Een paar weken terug had ik een Samsung T166 500Gb schijf gekocht en deze in mijn pc gestopt. Na een tijdje begon mijn pc op willekeurige momenten te hangen, vervolgens een paar seconden activiteit te vertonen en daarna weer te hangen. Wacht een uurtje en het was alsof er niets gebeurd was. Tijden niks aan de hardware veranderd dus het eerste waar ik naar ging kijken was de schijf. Losgekoppeld en toen geen last meer gehad van dit probleem. Daarna heb ik de schijf weer aangesloten en een benchmark gedraaid en een vriend met eenzelfde 500Gb SATA schijf hetzelfde laten doen. Die benchmark kan ik niet meer terugvinden en de naam weet ik ook niet meer (heb het aangegeven in mn RMA email en die kan ik ook niet meer vinden
) maar wat bleek mijn samsung schijf was 21x langzamer dan de andere schijf. RMA gestuurd en bevestigd dat hij inderdaad defect was.
Dezelfde schijf bleek niet meer leverbaar dus kreeg ik als vervanger een Western Digital caviar green 500Gb. Vond ik best zolang het maar stil is. Dit apparaatje zit nu een week of twee in mn pc en verdorie zonet beginnen dezelfde problemen als met de samsung schijf. PC blijft hangen, werkt slechts in vlagen en net als bij de samsung schijf is hij niet meer te zien in 'Deze Computer' of in de bios of wat dan ook. Op dit moment geeft hij regelmatig het bekende windows geluidje van 'nieuwe hardware aangesloten' en 'hardware verwijderd' en flitst de schijf af en toe door 'deze computer' om daarna weer spoorloos te verdwijnen. Ongetwijfeld zal mn pc morgenochtend weer werken alsof er niets gebeurd is en dan draai ik wel even een benchmark om te kijken of hij ook 20x langzamer is geworden.
de specs mn pc:
CPU: Intel E6420
Mobo: Asrock 4CoreDual-VSTA
Geheugen: 2x 1024Mb Corsair Valueselect PC5300
GPU: Nvidia 7800GS Club3D (AGP)
Overige hardware: Sony/NEC SATA dvd brander, Seagate 120Gb IDE harddisk, Creative Xtrememusic geluidskaart, Sitecom USB 2.0 PCI kaart, Zalman 400B-APS 400 Watt voeding
verder draai ik Windows XP en soms ubuntu welke ik geinstalleerd heb op de oudere Seagate IDE schijf.
iemand een idee wat er kaput is?
Dezelfde schijf bleek niet meer leverbaar dus kreeg ik als vervanger een Western Digital caviar green 500Gb. Vond ik best zolang het maar stil is. Dit apparaatje zit nu een week of twee in mn pc en verdorie zonet beginnen dezelfde problemen als met de samsung schijf. PC blijft hangen, werkt slechts in vlagen en net als bij de samsung schijf is hij niet meer te zien in 'Deze Computer' of in de bios of wat dan ook. Op dit moment geeft hij regelmatig het bekende windows geluidje van 'nieuwe hardware aangesloten' en 'hardware verwijderd' en flitst de schijf af en toe door 'deze computer' om daarna weer spoorloos te verdwijnen. Ongetwijfeld zal mn pc morgenochtend weer werken alsof er niets gebeurd is en dan draai ik wel even een benchmark om te kijken of hij ook 20x langzamer is geworden.
de specs mn pc:
CPU: Intel E6420
Mobo: Asrock 4CoreDual-VSTA
Geheugen: 2x 1024Mb Corsair Valueselect PC5300
GPU: Nvidia 7800GS Club3D (AGP)
Overige hardware: Sony/NEC SATA dvd brander, Seagate 120Gb IDE harddisk, Creative Xtrememusic geluidskaart, Sitecom USB 2.0 PCI kaart, Zalman 400B-APS 400 Watt voeding
verder draai ik Windows XP en soms ubuntu welke ik geinstalleerd heb op de oudere Seagate IDE schijf.
iemand een idee wat er kaput is?
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)