Linksys WRT54G downloaden via newsserver zakt naar nul

Pagina: 1
Acties:

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
Goedendag,
Ik heb een linksys WRT54G en heb problemen met het downloaden van newsservers. Ik heb een internetverbinding bij onsbrabantnet (glasvezel). Als ik mijn laptop aansluit om de modem dan kan Grabit gewoon downloaden. Als ik de router er tussen plaats dan zakt de downloadsnelheid binnen enkele seconden naar vrijwel 0.
Op mijn PC en laptop hetzelfde probleem.
Ik gebruik grabit, maar heb ook SABnzbd+ gebruikt, beiden hetzelfde probleem.
Wat kan de fout in de router zijn?

Verwijderd

Je bedoelt dat ie het de eerste paar seconde nog wel doet met de router? Zo niet is de router natuurlijk gewoon verkeerd geconfigureerd.

• Erik888
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:52:
Je bedoelt dat ie het de eerste paar seconde nog wel doet met de router? Zo niet is de router natuurlijk gewoon verkeerd geconfigureerd.
De download start met tussen de 400 en 200 KB/s (nieuwsserver wordt geknepen) en zakt in ongeveer 5 seconden naar nul. Eindeloos wachten geeft timeouts op de server. Ik heb al een andere server geprobeerd.
Gisteren mijn router teruggezet naar de factory defaults geen soelaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Erik888 op 09-12-2008 08:47 ]

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 23:26

tim427

Turbulence!

Erik888 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:46:
[...]

De download start met tussen de 400 en 200 KB/s (nieuwsserver wordt geknepen) en zakt in ongeveer 5 seconden naar nul. Eindeloos wachten geeft timeouts op de server. Ik heb al een andere server geprobeerd.
Gisteren mijn router teruggezet naar de factory defaults geen soelaas.
Firmware upgradetje? Moet minimaal 7.<nogwat> zijn...

Dat moet volgens mij de boel verhelpen...

Maar die router kan niet volledige snelheid van glasvezel door geven (WAN>LAN throughput is laag, geloof 18/20 mbit)

• Erik888
Het probleem is opgelost, in Grabit kun je aanvinken dat er gebruik gemaakt moet worden van SSL. Volgens mij was dit voorheen niet nodig bij OBN.
Allen bedankt voor het meedenken.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:32
Erik888 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:39:
Het probleem is opgelost, in Grabit kun je aanvinken dat er gebruik gemaakt moet worden van SSL. Volgens mij was dit voorheen niet nodig bij OBN.
Waarschijnlijk heeft OBN eea aangepast.

met SSL kan OBN niet zien wat jij heen en weer stuurt. Als je zonder SSL je nieuws server benaderd. Ziet OBN dat je een bepaald protocol benaderd. en dat gaan ze dan knijpen. met SSL kunnen ze niet knijpen. want ze weten niet wat voor verkeer er is.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Erik888 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:39:
To_Tall schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:43:
[...]

Waarschijnlijk heeft OBN eea aangepast.

met SSL kan OBN niet zien wat jij heen en weer stuurt. Als je zonder SSL je nieuws server benaderd. Ziet OBN dat je een bepaald protocol benaderd. en dat gaan ze dan knijpen. met SSL kunnen ze niet knijpen. want ze weten niet wat voor verkeer er is.
Ik heb ook OBN en hoeft ssl niet aan te zetten (Giganews btw), het probleem ligt bij die linksys. Het is misschien een goed idee een andere aan te schaffen, zoals hierboven al gezegd werd is de snellheid van dat ding om te huilen. In het OBN topic staat veel info over welke routers er geschikt zijn.
Pagina: 1