Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb net mijn pc aangedaan toen ging ie meteen weer uit en toen weer aan (2 of 3 keer aan en uit vanzelf) en toen was er geen beeld meer.

Mijn muis Optical USB wordt altijd meteen rood (lampje) als ik de pc aangooi nu zie ik geen lampje aan de onderkant van de muis.

Toetsenbord heeft reageert niet op Capslock en het lampje brand ook niet er brand wel een lampje om t toetsenbord F in een vierkant weet niet wat dat betekend.

Asus Beeldscherm toont "No Signal"

Pc is gewoon aan en de blauwe led brand gewoon als ik m nu weer opstart dan maakt ie gewoon dezelfde geluid als dat ie altijd maakt alleen de gebruikelijke "PIEP" mis ik erbij bij het aan doen.

Gigabyte GA-P35C-DS3R
Mushkin DDR2 SP2 6400 Dual Channel 4 GIG
Club3D Geforce 8400GS
Core 2 Quad Q6600

Wat is mijn probleem? kan iemand mij helpen dit te verhelpen. Het was al crisis tijd voor mij nu is het helemaal gedaan! :|

Graag jullie hulp.

Pc is aangeschaft in Januari 2008 kreeg hem 3 maanden later binnen compleet samengesteld bij Salland.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door om te achterhalen war het probleem zit :)

[ Voor 39% gewijzigd door TERW_DAN op 08-12-2008 16:35 ]

Verwijderd

wat heb je zelf al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal PMG meteen ff doornemen Kubus.

Remunj> ik kan niets ondernemen dan gewoon aan en uit :(

PC gebruik ik voor productie werk en er zit van alles op ik heb het boekje van de Moederboard erbij gepakt misschien dat ik m kan resetten ofzo? omdat ik geen Piep meer hoor hoop ik niet dat de moederboard dood is.

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 10:23
Resetten is mogelijk. Weet niet wat voor moederbord je hebt, als je er een met dualbios hebt is het (vrijwel) overbodig.

Maar wat iniedergeval werkt is de stekker uit het stopcontact, de BIOS batterij (ja die grote ronde) eruit wippen en 10 keer op de aan/uit knop drukken. Dan heb je de CMOS gecleared en staat je bios weer op standaard settings.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:37:
Ik zal PMG meteen ff doornemen Kubus.

Remunj> ik kan niets ondernemen dan gewoon aan en uit :(

PC gebruik ik voor productie werk en er zit van alles op ik heb het boekje van de Moederboard erbij gepakt misschien dat ik m kan resetten ofzo? omdat ik geen Piep meer hoor hoop ik niet dat de moederboard dood is.
Neem aan dat je backups hebt van alle belangrijke bestanden?

Zo niet dat zou ik als eerste proberen je harddisk aan een andere pc te hangen om zo je bestanden te redden...

Verwijderd

klinkt als iets met de voeding. had keer hetzelfde probleem (ook aan en meteen weer uit). ik zou eens een andere voeding erin knallen...

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 16:49
Ik wil niet lullig doen maar ik zou hem eens naar de computer boer brengen of iemand die er verstand van heeft. Aan de opening te zien denk ik dat je heel erg weinig van computers af weet, ik bedoel je geeft dingen aan die wel en niet branden en dat je een piep mist waar menig tweaker gewoon helemaal niks mee kan.

Nogmaals, no flame intended maar er zijn zoveel dingen die ik zou doen met een computer met deze symptonen dat ik er een boek over vol kan schrijven.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
ik222 schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:55:
[...]

Neem aan dat je backups hebt van alle belangrijke bestanden?

Zo niet dat zou ik als eerste proberen je harddisk aan een andere pc te hangen om zo je bestanden te redden...
Volgens mij is er weinig met zijn bestanden aan de hand :?
Soepstengel schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:55:
Ik wil niet lullig doen maar ik zou hem eens naar de computer boer brengen of iemand die er verstand van heeft. Aan de opening te zien denk ik dat je heel erg weinig van computers af weet, ik bedoel je geeft dingen aan die wel en niet branden en dat je een piep mist waar menig tweaker gewoon helemaal niks mee kan.
Je bent nooit te oud om te leren. Nofi, maar je hoeft echt niet zo hoog uit je bol te doen hoor.
Nogmaals, no flame intended maar er zijn zoveel dingen die ik zou doen met een computer met deze symptonen dat ik er een boek over vol kan schrijven.
Daarvoor is er dus de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, die Danny ook al spammde ;)

@ TS: gewoon even die troubleshooter doornemen dus en hier je bevindingen posten. Kunnen wij er ook wat meer mee, aangezien het anders gissen blijft :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:30:

Pc is aangeschaft in Januari 2008 kreeg hem 3 maanden later binnen compleet samengesteld bij Salland.
PC compleet weer terug naar Salland voor garantie lijkt me. :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bitage schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:04:
[...]

Volgens mij is er weinig met zijn bestanden aan de hand :?
Nou ja als je pc niets meer doet en je hebt er nog belangrijke bestanden op staan dan lijkt mij dat je die als eerste veilig wilt stellen...
Pagina: 1