Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Wat wil je nou precies? het signaal distribueren over een videosysteem bedoel je?
dus dat videosysteem is er al? of is dat er niet ? Bij ons op school doen ze dat namelijk ook!
gEwoon over de TV's informatie naar studenten brengen (rooster info e.d.)
Moet in princype natuurlijk goed kunnen...
Maar wat is er al en wat niet?
en wat is precies het probleem?
Voor een beetje conversie kan je met een goedkoop videokaartje al af...
dus dat videosysteem is er al? of is dat er niet ? Bij ons op school doen ze dat namelijk ook!
gEwoon over de TV's informatie naar studenten brengen (rooster info e.d.)
Moet in princype natuurlijk goed kunnen...
Maar wat is er al en wat niet?
en wat is precies het probleem?
Voor een beetje conversie kan je met een goedkoop videokaartje al af...
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Inderdaad wil het een videosignaal distribueren over een bestaand video/tv netwerk.Dit is in een ziekenhuis hierzo. Op de TV verschijnt een soort van kabelkrant achtig idee.
Het is zo dat ik enige tijd (2 jaar) geleden heb geexpirimenteerd met zo'n VGA->TV kaart maar de kwaliteit (op 800x600 of 1024x786) was echt belabberd. Als je inderdaad nu betere kaarten of converters hebt, welke zijn dat? en welke ervaring heb jij met dat systeem op school mbt. leesbaarheid, grootte van de letters ?
Thanx. DB
Het is zo dat ik enige tijd (2 jaar) geleden heb geexpirimenteerd met zo'n VGA->TV kaart maar de kwaliteit (op 800x600 of 1024x786) was echt belabberd. Als je inderdaad nu betere kaarten of converters hebt, welke zijn dat? en welke ervaring heb jij met dat systeem op school mbt. leesbaarheid, grootte van de letters ?
Thanx. DB
Nou tegenwordig heeft bijna elke zichzelf respecterende videokaart fabrikant een TVout op zijn videokaarten zitten!
Deze zijn meestal in resolutie tot maximaal 800x600.. de TV zelf kan eignelijk maar een resolutie van uhm..5zoveelx3zoveel (dacht ik even snel) dus elke converter die 800x600 kan is in princype goed!
Je moet er sowiso van uit gaan dat je lettertype erg groot moet zijn! gewoon weg omdat de resolutie van een TV nou eenmaal laag is!
hoe groot zon lettertype dan is weet ik niet, maar op school issut echt wel redelijk groot!
Deze zijn meestal in resolutie tot maximaal 800x600.. de TV zelf kan eignelijk maar een resolutie van uhm..5zoveelx3zoveel (dacht ik even snel) dus elke converter die 800x600 kan is in princype goed!
Je moet er sowiso van uit gaan dat je lettertype erg groot moet zijn! gewoon weg omdat de resolutie van een TV nou eenmaal laag is!
hoe groot zon lettertype dan is weet ik niet, maar op school issut echt wel redelijk groot!
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
En ik weet niet wat voor converter dat was die jij hebt maar de meeste (ook wat oudere) tvout dinngen waren altijd al goed!
De asus v3800 DLX bestaat toch al een tijdej (uit de tijd van de TNT kaarten) en die heeft eigenlijk dezelfde chip als de nieuwere van asus..
De asus v3800 DLX bestaat toch al een tijdej (uit de tijd van de TNT kaarten) en die heeft eigenlijk dezelfde chip als de nieuwere van asus..
Thanx... ga ik es ff proberen...
Ik zou een AGP systeempje in elkaar zetten met een G400(Max) of G450 .. Deze kaartjes hebben de beste TV-out op de markt, SVHS of RGB signaal ziet er zeer strak uit en is geschikt voor hetgeen wat je wilt, je kan ten alle tijde de tweede poort laten clonen , zelfs vanuit de BIOS en tot een resolutie van 1024 * 768 * 32BPP (G400 Max) of 1600 * 1200 * 32BPP (G450). Letwel : je kan op deze resolutie niks meer lezen natuurlijk, maar 1024 * 768 is op een redelijke TV nog wel te lezen.
Suc6!
Suc6!
Concrete Loop Watercooling
TV is volgens mij 320x256, dat was ook Amiga 500 resolutie en die had gewoon TV als monitor ongeveer. Dan kun je wel in 1024x768 gaan bikkelen, maar leesbaar wordt het nooit, zeker niet als monitorsysteem, waarbij jeook nog op 2 meter afstand leest minimaal, en ook op 5 meter nog wat moet kunnen lezen. De enige manier is dan een Powerpoint presentatie met grote letters, en dan maakt de VGA naar TV convertor niet erg veel uit, daar kun je 1000en guldens aan uitgeven, maar de TV resolutie blijft gewoon laag.
Klopt, als je het pixel : pixel bekijkt, is een TV nooit toereikend voor een 1024 * 768 signaal, maar een Matrox G400 max maakt er een standaard composite/S-VHS/RGB signaal van wat toch goed leesbaar is. Op een Philips TV uit 1970 ziet dit er natuurlijk niet uit, maar een beetje recente TV is zeker geschikt voor een PPT presentatie.
Concrete Loop Watercooling
Pagina: 1