Ik heb de afgelopen tijd wat onderzoek gedaan op het internet. Ik heb een MacBook en wil een aantal dingen op m'n studentenkamer opzetten, waaronder radio en TV (via kabel) en muziek via m'n laptop.
Video: Ik was van plan m'n MacBook via mijn mini-DVI poort naar DVI naar HDMI aan te sluiten op mijn nieuwe TV (weet nog niet welke).
Audio: Ik heb meerdere opties bekeken:
Sony DAV-DZ260 + Mijn MacBook via optical.
Mijn MacBook wil ik gebruiken voor de muziek en eventueel TV series, met behulp van Front Row/Plex op mijn TV. Ik heb enkele sites (hier en hier) gevonden over het aansluiten van de MacBook via optical. Nou heeft dat Sony ding een optical in, dus dat leek me wel een goed plan. Daarbij is dat Sony ding verkrijgbaar vanaf zo'n 200 euro en dus goedkoper dan een receiver.
Voor de mensen die het overzicht allang kwijt zijn, hier een superdeluxe paint plaatje:
Nou zijn mijn vragen aan jullie:
Video: Ik was van plan m'n MacBook via mijn mini-DVI poort naar DVI naar HDMI aan te sluiten op mijn nieuwe TV (weet nog niet welke).
Audio: Ik heb meerdere opties bekeken:
- Losse 5.1 voor m'n Mac (duur..)
- Firewave (niet in NL..)
- Simpel stereo output op een simpel 'micro systeem' (te simpel..
)
- Eventueel alles via een receiver doen (misschien meest praktisch, maar ook duur omdat ik dan nog losse boxen moet hebben..)
Mijn MacBook wil ik gebruiken voor de muziek en eventueel TV series, met behulp van Front Row/Plex op mijn TV. Ik heb enkele sites (hier en hier) gevonden over het aansluiten van de MacBook via optical. Nou heeft dat Sony ding een optical in, dus dat leek me wel een goed plan. Daarbij is dat Sony ding verkrijgbaar vanaf zo'n 200 euro en dus goedkoper dan een receiver.
Voor de mensen die het overzicht allang kwijt zijn, hier een superdeluxe paint plaatje:
Nou zijn mijn vragen aan jullie:
- Klopt het dat HDMI allebei de kanten op kan en dus ook bijv. het geluid van de kabel/gamecube via de TV naar de home cinema set kan sturen? Dat begrijp ik namelijk uit de handleiding van het apparaat ( pagina 18 ) zie hieronder
- Kan dit zoals ik het heb opgebouwd?
- is dit een goede keuze, zowel financieel als praktisch?
[ Voor 6% gewijzigd door MediQ op 05-10-2014 17:17 . Reden: Plaatje verwijderd ]