MyCom: "ASUS A7V + Duron ENORM onstabiel!"

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 19:48
Dat bericht kreeg ik dus op het moment dat ik een Duron 800 + ASUS A7V133 wou bestellen bij mycom. "De core van de Duron is enorm fragiel, en breekt makkelijk af", daar had ik idd wel eens van gehoord. "De combinatie van de processor en moederbord is enorm slecht, onstabiel na een paar dagen enzo.", SORRY :? , dat had ik dus echt nog nooit gehoord. :(

"Verkeerde batch enz enz" zeggen ze, maar ik hoor hier toch HONDERDEN tweakers blij praten over hun Duron systemen!

Ze zeggen dus dat de CHIPSET helemaal ruk is
Kan iemand me vertellen WIE hier gelijk heeft?? :'(

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Lijkt me sterk, vele reviews op i'net spreken mycom tegen.

Tuurlijk is de core fragiel, maar met een beetje geduld en een goede montage is er nix aan de hand.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Super hard gelul. Volgens mij proberen ze je gewoon een dure Intel proc aan te smeren.

Gewoon nemen hoor!

Verwijderd

Ik heb 2 dagen geleden een a7v133 met duron800 aangeschaft, loopt als een trein. Wat die processor betreft: natuurlijk moet je daar voorzichtig mee zijn, zoals met elke proc. Het enige probleem waar ik tegenaan ben gelopen is dat ik mijn geheugen niet op 133MHz krijg, iemand een idee?

• Terranca
Ze zeggen idd dat ik een Intel systeem moet kopen

Leek mij dus ook al erg sterke verhalen, maar zelfs de persoon die ik al een tijdje ken bij MyCom zegt hetzelfde

naja, ze moeten denkik vechten om de intel shit eruit te krijgen ;)

• Terranca
Ze zeggen dus ook dat ik beter geen SuperOrb kan nemen, omdat dat een echte duronkiller is. Hijs te groot en gaat daardoor vreemde hoeken enz. enz. aannemen, en dan gaat de core kaput

Ze hebben 'm ook niet in vooraad, maja, welke cooler moet ik dan nemen?? De coolermaster, Golden orb of Chrome Orb??

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 24 februari 2001 12:44 schreef Terranca het volgende:
Ze hebben 'm ook niet in vooraad, maja, welke cooler moet ik dan nemen?? De coolermaster of de Golden orb??
De coolermaster is dus erg stil :9, heb ik hier :):):):):):).

Maar volgens mij heb je voor overklokken dus echt wel een super orb nodig.

Enne heb hier een Thunderbird en een Asus A7V, weet neit wat die gasten lullen!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Neem voor overklokken een Alpha PAL6035 + Computernerdfan 7300 rpm :9~

• Terranca
Whehehe en waar ga ik die halen? >:)
Ik kan wel bij OC-shop een Alpha PAL met een mooie Delta cooler halen natuurlijk :)

En dan van die fijne Artic Silver II compound erbij :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 24 februari 2001 12:59 schreef r00tie het volgende:
Neem voor overklokken een Alpha PAL6035 + Computernerdfan 7300 rpm :9~
Yes, zekers als je permanente schade aan je gehoor wilt overhouden, en slaap tekorten wilt hebben ;);););););)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
Je moet een spire cooler nemen. goedkoop en zeer goed!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07

Epsilon

Op zaterdag 24 februari 2001 12:29 schreef Count_Grishnackh het volgende:
Ik heb 2 dagen geleden een a7v133 met duron800 aangeschaft, loopt als een trein. Wat die processor betreft: natuurlijk moet je daar voorzichtig mee zijn, zoals met elke proc. Het enige probleem waar ik tegenaan ben gelopen is dat ik mijn geheugen niet op 133MHz krijg, iemand een idee?
er is waarsachijnlijk een optie in de bios waar staat bij geheugenclock:
hclk (fsb van proc=100)
deze optie moet je kunnen veranderen in hclk+pciclk (dan heb je fsb van pro + de pci clock en dan is dan 133)
voordeel bij OC'en als je pc133 geheugen hebt: je kan de fsb overclocken tot dat je geheugen het begeeft, dan kan je nog terugstappen op een 100mhz geheugen bus

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07

Epsilon

Op zaterdag 24 februari 2001 13:06 schreef timotheebastin het volgende:
Je moet een spire cooler nemen. goedkoop en zeer goed!
sodemieter toch op!! (sorry voor de flamebait) maar je lult!! een spire sucks!!!
als je een goeie koeler wilt (zonder gehoorbeschadeging want mijn fop38 maakt ook 7000 rpm:P) moet je de fop32 nemen en die kan je bestellen bij narwal: http://www.narwal.nl
die heeft maar een 4500rpm delta fan
of je kan kijken voor een volcano II van thermaltake, deze maakt ook weinig lawaai en koelt goed!
Pagina: 1