Reactie op vorige topic maar ik ben er nog niet helemaal uit, en het topic is gesoten
Ik heb nu een excell bestand met twee tabbladen.
Een tab met gegevens van personenen.
121 Dirksen
122 Johanssen
123 Ven, van der
...
...
140 Zeeman
Nu moet er op de andere tab een willekeurig getal invevoerd worden tussen de 121 en 140
Door het invoeren van dit getal moet direct de naam van de bijbehorende persoon (onder het nummer) van het andere TAB genoemd worden.
Door middel van verticaal zoeken lijkt mij.
Het volgende ben ik nu mee aan het rommelen en denk echt dat ik het goed doe, alleen werkt het niet:
=VERT.ZOEKEN(B3;Enquetegegevens!A4:B24;Enquetegegevens!B4:B24)
Hierin wil ik dus de waarde ingevoerd in B3 terug vinden binnen het bereik A4:B24 (andere tab) en ik wilde bijbehorende gegevens uit kolom B4:B24 (andere TAB) weergeven.
Dit zou toch moeten werken?
Ik heb nu een excell bestand met twee tabbladen.
Een tab met gegevens van personenen.
121 Dirksen
122 Johanssen
123 Ven, van der
...
...
140 Zeeman
Nu moet er op de andere tab een willekeurig getal invevoerd worden tussen de 121 en 140
Door het invoeren van dit getal moet direct de naam van de bijbehorende persoon (onder het nummer) van het andere TAB genoemd worden.
Door middel van verticaal zoeken lijkt mij.
Het volgende ben ik nu mee aan het rommelen en denk echt dat ik het goed doe, alleen werkt het niet:
=VERT.ZOEKEN(B3;Enquetegegevens!A4:B24;Enquetegegevens!B4:B24)
Hierin wil ik dus de waarde ingevoerd in B3 terug vinden binnen het bereik A4:B24 (andere tab) en ik wilde bijbehorende gegevens uit kolom B4:B24 (andere TAB) weergeven.
Dit zou toch moeten werken?