Toon posts:

Computer start opnieuw op zonder BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds deze week start mijn computer zo'n twee keer per dag automatisch opnieuw op. Geen error, geen BSOD o.i.d.

Ik heb automatically restart uitgevinkt onder startup and recovery, ondanks dat wordt er toch direct opnieuw opgestart. Mijn OS is WinXP pro sp3.

Uiteraard heb ik het nodige getest. Checkdisk voor de harddisk, memtest86 voor het geheugen en de temperatuur. Daarnaast heb ik enkele benchmarks uitgevoerd voor oa CPU en videokaart maar tot dusver geen fouten gevonden. De restarts lijken @random plaats te vinden.

Iemand wellicht een suggestie hoe en wat ik zou kunnen controleren? En kan ik ergens een error-log vinden? En de BSOD aanzetten?

Overigens onder computermanagement > Event viewer > System zie ik de volgende errors:
- CRT invalid display type (ati2mtag)
- The Afdoadtkuh service failed to start due to the following error: The system cannot find the file specified.
- The Ati_iostfe service failed to start due to the following error: The system cannot find the file specified.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 21:33 ]

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 20:28

pythagorasABC

A²+B²=C²

heb je ubuntu livecd al geprobeerd?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Verwijderd

Topicstarter
Ubuntu is toch voor Linux?

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
ubuntu is een live distributie, die kun je dus gewoon gebruiken zonder hem te installeren (laad in het geheugen).

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

een livecd kun je gewoon in de PC stoppen, en dan laten booten van de cd.
Als hij dan nog steeds uitvalt zal het waarschijnlijk iets software-matigs zijn.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
pythagorasABC schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:36:
[...]

Als hij dan nog steeds uitvalt zal het waarschijnlijk iets software-matigs zijn.
euh? Als hij vanaf een livecd nog steeds random uitvalt lijkt het me eerder een hardwareprobleem/bios issue oid. Je hebt dan namelijk de windows installatie uitgesloten.

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

LaserJet schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:42:
[...]

euh? Als hij vanaf een livecd nog steeds random uitvalt lijkt het me eerder een hardwareprobleem/bios issue oid. Je hebt dan namelijk de windows installatie uitgesloten.
je hebt gelijk, ik bedoelde het andersom ;)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Aan de events te zien is in ieder geval je display driver gaar. Die zou ik opnieuw installeren.

Een paar weken geleden heb ik ook een systeem onder ogen gehad met een reboot probleem zonder BSOD, toen lag het aan het geheugen voltage (te laag). Eventueel kan het dus ook gaar geheugen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb automatically restart uitgevinkt onder startup and recovery, ondanks dat wordt er toch direct opnieuw opgestart.
De rest bedankt voor de tips. Ik ga de drivers opnieuw installeren en het geheugen verwisselen. Zonder resultaat zal ik eens kijken of het met de Ubuntu CD blijft werken.

Overigens heb ik net de wireless card ook vervangen. Op een of andere manier liep de computer vast tijdens het opstarten nadat ik deze er even uit had gehaald, ook in veilige modus.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 00:55 ]

Pagina: 1