Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 17:31
Ik wil een PC voor mijn HD TV (1080P). Nu was mijn oog gevallen op de Acer X3200. Daar zit een NVIDIA geforce 8600 in.

Om er voor te zorgen dat ik mijn PC vanaf de bank kan lezen is die hele hoge resolutie bij bijvoorbeeld iTunes niet handig.

Ik heb hier ook een PC met Intel Graphics kaart en die heeft de mogelijkheid om een profiel/schema te maken met een afwijkende resolutie. Hier kun je zelfs een programma (bijvoorbeeld iTunes of Chrome etc.) aan koppelen zodat wanneer je dat schema kiest direct dat programma wordt gestart en bij het afsluiten ervan je weer terug gaat naar de 'normale' resolutie. Dat profiel/schema kies je door op het bureaublad op de rechtermuisknop te klikken en dan op 'schema selecteren' --> iTunes etc. heel makkelijk, ook voor digibeten.

Nu kan ik een dergelijke functie bij de NVidia kaart/software niet vinden. Een showstopper denk ik want nu moet je echt het menu in om een andere resolutie te kiezen. Voor mij niet zo erg maar voor gezinsleden heb ik dat liever niet.

Mijn vraag, is er wellicht een andere manier om onder windows programma's te starten met een afwijkende resolutie of is deze software afhankelijke manier (nvidia niet, ATI wel...) de enige optie ?

[ Voor 0% gewijzigd door JR1966 op 10-12-2008 22:17 . Reden: taalfout ]

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 17:31
Is er echt niemand die me hierin kan adviseren ?

(of stel ik een vraag die te dom voor woorden is?)

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Kan je de DPI in windows niet hoger zetten?
Of anders gewoon op 720p draaien?