding van een PC bij uitstek het onderdeel is om niet op te bezuinigen. Immers zijn alle componenten in de PC er van afhankelijk. Als je nog wat extra geld hebt zou ik investeren in een Antec NeoHE 430W van een euro of 55 volgens mij of een van de andere voorbeelden die ik gaf, of een ander goed merk wat je kunt vinden in het grote voedingen topic.

[ Voor 48% gewijzigd door Ultraman op 09-12-2008 01:09 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok.

Tja... goedkoop...
Op die voeding probeer ik inderdaad te bezuinigen. (maar ik ga maar eens kijken bij Antec).
Dat werkgeheugen is 667 dat is wat mijn mamabord maximaal aankan (als ik de doos geloof) en Kingston is toch juist wel een goed merk?
Voor de videokaarten zat ik een beetje te twijfelen maar ik zie het verschil niet tussen Peak, Club 3D ect...

Het is puur alleen voor games omdat mijn huidige GTA4 niet trekt (nu speel ik dat tijdelijk op mijn wat oude MacBook pro die er moeite mee heeft, te weinig ram op de grafische kaart).

Ik ga even op pad voor andere voeding.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:16:
Op die voeding probeer ik inderdaad te bezuinigen.
Zoals je in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 kunt lezen is dat een slecht idee, en heel erg verkeerde zuinigheid. Een slechte voeding kan heel duur uitpakken, bezuinig dus daar niet op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:16:
Voor de videokaarten zat ik een beetje te twijfelen maar ik zie het verschil niet tussen Peak, Club 3D ect...
Ik denk dat je je over die graka niet al te veel zorgen hoeft te maken ;)

Club3D is ook een budget merk maar ik heb hier prima ervaringen mee. En het is meestal gewoon ATi reference spul.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:19:
[...]

Zoals je in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 kunt lezen is dat een slecht idee, en heel erg verkeerde zuinigheid. Een slechte voeding kan heel duur uitpakken, bezuinig dus daar niet op.
I know :S
Daarom vraag ik het op verschillende fora :) (en hoopte ik dat ik door kon gaan met mijn oude :+)

Dit is mijn huidige boodschappenwagentje:

Afbeeldingslocatie: http://i528.photobucket.com/albums/dd323/marvinvanhalm/Afbeelding5.png

Trouwens bedankt allemaal voor het snelle reageren O+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 01:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:22:
Daarom vraag ik het op verschillende fora :) (en hoopte ik dat ik door kon gaan met mijn oude :+)
Kijk, op zich kan je best doorgaan met je oude. Maar veel mensen vinden het vervelend als er problemen ontstaan (PC valt plotseling uit o.i.d.).

Maar als jij dat niet erg vind en bereid bent later eventueel alsnog een nieuwe voeding te kopen kan je natuurlijk gewoon ermee doorgaan. Zeker als ie al tijdenlang trouwe dienst bewezen heeft, want zo zwaar is die upgrade nou ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige voeding heeft het al 2 jaar goed gedaan.
Wat kan er eigenlijk gebeuren als je voeding het niet meer haalt?
Maakt hij hardware stuk? Of valt het gewoon uit.
Anders neem ik alleen het ram en de graka. En koop later een voeding als zoals die Antec van 430 / 500 watt

Ik wacht even tot meer mensen reageren. Verschillende meningen zijn fijn.

Ik wil niet zo heel veel uitgeven omdat ik het eigenlijk alleen voor GTA4 doe, en de twee volgende delen als R* die gaat maken.

Voor de rest gebruik ik mijn laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 01:49 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:47:
Wat kan er eigenlijk gebeuren als je voeding het niet meer haalt?
Maakt hij hardware stuk? Of valt het gewoon uit.
Niet te voorspellen. Het kan gewoon uitvallen zijn, het kan doorbranden zijn, en het kan een fikkie worden. Eigen risico.
Ik wacht even tot meer mensen reageren. Verschillende meningen zijn fijn.
Je mag wel iets meer zelf uitzoeken, in het eerder aangehaalde Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 staat ontzettend veel informatie over voedingen, en zo afwachtend als dat je nu bent lijkt het erop dat je dit topic nog steeds niet bestudeerd hebt. Doe er je voordeel mee, met een beetje meer inzet leer je er ook meer van :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:52:
[...]

Niet te voorspellen. Het kan gewoon uitvallen zijn, het kan doorbranden zijn, en het kan een fikkie worden. Eigen risico.
Hmmm tja, uitvallen zou niet leuk zijn maar doorbranden vind ik al eng worden en een fikkie... ik ga investeren in een rookmelder :+

Ik was een beetje aan het switchen tussen dit topic en het voeding topic.
Ook heb ik voor sommige voedingen die ik bij azerty vond reviews gezocht en ik heb besloten om toch maar te investeren in een nieuwe voeding.

Dan neem ik ook maar meteen een A merk zoals deze Antec, deze had ook een paar goede reviews.
http://www.azerty.nl/prod...e-pfc---europese-uni.html

Ik denk dat ik deze er maar bij neem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:21:
[...]

Ik denk dat je je over die graka niet al te veel zorgen hoeft te maken ;)

Club3D is ook een budget merk maar ik heb hier prima ervaringen mee. En het is meestal gewoon ATi reference spul.
Nauw die peak is in iedergeval geen referentie meer.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3220/2945093880_845315f377.jpg?v=0
boven: Referentie met Accelerro S1. Onder: Stock PEAK hd4850.
Hij is redelijk lawaaiig.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Wat moet ik kopen?-vragen zijn niet toegestaan in de CSL. Daarnaast kun je advies over de juiste voeding in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 krijgen zoals hierboven al werd aangegeven.

Ik sluit dit topic maar ik denk dat je ook al genoeg advies hebt gehad. Mocht je het nog niet zeker weten, stel dan je vraag in bovenstaand topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.