Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GTA4 - controls niet goed instelbaar

Pagina: 1
Acties:

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 19:09

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Mijn probleem zit'em in de configuratie van de controls.

Ik ben gewent om te lopen (forwards, backwards) met de 2 muisknoppen.

Deze zijn niet instelbaar bij 'On Foot', wel bij de anderen zoals 'In Vehicle'.

Totaal onspeelbaar voor mij persoonlijk dus ;) Ik gebuik deze settings al meer als 10 jaar dus het is echt geen optie om over te schakelen naar een andere methode.

Nu ben ik dus druk opzoek naar een settings.cfg oid zodat ik zelf de boel kan configureren... maar helaas tot zover nog niets gevonden....

Weet iemand raad?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb de titel wat duidelijker gemaakt ;)

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
TheZeroorez schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:45:
Ik heb de titel wat duidelijker gemaakt ;)
Haha ok, merci ;)

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 10:53
Er is wel een settings bestand, Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Rockstar Games\GTAIV\
Hier moet ergens settings.cfg staan.
De vraag is natuurlijk of de instellingen hier in staan.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54

World Citizen

FreeReef.nl

Phorze schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:36:
Er is wel een settings bestand, Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Rockstar Games\GTAIV\
Hier moet ergens settings.cfg staan.
De vraag is natuurlijk of de instellingen hier in staan.
Ik wil zelf mijn Joypad instellingen wijzigen, en had ook al door dat bestand heen gezocht... helaas.
Als ik iets tegen kom, dan laat ik het wel weten.

FreeReef.nl

• dennisjacobs
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Inderdaad heeeeel erg irritant dit! Ik ben supergevoelig voor RSI (handig als je graag een game speelt maar goed) en ik ben het eveneens gewend om met de muis te navigeren (en dus ook voor/achteruit lopen). Behalve de gewenning van een andere manier van besturen krijg ik nu bovendien een stuk sneller klauw-auw.

Dit is overigens de reden geweest dat ik een aantal weken geleden Dead Space heb teruggebracht naar de winkel. Met GTA hoop ik echter gauw een oplossing in de vorm van een patch te zien.

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb het ook, ik gebruik ook muisknoppen voor vooruitlopen/rijden/vliegen/etc... :)

Ik kan settings.cfg niet openen met notepad, dan krijg ik rare tekens te zien. Weet iemand waar mee ik die kan openen? Ik gebruik Windows Vista.

Weet iemand überhaupt al een oplossing?

• ijsblok
Ik heb wel zonet een work-around gevonden die lijkt te werken.

Er is een programmaatje genaamd 'Key Manager' van ATN-soft. Download

Installeer het en je kunt er mee zorgen dat je muisknoppen een soort andere functie krijgen. Ik heb bijvoorbeeld gezorgd dat als je de rechtermuisknop gebruikt je feitelijk de letter P indrukt. Als ik GTA4 start kan in in het control-menu nog steeds niet de rechtermuisknop direct gebruiken, maar als ik 'move forward' map met de letter P en ik start de game, werkt het met de rechtermuisknop! d:)b

Nadeel is wel dat het progje een 30-dagen trail is. Ik hoop dat er binnen 30 dagen een beter oplossing voor handen is... :X

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
ijsblok,

Das idd een goed idee, dat ik er zelf niet op gekomen ben ;) hahaha

Maarrrr, die 'Key Manager' van ATN-soft werkt dus voor geen meter in mijn geval. Dat komt omdat ik de linker-muis-knop wil instellen als 'forwards'. Met dit programmaatje kan ik de linker-muisknop dus niet instellen, aarghhh ;)

Maargoed, ff verder gezocht en gevonden:

Met dit proggie lukt het wel namelijk. Selecteer "Simulated Keystrokes" en voila.. perfecto. Wel heb ik in gta alle mousknop acties verwijderd en nu werkt het als een zonnetje.... En het proggie is nog gratis ook ;)

Happy gaming!!!!

//edit - net wat zitten spelen, so far so good... wat een opluchting zeg.

Ik heb trouwens ook de run button bij de forward button geconfigureerd, zo heb ik een 'always run' onder m'n muisknop, werkt echt goed ;) In dat proggie kan je dus meerdere buttons achter elkaar zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door ocdaan op 15-12-2008 19:49 ]

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10 00:47
oooooo nice, ik ga mijn GTA:SA mapping ook ff overbrengen hierheen! Ik heb bijna een maand gewerkt aan het perfectioneren ervan en ik kan ik GTA IV ineens voor geen meter meer rijden!

Wel irritant als je de rem op de rechtermuisknop hebt (zoals ik) en je telefoon gaat, dan druk je hem weg. Daar is nog niet echt een omweg voor, aangezien de controls voor de telefoon niet instelbaar zijn... |:(

• ijsblok
ocdaan schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:36:

Met dit proggie lukt het wel namelijk. Selecteer "Simulated Keystrokes" en voila.. perfecto. Wel heb ik in gta alle mousknop acties verwijderd en nu werkt het als een zonnetje.... En het proggie is nog gratis ook ;)
Ah, bedankt voor de tip. Ik heb deze geprobeert ern werkt hier ook prima. Mooi, gratis is dan beter dan niet-gratis ;)
Xtrafris schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:43:

Wel irritant als je de rem op de rechtermuisknop hebt (zoals ik) en je telefoon gaat, dan druk je hem weg. Daar is nog niet echt een omweg voor, aangezien de controls voor de telefoon niet instelbaar zijn... |:(
Heb ik ook gemerkt idd. Ik accelereer juist met die knop. Dus als m'n telefoon gaat kan ik het beste mijn voertuig stilzetten en dan telefoneren. Eigenlijk is dat gek, want je kan die knop gewoon mappen in GTA zélf voor voertuigen. Zou dat een bug zijn? Of mag je gewoon niet bellen tijdens het rijden, zoals IRL ;) ?Ik hoop dat dit verder geen probleem zal zijn in het verloop van het spel...
Pagina: 1