welke Linux?

Pagina: 1
Acties:

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024
Oi,

Ik heb hier nog een P75,64intern,2gig hd, nu wou ik graag dat deze pc voor i-net sharing (kabel) gebruiken & webserver op runnen, wat kan ik dan het beste nemen, kep hier nog linux redhat 7.0?
of Suse?

Alvast Bedankt

Verwijderd

Redhat werkt prima.

Verwijderd

Ik zou Mandrake nemen zuigt lang niet zo erg als andere distributies!!!

Verwijderd

hoeveel geheugen heb je..ivm met linux yast1 of 2.

Verwijderd

Vrouwdraakje..

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:05
Ik Draai slackware op mijn server.
Installatie gaat lekker makkelijk. Isotje branden en gaan.
Kun je ook lekker makkelijk X uit zetten, heb je niet nodig voor een server, tenzij je ook daarmee wil spelen :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Petuhr

FreeBSD

Draai zelf slackware op m'n server...
Dus ik raad slackware aan :)

Grtz

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik heb hier SuSE 7.0 op mijn servertje (P-100,40MBRAM,tot. 10GB HD) staan en dat werkt prima, alleen bij de installatie alle paketten die je niet nodig heb (X bijvoorbeld) uitzetten en bij afhankelijkheden even opletten dat de computer het niet alsnog gaat installeren.

Werkt prima!

Ik adviseer daarom SuSE (6.x of 7.x maakt voor server niet ernstig veel uit)

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Kijk, dit soort vragen genereren direct een hoop replies met dit vind ik het beste enz. Er is niet een standaard antwoord TTT. Probeer gewoon eens wat. Alles werkt ongeveer hetzelfde, alleen de een heeft wat meer software, of misschien is de installatie procedure wel makkelijker of wat dan ook.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Gebruik lekker e-smith 4.1
is gebaseerd op RedHat 7.0 met alle updates/patches en is simpel te configureren. Voor meer info: [url="http://www.e-smith.com,"]www.e-smith.com,[/url] e-smith.org en .nl

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Debian. We missen debian nog in de lijst van wat we ZELF beter vinden.:)

Reden voor debian: Snelle en eenvoudige updates. Beveiligings-lek? binnen 10 seconden opgelost met APT (Advanced Package Tool). Er is GEEN ENKELE distro die daar ook maar bij in de buurt komt. Je kunt het beste gebruiken wat je nu al gebruikt, maar als je dan iets anders gaat gebruiken omdat het "beter" zou zijn, ga dan iig debian proberen. Als je het gewend bent wil je niets anders meer. Ik heb ze zelf allemaal geprobeerd en Debian IS gewoon mijn keus.

Verwijderd

Debian als routertje werkt inderdaad erg lekker.
Het is wel wat lastiger aan de praat te krijgen redhat, maar zoals de heer hier boven mij vertelde. Het (security) updaten gaat erg makkelijk.
Debian is goed configureerbaar, geen overbodige shit, en rocksolid ofcourse :)

Verwijderd

Kijk twee berichten voor deze post.
Daar staat de non-windows FAQ.
Of zoek eens op welke linux.

Verwijderd

<quote>
Ik zou Mandrake nemen zuigt lang niet zo erg als andere distributies!!!
</quote>

Assault is duidelijk een linux-guru. Met zijn doortastendheid heeft hij zijn kennis bewezen.
Ondanks dat het antwoord op de topic allang gegeven is zal ik het voor Assault nog even uitleggen. TTT wil een server-installatie hebben (vandaar dat hij/zij ook een oude P75 gaat gebruiken) en dan wil hij/zij niet een systeembronnenvretend, crashgevoelig systeem hebben. Distributies als Slackware en Debian staan er bekend om dat ze een behoorlijk kale installatie hebben, wat uitstekend is voor een server. Mandrake staat er bekend om een hoog *KLIK KLIK* (XFree86) gehalte te hebben, kortom uitstekend voor mensen die een workstation hebben met behoorlijk wat kracht en snelheid.
Pagina: 1