Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Begin vorige week heb ik een nieuwe proc. (Athlon 64 X2 6000+, AM2 socket) gekocht voor mijn moederbord (Asus M2N-E), dit alles zodat ik dan hopelijk eindelijk World at War kan gaan spelen :). Overige interessante specs; Kingston 2048MB PC2 667MHz DDR2 (Kit of 2x1024MB), VGA 7600GT 256Mb PCI-E.

Volgorde van werken;
° BIOS geupdate via asus.com,
° heb de oude processor + koeler vervangen,
° de nieuwe processor + koeler er in gezet,
° aanknopje gedrukt..
So far so good
° vervolgens bij het opstartscherm (zo noem ik het maar even, het is dat scherm, dat als je daar op DEL drukt, je in de BIOS komt) herkent het moederbord de processor ook echt (hij geeft de naam weer; Athlon 64 X2 6000+) dan gaat ie verder en komt ie in het Windows opstartscherm (waar je het Windows XP logo ziet en dat laadbalkje) en dan reboot ie uit zichzelf. Dit proces herhaalt en herhaalt zich en er komt niets uit voort.

Na wat speurwerk op het wereldwijde web leek het me handig om Windows opnieuw te installeren. Zo gezegd zo gedaan, maar zodra ik de Windows CD erin doe zegt ie dat ie de installatie niet kan voltooien omdat ie een bepaald .exe bestand mist. (weet even niet uit mijn hoofd welk bestand dit is, kan nu ook niet kijken, zit op mijn werk). Mocht dit belangrijk zijn, dan post ik dat vanavond.

Daarnaast weet ik helaas ook niet uit mijn hoofd naar welke versie van de BIOS ik heb geupdate.

Hoop dat dit voldoende info is, zo niet, hoor ik het graag.

Alvast hartelijk bedankt!,

Groet,

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58

ByteDelight

Retro computing is alive!

Da's een lastige...

Heb je de BIOS defaults geladen na het installeren van de nieuwe CPU?
Misschien had je de vorige CPU overklokt, en accepteert de nieuwe Athlon dat niet.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer, als het mogelijk is, ook eens een andere Windows CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven bios reset en een andere install cd.
Maar als je tijdens (voor) de windows setup de mogelijkheid hebt om de partitie(s) te verwijderen en opnieuw aan te maken en formateren wil ook wel eens helpen ,ondanks dat het naar de cd lijkt te verwijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de reacties! Het was inderdaad vrij simpel; Default settings geload en deze jongen kon aan de slag met World at War :).

Nogmaals hartstikke bedankt.