Toon posts:

Foto's redden van WHS ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een defect in de pc ( whs ) kreeg ik hem niet meer opgestart.
De harddisk zit vol foto's en muziek welke ik wil redden,echter na de disk aan een andere pc te hebben gehangen ( slave ) kan ik hem wel benaderen echter het lukt niet om de foto's over te zetten naar een andere schijf.
De melding die dan opdoemt is als volgt :
kan foto.jpg niet kopieren.Het systeemkan geen toegang krijgen tot het bestand

Hoe kan ik toch mijn foto's redden en over zetten naar een externe disk?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je er al eens een datarecoveryprogje op losgelaten? Die willen nog wel eens op een andere manier de disk bekijken (zo kunnen ze de partitietabel negeren bijvoorbeeld). Duurt even, maar lukt vaak prima.

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:04

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Was het niet zo dat WHS maar 20gb voor de install pakte en de rest voor de data. Dit zou moeten betekenen dat als je whs gewoon opnieuw installeert dat niks aan de data zou mogen veranderen.

-Te huur

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je de permissies op de externe schijf al eens gecontroleerd? Het lijkt me dat je deze melding niet zomaar krijgt? Wat heb je zelf al gezocht en geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
Yagermeister schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:18:
Was het niet zo dat WHS maar 20gb voor de install pakte en de rest voor de data. Dit zou moeten betekenen dat als je whs gewoon opnieuw installeert dat niks aan de data zou mogen veranderen.
Leuk, maar als het wel verkeerd gaat is hij z'n data wel kwijt :P

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

ThinkPadd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:27:
[...]

Leuk, maar als het wel verkeerd gaat is hij z'n data wel kwijt :P
Op dat moment kan hij wel nog altijd data recovery proberen. Meestal is dat al het laatste redmiddel. Met de herstelschijf wat erbij zit moet dit niet eens een probleem zijn aangezien die zover ik weet de install alleen herstelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Yagermeister op 08-12-2008 19:28 ]

-Te huur

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem enkel als slave aan een andere pc gehangen, dan zie ik alle bestanden en foto's echter ik kan ze niet openen of kopieren.
Ik vermoed zelf dat het zit in de rechten die je insteld op de server nu hij aan een andere pc hangt kan ik er niet meer in.
de server/pc waar hij in zat is kapot/overleden als ik hem opnieuw moet instaleren dan moet ik de disk in een andere pc plaatsen.
Maar als het om de rechten gaat ? ben ik die dan ook niet kwijt bij een reinstall? dan moeten de rechten ook opnieuw worden ingesteld.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Rechten kun je makkelijk overnemen. Als je een pc gebruikt wat XP Pro heeft kun je gewoon via beveiliging jezelf weer eigenaar maken.

-Te huur

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Het beste kan je de recovery mogelijkheid van WHS zelf gebruiken, dus WHS op een andere schijf opnieuw installeren, schijf er aan hangen en gaan recoveren. Als je onzeker bent, maak je nog even een image van je data schijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 08-12-2008 20:32 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Er was laatst een topic met iemand met hetzelfde probleem en diegene heeft z'n data kunnen redden door WHS op een andere schijf te installeren en daarmee de data schijf te benaderen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yagermeister schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:27:
Op dat moment kan hij wel nog altijd data recovery proberen. Meestal is dat al het laatste redmiddel. Met de herstelschijf wat erbij zit moet dit niet eens een probleem zijn aangezien die zover ik weet de install alleen herstelt.
Eeeuhm, dat zeg je verkeerd om. Na een data recovery kan je altijd nog wel een installatie over de oude doen. Na een installatie zijn je kansen op data recovery daarentegen (zoals ThinkPad ook al zegt) een stuk minder hoog omdat je hebt geschreven op de HDD ;)

Begin er inderdaad mee (via booten van ander OS, of bootable Windows-CD) jezelf alle rechten te geven / take ownership te doen (zie ook de FAQ van Windows Clients).

Een image is altijd slim.

Edit: ik reageer nogal laat merk ik..

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 08-12-2008 20:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

F_J_K schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:31:
Eeeuhm, dat zeg je verkeerd om. Na een data recovery kan je altijd nog wel een installatie over de oude doen. Na een installatie zijn je kansen op data recovery daarentegen (zoals ThinkPad ook al zegt) een stuk minder hoog omdat je hebt geschreven op de HDD ;)

Begin er inderdaad mee (via booten van ander OS, of bootable Windows-CD) jezelf alle rechten te geven / take ownership te doen (zie ook de FAQ van Windows Clients).
Ja en nee, als je een nieuwe/andere schijf gebruikt, heb je dat niet..

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:45
MuisM4t schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:27:
Er was laatst een topic met iemand met hetzelfde probleem en diegene heeft z'n data kunnen redden door WHS op een andere schijf te installeren en daarmee de data schijf te benaderen.
Dit was inderdaad ook mijn eerste gedachte.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

[...]

Een image is altijd slim.

Edit: ik reageer nogal laat merk ik..
Je hoeft toch ook niet op dezelfde schijf te installen ;). Daarbij als het goed is met de herstelmedia mag er niks gebeuren. Hier heb ik echter even geen ervaring mee hoe het zit.

-Te huur

Verwijderd

Topicstarter
Yagermeister schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:21:
Rechten kun je makkelijk overnemen. Als je een pc gebruikt wat XP Pro heeft kun je gewoon via beveiliging jezelf weer eigenaar maken.
hoe maak ik mezelf weer eigenaar van de desbetreffende disk? ik gebruik op de pc waar hij aanhangt xp pro .

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Stukje gemist? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd de rechten over te nemen echter dan kan ik nog steeds mijn foto's niet kopieren...
geprobeer via een boot cd ( bartPE ) de schijf te benaderen maar ook hier lukt het benaderen wel maar kopieren of kijken niet....:-(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Weet je zeker dat het niet een van de vele volumes was? http://download.microsoft...Server_Drive_Extender.pdf

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
nee het is een enkel volume.... ik heb ondrtussen ook met recovery software geprobeerd de boel te redden maar het recoveren lukt enkel na de recovery kan ik de fotos niet bekijken,oftewel de recoverysoftware krijg ook geen toegang tot de foto's.

Verwijderd

Topicstarter
Ff de schijf aan een xp pro/ gehangen, rechtmuisknop op de map en kiezen voor beveiliging.
Daar kiezen voor geavanceerd en tabblad eigenaar. Vinkje zetten bij eigenaar van subcontainers en objecten vervangen.
dus nu heb ik het voor elkaar om weer eigenaar te zijn van de disk en de foto's dus ik kan er nu bij en kan het kopieren maar nu kan ik de fotos niet meer bekijken hij zegt nu dat het bestand beschadigd is ???
iemand nog ideeen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En gewoon WHS opnieuw installeren? Best kans dat het ivm de bovengenoemde pdf alleen dan gaat lukken ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik geef het op .... de fotos zijn verloren toch bedankt voor ieders hulp.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je uberhaupt een datarecoverprog geprobeerd?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Terw_Dan schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:45:
Heb je uberhaupt een datarecoverprog geprobeerd?
Tja, TS heeft elke tip aangaande recovery van WHS genegeerd en loopt nu te klagen dat zijn foto's kwijt zijn. Het meest simpele is de recovery van WHS te gebruiken na een nieuwe installatie van WHS. Maar ja, als je dat niet doet, dan moet je ook niet zeuren als het niet lukt.

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:16:
[...]

Tja, TS heeft elke tip aangaande recovery van WHS genegeerd en loopt nu te klagen dat zijn foto's kwijt zijn. Het meest simpele is de recovery van WHS te gebruiken na een nieuwe installatie van WHS. Maar ja, als je dat niet doet, dan moet je ook niet zeuren als het niet lukt.
whs recovery werkte niet ( bestanden kwijt door de crash ) ik kon enkel een schone install doen en daarbij word de schijf geheel geformateerd.... ook jou tip opgevolgd maar de schijf waar de foto's op staan was niet te recoveren, dus wel geprobeerd en klaag dus niet... alles geprobeerd het probleem zit hem in de versleuteling van de foto's door whs

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 09:25 ]

• Noork
  • Niet online
Heb je dan een versleuteling gebruikt?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:22:
[...]

whs recovery werkte niet ( bestanden kwijt door de crash ) ik kon enkel een schone install doen en daarbij word de schijf geheel geformateerd.... ook jou tip opgevolgd maar de schijf waar de foto's op staan was niet te recoveren, dus wel geprobeerd en klaag dus niet... alles geprobeerd het probleem zit hem in de versleuteling van de foto's door whs
Ik geloof dat ik het niet meer begrijp.
WHS gebruikt geen versleuteling...
Bij installatie van WHS op een nieuwe schijf wordt er niets overschreven...
Na installatie van WHS op een nieuwe schijf de oude schijf er bij hangen en proberen te recoveren met de WHS methode.
Of:
(Mastiha @ Dec 21 2008, 11:02 AM)
If I remove all the drives from the system (apart from the system drive) am I able to access the data of those drives by connecting them to another computer as I was thinking of doing a factory reset but i don't want to lose my data?
Yes, you'll be able to read data off the drives by connecting them to another computer. Your data will be in the \DE folder on each drive (which is hidden by default, you'll need to turn on viewing hidden files if you haven't already).

You should also check the \DE folder on the system drive; WHS may have stored data there as well.

Maar door je acties het op alle ander manieren te proberen, ben je denk ik verder van huis geraakt dan je zou moeten zijn. Helaas.

Pagina: 1