[ ATI ] 5.1 audio via HDMI

Pagina: 1
Acties:

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Hallo allemaal

ik ben bezig met een mediacenter en daar komt een HD3650 videokaart in

dit lijkt mij de beste keuze voor een mediacenter aangezien ie energie zuinig is en passief gekoeld

nu kan ik met een HDMI adapter 5.1 kanaals geluid doorsturen naar mn home cinema systeem maar mijn voorkeur gaat uit naar een Creative X-FI geluidskaart omdat deze kaart een zeer goede geluidskwaliteit levert

Mijn vraag aan jullie is : kan ik het geluid via de creative kaart naar de videokaart sturen ( dus intern ) en dat het samen met het beeldmateriaal naar mn versterker gaat?

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Volgens mij kan dat, maar wat heb je daar aan? dan heb je namelijk niet meer het nut van je x-fi geluidskwaliteit, daarvan heb je alleen profijt als je de analoge jack's gebruikt, het zijn namelijk de OpAmps die jouw die kwaliteit leveren.
beetje duure manier van geluid doorstuuren ;)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Afgezien van het feit dat het zeer onhandig is, is het ook nog eens niet heel erg nuttig. En volgens mij scheelt het qua kwaliteit niet heel erg veel. Overigens zou ik er eerder een ATi HD3450 in zetten. Je merkt voor mediacenter doeleinden geen verschil en het scheelt een paar tientjes.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
oke , het zal dus niet echt veel schelen maar mn geluidsset hier is van hoge kwaliteit en HD films afspelen wil ik ook superieur geluid ernaast , dit levert een hd videokaart van ATI dus ook?

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:07
glangeveld schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:54:
oke , het zal dus niet echt veel schelen maar mn geluidsset hier is van hoge kwaliteit en HD films afspelen wil ik ook superieur geluid ernaast , dit levert een hd videokaart van ATI dus ook?
Uiteindelijk wil je een digitaal geluidssignaal doorzetten naar een versterker. Wat je daarvoor gebruikt maakt niet uit, als het maar het signaal kan versturen. Uiteindelijk zal jou high end geluidasetje de kwaliteit bepalen niet andersom.