Toon posts:

Welke Packages installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil op een 486DX2, 66 MHZ, 8 MB RAM, 420 MB HD, Suse Linux 6.4. installeren. Nou heb ik nog een PIII, 450 MHZ staan.

Nou wil ik de harde schijf in de PIII plaatsen en via de PIII Linux installeren en dan weer terug in de 286DX2 plaatsen.

Ten eerste kan dit? En ten tweede als ik in het menu kom, welke packages moet ik installeren? Is het nodig dat ik alles installeer, of alleen de kernel (Dat is me verteld). En zo ja, hoe installeer ik alleen de kernel?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, als ik mijn HD die in eerste instantie in mijn PIII zat, weer terug zet, dan is er toch niks aan de hand en kan ik gewoon mijn computer weer opstarten?

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Dan zou ik geen lilo installeren, maar dat pas installeren als je em in die 486 hebt gezet

\o/

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 februari 2001 12:23 schreef oXygeN het volgende:
Dan zou ik geen lilo installeren, maar dat pas installeren als je em in die 486 hebt gezet
En wat houdt lilo precies in? :?

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

No offence, maar als je dat niet eens weet kan je er beter maarn iet aan beginnen, of een heleboel gaan lezen over linux...

\o/

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 24 februari 2001 13:47 schreef oXygeN het volgende:
No offence, maar als je dat niet eens weet kan je er beter maarn iet aan beginnen, of een heleboel gaan lezen over linux...
Nou nou, met deze replies leert ie er natuurlijk niks van :(

lilo is de LInux LOader, een bootprogrammatje dat altijd geinstalleerd wordt om Linux te booten. Je kunt het ook gebruiken om Windows te booten (een dualboot systeem) maar dat terzijde.
Wat je probeert te doen heb ik ook eens gedaan, en dat werkte perfect.

Verwijderd

Jongens, jongens. Alleen een kernel installeren? dat is net zoiets als kernel32.dll op een schijf gooien en kijken of het draait >:) Misschien is bash, (a/min)getty, shadow-utils etc. ook wel handig? Nou weet ik het niet zeker hoe het met SuSE zit, maar sommige distro's zijn speciaal voor >=Pentium gebouwd, dus geen 486. Het beste is een kleine distro te nemen. Er worden er genoeg gebouwd (zoals http://tiny.seul.org ). Die werken perfect. :)
Pagina: 1