Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net mijn nieuwe HDTV (sony bravia) en ik wil nu mijn PC op mijn hdtv aansluiten.

Setup:
Audiokaart:
realtek hd audio (HD amahoela, 3 jaar geleden gekocht voor 30 euro bij me pc)
Videokaart:
7900gx2 nvidia

Een kabel van DVI naar HDMI --> Ik heb goed beeld, goed helder en prachtig.

Geluid? Geen geluid dus!

Ik heb daarvoor een 3.5mm to rca (1 kabel van me pc naar 2 kabels die ik in mijn hdtv doe)

Screenshot hdtv waar alle 3 de kabels ingaan:
Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/my.php?image=hdmihdmiwn8.jpg

In de L and R zitten de 2 kabels, en in mijn pc zit die andere kabel die voor de pc dient (Weet eigenlijk niet in welk gat ik hem moet doen, er zijn er 6... heb ze alle 6 geprobeerd en geen audio)

Ik begrijp niet waarom die het niet doet, hij zit erin geplugged, de L en R horen bij die hdmi port lijkt me zo. Moet ik op mijn tv aangeven mischien dat ik geen geluid van hdmi maar van die L en R wil hebben? Moet ik settings veranderen op mijn computer?

Help me uit de brand, hiervoor heb ik de HDTV gekocht en nu doet hij het wel, maar geen geluid.. *Pakt het zakdoekje*

Edit:
Ik schijn net nu op AV3 geluid te hebben.. nadat ik de screenshot uploaden zag ik dat het geluid dus voor AV3 was, alleen zie ik geen aansluiting dat ook hdmi + 2 plugs heeft dat voor hdmi geldt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 00:14 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:10:
In de L and R zitten de 2 kabels, en in mijn pc zit die andere kabel die voor de pc dient (Weet eigenlijk niet in welk gat ik hem moet doen, er zijn er 6... heb ze alle 6 geprobeerd en geen audio)
Doe maar in de groene voor de zekerheid. De software van je geluidskaart moet dan trouwens gaan klagen dat er een nieuw apparaat is aangesloten, want hij wil dan weten wat het precies is (stereo, microfoon of iets anders).

Overigens doet je plaatje het niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Mmh mijn plaatje doet het als je de link even kopiert naar de adresbalk toe (Heb gebruik gemaakt van de [img][/img] tag maar die werkt dus blijkbaar niet voor mij).

Wat er nu dus aan de hand is:

Mijn geluid zit op av3, en me video op hdmi3.

Maar ik zie geen hdmi uitgang dat ook 2 van die plugs heeft waar me audio inkan, dat is toch raar dat dat er niet opzit... hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 00:25 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kijk nog eens goed aan de achterkant van je TV voor geluidsingangen? Je zit nu namelijk naar de zijkant te kijken, waar alleen wat simpele aansluitingen zitten voor als je even een apparaat wil aansluiten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Heb achterin ook gekeken, daar zijn geen L/R plugs dat voor hdmi werkt. Belachelijk toch eigenlijk, de oudere versies deden het wel en de nieuwere (4500) hebben het niet..of ik kijk verkeerd maar dat denk ik niet.

Verwijderd

Wou hier geen nieuwe topic voor starten, maar heb toch een vraagje:

http://img124.imageshack.us/my.php?image=dsc00083ox4.jpg

Dit is de achterkant van mijn vaste PC. Ik ga binnenkort een LCD-TV kopen. Op welke manier kan ik kwalitatief het beste beeld overzetten (bedoeld om video's op pc af te spelen en zo op TV-Scherm te krijgen).

Is dit DVI-HDMI ? Heb ik zo'n uitgang ? Hoe zal het geluid worden overgezet ?

Momenteel doe ik het van mijn laptop naar onze LCD tv beneden. VGA - naar VGA. Het beeld is degelijk, maar bij bewegende beelden geeft hij altijd lijnen weer die wat blijven "hangen". Ligt dit aan de VGA connectie ?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik zie daar een tweetal DVI connectoren zitten, gaat dus prima werken!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor TS, als ik even zoek op Bravia achterkant, heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.com.au/story_media/339288356/Sony_Bravia_back_panel_4.jpg
Daar zie ik toch duidelijk een HDMI ingang met daaronder netjes een L/R ingang voor geluid :)
Het is logisch dat je geluid op AV3 komt, je zit je L/R audio ook aan te sluiten op de AV3-ingang (geel+wit/rood), terwijl dus je HDMI kabel op een andere ingang zit.

edit:
Dit lijkt meer jou achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.radioandtelly.co.uk/images/sony_kdl32s201_07.jpg
Waar ik ook zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.radioandtelly.co.uk/images/sony_kdl32s201_04.jpg
L/R onder de HDMI 1.

Even plaatje fix:
klik
Zoals gezegt, dit lijkt mij gewoon de zijkant van de TV (HDMI 3 en AV3), je moet dus aan de achterkant van je televisie zitten. Zijkant is puur even snel wat makkelijk aansluiten.

Voor jeroen: Een DVI->HDMI verloopstukje op uitgang 2, aansluiten op de LCD en draaien maar :)
(wil je geluid, dat moet dus net zoals de TS, DVI kan geen geluid meesturen).

[ Voor 72% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2008 02:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Firestorm schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:38:
ik zie daar een tweetal DVI connectoren zitten, gaat dus prima werken!
Gaat DVI-HDMI een betere kwaliteit geven dan VGA-VGA ?

En gaat dit de BESTE kwaliteit geven ? Of zijn er nog andere mogelijkheden ?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:39:
[...]

Gaat DVI-HDMI een betere kwaliteit geven dan VGA-VGA ?
Uiteraard, want VGA is niet digitaal. Bij DVI en HDMI komt elke pixel precies zoals je computer het bedoelt bij de tv aan.
En gaat dit de BESTE kwaliteit geven ? Of zijn er nog andere mogelijkheden ?
Ja en ja, maar die mogelijkheden zijn niet beter qua beeldkwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 10-12-2008 12:41 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Dit gaat zonder twijfel de beste kwaliteit opleveren. Sowieso beter dan VGA-VGA. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:44

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gizz schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:40:
[...]

Uiteraard, want VGA is niet digitaal. Bij DVI en HDMI komt elke pixel precies zoals je computer het bedoelt bij de tv aan.
Vind ik iets te kort door de bocht. DVI en HDMI zijn technisch beter dan VGA qua signaaloverdracht en hebben dus veel minder last van storingen, ruis, etc.

Het nadeel van een HDMI ingang op een tv is echter dat deze meestal standaard aan overscan doet (in tegenstelling tot een VGA aansluiting). Tenzij je tv dit kan compenseren (en dat kan vaak niet), zul je dit via je VGA-driver moeten compenseren waardoor je geen 1:1 pixelmapping meer hebt.

Of dit storend is, moet iedereen maar zichzelf bepalen. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, en heb dus mijn LCD-tv dus ook via DVI -> HDMI aangesloten. Mocht je je er wel aan storen, dan kan een goede VGA-kabel voor jou de betere keuze zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1