Toon posts:

Wpa2 En WEP tegelijk voor Nintendo Wii en DS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik heb thuis 2 pcs en een Nintendo Wii die via draadloos internet gaan.
Nu heb ik nog een Nintendo DS en daarmee wil ik ook online kunnen gamen.

Maar jammer genoeg kan de Nintendo DS alleen WEP beveiliging aan
Dus nu zat ik met een vraag
Is het mogelijk dat ik iets aan me pc verander of aan me linksys wireless router dat er WEP en WPA2 worden verzonden?

Zodat ik niet telkens me moden/router moet veranderen en dan de pcs en wii weer op WEP zetten etc (hopelijk begrijpen jullie me)

Alvast bedankt voor je oplossing

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Tegelijk is niet mogelijk, maar is het niet mogelijk om de DS te updaten zodat hij netjes op WPA kan werken?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de DS niet update baar.
Dus nee dat gaat jammer genoeg niet.

Enigste wat iemand tegen mij had gezegd dat ik me laptop dan ia de kabel moet dan en dan via een Netwerk brug een WEP verbinding ga maken en daarmee me DS te laten verbinden.
Maar ik snap dit zelf niet en ben bang dat iemand anders dan simpel in me laptop kan komen.
Aangezien WEP makkelijk te cracken is

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Beste oplossing is een los accespoint erbij kopen, die op WEP instellen. Zoek dan een accespoint waar je 'gast' toegang kan instellen, dat is alleen toegang tot internet; niet tot het lokale netwerk. Stel vervolgens ook MAC-filtering in, zodat in principe alleen de DS kan verbinden (dit is ook te kraken). Eventueel nog SSID verbergen, maar dat voorkomt ook niet alles. Tenslotte dan de WEP-key vaak vervangen en dit accespoint uitzetten als je niet met je DS online wil.

Netwerk brug maken met je laptop gaat niet lukken; volgens mij ondersteunt de DS geen ad-hoc verbindingen.

Nog een optie: Oud 11 mbit access pointje of routertje op de kop tikken, wep instellen, en dan de antenne achterop losdraaien. Zo houd je zeer beperkt bereik over. Nadeel is wel dat je er dan vlak naast moet zitten met je DS.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 15:29
Wat weerhoud iemand er dan van om dan niet via je WEP (die jij denkt alleen voor je DS te gebruiken) op je netwerk binnen te komen? Eenmaal in het netwerk maakt die WPA ook niet meer uit.
Als het al technisch mogelijk is om 2 verschillende beveiligingen te gebruiken...

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:56
Welke Linksys router heb je precies?

Als je er een uit de WRT54G serie hebt, kun je door gebruik te maken van een third-party firmware (zoals dd-wrt) twee aparte WLAN's creëren, een voor je PCs en een voor je consoles. Ik weet dan alleen niet zeker of deze dan ook twee verschillende beveiligingsprotocollen accepteren.

Verwijderd

Topicstarter
WAG54G2
Wireless-G ADSL2+-gateway

Die linksys router.

Dus er zit eigenlijk niets anders op om of een 2e router te kopen of de instellingen op WEP zetten ?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

meerdere beveilings metoden naast elkaar kan wel, maar ligt dus aan je router. Echter je veiligheid van je netwerk is net zo sterk als de zwakste schakel.

meestal kun je het NIET instellen met de webinterface van je router. Welke router is het.

Andere optie is een usb2-to ethernet op je console aan te sluiten en via kabel te werken.

/edit:

http://gear.chuckpaiwong.com/dd-wrt

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 08-12-2008 16:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk_he
Dat linkje wat moet ik daar mee?
Als ik die straks uitvoer in mijn linksys router ben ik bang dat me router stuk gaat en het niet meer terug kan zetten dus die risico durf ik niet te nemen (aangezien het een router van 70 euro was)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:28
Dan laat je alles toch gewoon op WEB staan? Dat heb ik thuis ook. Iets groter risico dat iemand mee kan liften op je verbinding maar dan moet hij wel enige verstand van zaken hebben.

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:56
Nouja.. Met de juiste tools kan elk scriptkiddie je wep-encryptie cracken.. En meeliften zou ik dan niet zo erg vinden, maar aangezien standaard web/mail verkeer niet encrypted is ligt ook je complete privé leven op straat.

@ leuk_he
Het gebruik van twee WLAN's (al dan niet over dezelfde router) laat inderdaad te wensen over, maar met software als dd-wrt is communicatie van de 'open' WEP-encrypted naar het privé WPA-encrypted netwerk naar mijn idee goed te beveiligen. Internet is dan dus wel mogelijk, eventueel ook door de 'kwaadaardige buurman', maar of dit nou zo'n groot risico is?

[ Voor 46% gewijzigd door Dracoo op 08-12-2008 16:46 ]

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:04
je kon met een Asus RT-n11 volgens mij VIP netwerken opzetten met verschillende soort beveiliging, ik heb hier echter geen ervaring mee.

Dus ik wee tniet hoe betrouwbaar die router is.

maar ik weet niet hoe je dat met die Linksys instelt

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:22:
Leuk_he
Dat linkje wat moet ik daar mee?
Om je een idee te geven wat je moet doen om een custom firmware in je router te zetten.

maar dat tweak nivo heb je dus nog niet bereikt. Dan kun je je router maar beter op wep zetten en in je router nieuwe apparaten niet meer zomaar toestaan. Je moet er rekening mee houden dat iemand evt kan mee luisteren op je netwerk. In feite kan een slechtwillend iemand een pc aankoppelen op je netwerk.

Daar hoeft niks mis mee te zijn als je pc goed up to date is en beveiligd met een netwerk wachtwoord.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Met dit access point: http://www.hp.com/rnd/pro...s_Point_10ag/features.htm

Kun je meerdere SSIDs uitzenden. Per SSID kun je dan de beveiliging instellen. Je kunt dan dus een WPA2 SSID maken voor je computers en een losse met WEP die je aanzet als je 't nodig hebt voor je DS. En je hoeft er niet met vreemde nonstandaard firmwares te rommelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-01 20:21
je kunt ook altijd geen beveiliging doen en dan via mac adressen toestaan

• SpamLame
  • Laatst online: 05:38

SpamLame

niks

encryped schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:55:
je kunt ook altijd geen beveiliging doen en dan via mac adressen toestaan
Ook dat is snel genoeg achterhaald. Zet dan gewoon de boel open, dan houd je jezelf ook niet voor de gek.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Koop een 2e router en zet de transmit power erg laag zodat je alleen in je eigen huis verbinding kan maken. (en blokkeer verbinding met je LAN-netwerk, alleen verbinding met internet toestaan)

WEP valt binnen notime te kraken, MAC-adres filtering helpt niet.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

CyBeR schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:53:
Met dit access point: http://www.hp.com/rnd/pro...s_Point_10ag/features.htm
....

En je hoeft er niet met vreemde nonstandaard firmwares te rommelen.
En op een speedtouch 580 kan het ook (vanaf de command line weliswaar)

Echter aangezien beveiliging net zo sterk is als de zwakste schakel zet je wel je netwerk open. Tenzij je weer instelt dat apparaten die via wep connecten alleen op internet mogen, maar dan kunnen die weer gratis meeliften op jouw verbinding (niks mis mee totdat iemand misbruik maakt via jouw aansluiting)

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tja, zoals al gezegd is je beveiliging zo sterk als de zwakste schakel, dus de meerwaarde van WEP "erbij" of een losse AP erbij die WEP beveiligd is zie ik niet echt. In feite kun je dan net zo goed je hele netwerk via WEP instellen. Als je broadcast SSID uitzet, MAC filtering aanzet en je WEP key geregeld verandert is er een kleine kans dat iemand je netwerkje inkomt hoor... er moet immers wel wat te halen zijn ;)

Wel balen dat die DS niets anders dan WEP kan. Zit er zelf ook een beetje mee, ik heb er ook een. Ik speel nu maar gewoon niet meer online met dat ding (deed ik toch al nauwelijks)

Vicariously I live while the whole world dies

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Vicarious schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:49:
Tja, zoals al gezegd is je beveiliging zo sterk als de zwakste schakel, dus de meerwaarde van WEP "erbij" of een losse AP erbij die WEP beveiligd is zie ik niet echt. In feite kun je dan net zo goed je hele netwerk via WEP instellen. Als je broadcast SSID uitzet, MAC filtering aanzet en je WEP key geregeld verandert is er een kleine kans dat iemand je netwerkje inkomt hoor... er moet immers wel wat te halen zijn ;)

Wel balen dat die DS niets anders dan WEP kan. Zit er zelf ook een beetje mee, ik heb er ook een. Ik speel nu maar gewoon niet meer online met dat ding (deed ik toch al nauwelijks)
Ik heb een tijdje met een 2de router gewerkt zonder antenne en het werkte perfect. Maar naar verloop van tijd (bij mij althans) gebruik je internet op de DSLite eigenlijk nooit meer. In het nieuwe jaar koop ik een DSi, die schijnt WPA2 te ondersteunen, browser erin zonder homebrew. Ik wacht wel ff.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb hetzelffde "probleem", en ik heb daarom een soft-AP (Asus WL138-G) in een server gezet, die ik alleen aanzet als ik met de DS online wil (praktisch nooit, dus dat scheelt).

Beetje omslachtig maar altijd beter dan een WEP "beveiliging" instellen op een AP of router.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

SpamLame schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:58:
Ook dat is snel genoeg achterhaald. Zet dan gewoon de boel open, dan houd je jezelf ook niet voor de gek.
Dat heeft niks met voor de gek houden te maken. Het zijn wel barrieres die je opwerpt. Het zijn het maar kleine barrieres, maar genoeg voor de meeste mensen om geen moeite te doen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1