Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

malware/virus blokkeert toegang tot updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een of ander malware of virus last, welke alle toegang tot microsoft updates en bijv. adaware updates blokkeert. Als ik bijvoorbeeld handmatig de adaware update wil downloaden, dan krijg ik een soort 404. In het programma zelf krijg ik een melding dat hij niet kan verbinden met de server.

Wil ik naar Microsoft Update gaan, dan reroute dit automatisch naar msn.com. Als ik via het microsoft downloadcenter een bestand wil downloaden, krijg ik bij elk bestand een 404. (bijv. update .net framework 3.5 SP1.

Iemand enig idee wat dit voor schoftige software is die mijn laptop heeft geïnfecteerd?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met een BartPE CD of USB stick te maken, installeer een virus- en malwarescanner, en ga scannen. Gooi eventueel ook je herstelpunten weg. Zie verder de BV FAQ voor opties :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Check dit bestand eens:
code:
1
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Als daar een lading IP's & domeinnamen staan, moet je die eens helemaal leeggooien; standaard staat er enkel:
code:
1
127.0.0.1   localhost

Ey!! Macarena \o/

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Een dns hijack ?

Host file ?

Abort, Retry, Quake ???