Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Aopen QF50J] nokje voorkant kast omtoveren tot firewireaans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een kast van Aopen waar ik aan de voorkant een firewire aansluiting wil creeren. Gaat om de QF50J van Aopen. Hier te zien: http://www.aopen.nl/search_prod.aspx?modl=QF50J

Volgens de website en het uiterlijk van de kast is firewire optioneel. Dat zie ik aan het nokje voorop de kast, wat eruit gedrukt kan worden. Echter als ik de voorkap van de kast afhaal, zie ik geen opening naar de binnenkant van de kast. Ook zie ik geen mechnisme waar ik een mogelijk firewire aansluiting op zou kunnen aansluiten. Ik vraag me dan ook af hoe ik hier een firewire aansluiting kan maken. Ik ben op de hoogte van brackets en cardreaders waarmee ik hetzelfde kan bereiken. Maar ik wil juist weten hoe ik het op deze manier kan realiseren. Op de website van Aopen kan ik hier niets over vinden. Ook in het boekje wat bij de kast zat niet. Wie weet raad?

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Die USB- en audiopoorten zitten op een klein printkaartje dat je eraf kunt schroeven. Diezelfde kaartjes maar dan mét FireWire poort worden gewoon los verkocht, dus als je dat aanschaft ben je klaar :)

[ Voor 38% gewijzigd door NNF op 08-12-2008 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
NNF schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:21:
Die USB- en audiopoorten zitten op een klein printkaartje dat je eraf kunt schroeven. Diezelfde kaartjes maar dan mét FireWire poort worden gewoon los verkocht, dus als je dat aanschaft ben je klaar :)
Bedankt voor je antwoord. Had dit antwoord niet verwacht. Heb namelijk voordat ik dit antwoord bekeek ook gebeld met Aopen. En die gaven mij aan dat deze paneeltjes niet verkrijgbaar zijn via hun. Bestellen bij hun was onmogelijk. Want ze hadden ze niet meer op kantoor. En de fabriek van Aopen wilde ze niet meer leveren aan het kantoor. En als ze al leverbaar waren zouden ze tientallen euri kosten. En daarom deden ze dat niet meer.

Maar nog 1 vraag weet je zeker dat dit het juiste paneeltje is? Is deze passend op de QF50J? Want op die URL zie ik niet staan voor welke kasten paneeltje gebruikt kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Foutje deze post kan verwijderd worden.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 21:34 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

en anders kun je misschien toch beter een firewire bracket (€2.50) uit elkaar slopen en de firewire poort in de voorkant van de pc monteren :)

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 22:02

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Als ik me niet vergis zijn die dingetjes voor zo goed als alle aopen kasten gelijk. Front van de kast eraf halen, 1 of 2 schroefjes los en je kunt dat dingetje met de aansluitingen eruit halen. Ik heb nog zo'n ding liggen met firewire aansluiting en alle interne kabels, dus als je interesse hebt geef maar een gil via DM ofzo :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Topicstarter
Okee ben nu zover dat ik de keuze heb laten vallen op een Aopen stekker. Dus dat ga ik verder regelen. Maar nu jullie advies over het volgende. Er zit geen firewireaansluiting op moederbord. Er zit wel een firewirekaart in de computer. Die aansluiting is anders dan mainbord firewire. Dus heb ik via Farnel een verloopplug gekocht. Maar die verloopplug heeft een mannetjes firewireaansluiting. De firewirekaart ook. Dus moet ik waarschijnlijk een firewirekabel er tussen zetten. Ik zie de bui al hangen dat in de winkels alleen 1.80m te koop is. Nu is de vraag in hoeverre deze opstelling goed werkt? Hoe lang mag die kabel max. zijn? Of zouden jullie het anders aanpakken? Kabel buiten de kast om is geen oplossing. Er moet firewire aan de voorkant van de kast komen. Het is niet voor mezelf.

Ik heb ook al zitten denken om gewoon simpelweg een gewone firewirekabel te kopen. En die uit de voorkant laten steken. Maar zou zo niet kunnen verzinnen hoe ik die dan vast moet zetten. Ideeen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 13:55 ]

Pagina: 1