Oracle certificering (OCA,OCP,OCM)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Via mijn werk heb ik diverse cursussen gedaan over oracle SQL en PLSQL.
Daar heb ik wel allemaal onofficiële certificaten voor gehad, maar die stellen op een CV niet zo veel voor natuurlijk.

Nou las ik pas ergens dat je ook officiële oracle certificaten kan halen. Na wat browsen op de oracle site kwam ik hier op uit: http://education.oracle.c...pages.getpage?page_id=155

Met wat examens zou ik Oracle PL/SQL Developer Certified Associate of Oracle Advanced PL/SQL Developer Certified Professional kunnen worden.

Ik vroeg me af of iemand hier weet wat de toegevoegde waarde van deze certificaten is in Nederland? Heb je er echt wat aan? of wordt er niet naar gekeken bij bijvoorbeeld sollicitaties.

Nou denk ik dat mijn baas er niet voor gaat betalen (want voor hem heeft het geen toegevoegde waarde), dus ik zat er over te denken om zelf deze examens te doen. Ik had gedacht dat dat wel flink wat zou kosten, maar op de site van oracle staan bedragen zoals $125.00. Ik vroeg me af of er iemand was die hier ervaring mee heeft, kost het echt maar zo weinig? (de cursussen die ik heb gehad kosten een veelvoud daarvan) en kan je deze examens gewoon in Nederland doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:37
Dat soort bedragen voor certificaten zijn normaal. Ook de certificaten van IBM, Microsoft, Sun, etc. zitten in die prijsklasse.

Je kan je examen bij prometric aanvragen (je kan daar met creditcard betalen). Dan kies je een datum en een plaats (vele tientallen plaatsen in Nederland). Op de dag zelf ga je naar binnen, toon je je ID, word je begeleid naar een PC, doe je de test, en wanneer je op finish klikt weet je of je geslaagd bent.

Met Oracle certificaten heb ik zelf geen ervaring, dus daar kan ik je niets over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 15:47

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb de OCA certificering behaald, niet heel spannend eigenlijk.
Maar m'n werkgever vond het belangrijk, omdat klanten er wel eens naar vragen.

Eigenlijk, als je SQL/PL-SQL kunt, moet je het gewoon doen, de kosten zijn niet schrikbarend hoog en het staat wel netjes op je CV.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P