LG Nederland geeft geen garantie op 32LG6000

Pagina: 1
Acties:

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik ben van plan dit type plasmascherm te kopen, maar nu belde ik vandaag LG Nederland, omdat ik dit type niet op hun website zag staan en daar vertelde een dame me dat LG Nederland geen garantie geeft op de 32PG6000. Dus waarschijnlijk halen die webshops hem uit het buitenland, aldus die mevrouw, en zou de garantie dan ook via de webshop gaan en niet via LG.

Een paar vragen naar aanleiding hiervan:

1. Kan dit? Het is toch een door LG uitgegeven product en daar moet ook LG Nederland toch gewoon garantie op geven.
2. Kan het zo zijn dat, als ik er problemen mee heb en bij de webshop aanklop, zij ook met het verhaal komen dat LG Nederland geen garantie geeft en dat ik het zelf maar moet uitzoeken? Of heb ik gewoon altijd 1 jaar garantie (dat geven ze aan op de website) bij hen en zijn ze verplicht zich daaraan te houden?
3. Hebben anderen hier ervaring mee?

Verwijderd

Je hebt recht op garantie bij je wederverkoper en niet bij de fabrikant. Voor garantie moet je altijd bij je verkoper zijn. In dit geval maak je het jezelf misschien wel wat moeilijker mocht je ooit garantie nodig hebben. Koop je product sowieso bij een bekende webshop, want mocht je hem bij een kleine webshop kopen is de kans groter dat ie ermee ophoudt/ omvalt.

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Bedankt voor je snelle antwoord. Dus als ik dit zie staan bij de garantievoorwaarden van die webshop (Redcoon):
LG Electronics

Witgoed, Lcd en Plasma tv's
LG producten worden geleverd met 2 jaar fabieksgarantie.

Voor Service aan huis kunt u contact opnemen via Telefoonnummer: 036-537 77 80
Dan kan ik ervan uitgaan dat het goed zit? In principe zijn zij dan verplicht om mij twee jaar garantie te verlenen, ook al geeft LG Nederland geen garantie op dit type?

Verwijderd

Persoonlijk zou ik contact met redcoon opnemen voor uitleg

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:49

Mentalist

[avdD]

Anheuer schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:17:
Bedankt voor je snelle antwoord. Dus als ik dit zie staan bij de garantievoorwaarden van die webshop (Redcoon):

"LG Electronics

Witgoed, Lcd en Plasma tv's
LG producten worden geleverd met 2 jaar fabieksgarantie.

Voor Service aan huis kunt u contact opnemen via Telefoonnummer: 036-537 77 80"

Dan kan ik ervan uitgaan dat het goed zit? In principe zijn zij dan verplicht om mij twee jaar garantie te verlenen, ook al geeft LG Nederland geen garantie op dit type?
Vertaling: wij zijn een dozenschuiver met minimale marges en verwijzen u door naar de fabrikant voor garantie. Als die niet thuis geeft kunt u in ### zakken.

Wel goed dat ik dit nu lees, nu zal ik iig 3x nadenken voor ik een 32PG6000 koop.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

St@m

@ Your Service

Raar, bij de MM verkopen ze deze TV ook, mag toch aannemen dat deze niet geimporteerd worden uit het buitenland.. alhoewel, ik wacht nu al 8 weken op mijn LG PG 3000 :X

Ah maar dit gaat over een 32" en ik heb het over een 42"
Maar het zal toch niet zo zijn dat LG maar garantie geeft op 6 modellen :P

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 10-12-2008 07:33 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

Uhm... een plasma van 32"?
Ik werk al wat jaartjes in de wit/bruingoed handel, maar ik heb nog nooit een plasma kleiner dan 37" gezien?
Klopt dit allemaal wel. Lijkt me beetje vaag. Toestel niet op de LG site, 32". Uhm... ik heb hier mijn twijfels over.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 15:23
Bright010957 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:29:
Ik werk al wat jaartjes in de wit/bruingoed handel, maar ik heb nog nooit een plasma kleiner dan 37" gezien?
Klopt dit allemaal wel. Lijkt me beetje vaag. Toestel niet op de LG site, 32". Uhm... ik heb hier mijn twijfels over.
Absoluut! Kijk maar op AVforums.com, is een heel topic over deze plasma en mensen lijken er érg tevreden over te zijn. Toch is het inderdaad zo dat hij officieel (nog) niet word verkocht hier in Nederland. En Redcoon is natuurlijk ook niet gevestigd in Nederland (dacht dat ze vanuit Duitsland versturen). Denk dat het inderdaad qua garantie een lastig verhaaltje is.

Edit:

Kijk nu op kieskeurig en zie dat hij al in heel veel webshops verkrijgbaar zijn. Dan is het toch wel raar wat LG zegt? :o

[ Voor 8% gewijzigd door ksborg op 10-12-2008 10:39 ]

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

ksborg schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:38:
[...]

Absoluut! Kijk maar op AVforums.com, is een heel topic over deze plasma en mensen lijken er érg tevreden over te zijn. Toch is het inderdaad zo dat hij officieel (nog) niet word verkocht hier in Nederland. En Redcoon is natuurlijk ook niet gevestigd in Nederland (dacht dat ze vanuit Duitsland versturen). Denk dat het inderdaad qua garantie een lastig verhaaltje is.

Edit:

Kijk nu op kieskeurig en zie dat hij al in heel veel webshops verkrijgbaar zijn. Dan is het toch wel raar wat LG zegt? :o
Uhm... weer wat nieuws dus.
Beetje jammer dat ik zelf geen Plasma zou kopen van LG, al is er volgens mij best leuke tv. Zelf geef ik absoluut de voorkeur aan Panasonic.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 15:23
Bright010957 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:51:
[...]

Uhm... weer wat nieuws dus.
Beetje jammer dat ik zelf geen Plasma zou kopen van LG, al is er volgens mij best leuke tv. Zelf geef ik absoluut de voorkeur aan Panasonic.
Ach inderdaad ieder z'n voorkeur. Heb zelf ook een Pana hoor, maar zou deze LG niet direct afwijzen. Wat ik trouwens bij één van de webshops zie op kieskeurig is het volgende:

lg 32pg6000 - Dit artikel 14 dagen op zicht. Service en garantie via eigen klantenservice.

Nou kan het natuurlijk zo zijn dat ze dat voor alle artikelen zo doen, maar het zou wél weer aansluiten op het verhaaltje van LG zelf...

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ksborg schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:38:
[...]

Edit:

Hij word absoluut wel via LG nederland geleverd, alleen niet aan de grote ketens, alleen aan de vakhandel en via omwegen dus ook al diverse webshops.
Waarom LG dan ook vertelt dat ze geen garantie geven op dit model is me totaal onduidelijk, misschien een helpdeskmedewerker die TS verkeerd begrepen heeft.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bright010957 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:29:
Jups, heb zelf de LG 32PC51 al een tijdje (32" plasma). De 32PG6000 is weer iets nieuwer/beter... naja, ik kan niet altijd blijven upgraden natuurlijk :P

Wou niet voor LCD gaan (ivm beeldkwaliteit, ik hou van films kijken), maar plasma's waren tot voor kort alleen voor grote formaten, en dat was iets té voor op mijn kamer (en bovendien was het verbruik om te huilen). Dus de 32" LG was een prachtige uitkomst!

Ik heb hem eens aan de verbruiksmeter gehad. Op mijn instellingen verbruikt hij gemiddeld zo tussen de 100-110 watt. 50watt minimaal bij zwart beeld, en 160 maximaal bij compleet wit beeld. Dus over het verbruik ben ik ook tevreden :)

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Tekielja schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:12:
[...]

Hij word absoluut wel via LG nederland geleverd, alleen niet aan de grote ketens, alleen aan de vakhandel en via omwegen dus ook al diverse webshops.
Waarom LG dan ook vertelt dat ze geen garantie geven op dit model is me totaal onduidelijk, misschien een helpdeskmedewerker die TS verkeerd begrepen heeft.
Ik heb hem vorige week bij Correct in Rotterdam opgehaald voor 479 euro :*)
Volgens de faktuur 1 jaar garantie. Volgens de garantiekaart in Nederland 2 jaar garantie. Ik neem aan dat het laatste de juiste garantietermijn is.

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Klopt, er zit gewoon officiële garantie op; ik heb via LG nl al 2x een techneut (CE-Repair) in huis gehad, kostenvrij.

Niks bijzonders trouwens.., er zat precies in het midden een stofdeeltje tussen de glasplaat en het paneel. Dus de eerste keer kwam een techneut het stofje weghalen, maar hij had de binnenkant van de glasplaat schoongemaakt met een foamspray & keukenrol, en zodoende de coating vernield - en gisteren kwamen ze voor de 2e keer om de glasplaat te vervangen..
Ik had mijn 32PG6000 overigens vorige week al vervangen voor een 42" Pana want hij was toch iets te klein voor de slaapkamer, dus die van mij is te koop.. ;) Hij is van 14-11 & er zit in totaal 3 jaar garantie op. Ik zet hem morgen op V&A.

Kepi_nl

Verwijderd

maar hij had de binnenkant van de glasplaat schoongemaakt met een foamspray & keukenrol, en zodoende de coating vernield :D

die zal wel niet meer terug hoeven komen , denk ik :P

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Andere monteur was iig niet blij..

[ Voor 249% gewijzigd door rabor op 20-12-2008 15:51 ]

Kepi_nl

Pagina: 1