[WC] 1e setup, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-01 10:07
Via vraag en aanbod ben ik de gelukkige eigenaar van een D-Tek FuZion V2. Dus ik heb een lijstje opgesteld van de spullen die ik nog nodig heb:

Laing DDC-1 MCP350, XSPC Laing DDC Acrylic Top,
Black Ice GT Stealth 240 Black,
240MM Noice Absorber TFC Xvibe,
Yate Loon 120MM D12SL 12 Black 1350RPM (2 x),
10MM 3/8 Feser Schroeffitting G1/4 (4 x),
10MM 3/8 Feser Schroeffitting 45 Graden G1/4 (Als ik voor haakse bochten ga, is er dan veel meer weerstand?)
G1/4 Temperature Sensor Stop Fitting,
Danger Den Delrin 90 graden G1/4 verbinder (hier wil ik de temp meter in hangen)
Tygon R3603 Highflow 3/8ID - 1/2OD Zwart 2 meter? (is dit voldoende)

Wat wil ik ermee bereiken:
Gewoon, wat te doen tijdens de kerstdagen ;) , een mijn E6600 stabiel op 3Gig krijgen. Deze doet nu op lucht 31 graden idle en 42 stressed.

Maar nu de vragen:
Is 10MM binnen diameter voldoende?

Als ik voor haakse bochten (fittingen) ga, is er dan veel meer weerstand in vergelijking met 45 graden bochten?

Dit alles wil ik IN mijn kast plaatsen (centurion 5) waarbij het rad onderin komt, op de lange kant. Kan ik nu het beste de 2 fans van binnen via rad naar buiten laten blazen of tussen kast en rad naar binnen zuigen?

Moet ik nog een oplossing zoeken om te ontluchten?

Hoe belangrijk/groot is het voordeel van een shroud voor de radiator? (het wordt wel errug krap in mijn kast).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

10mm is in de regel voldoende. Afhankelijk van je plannen kan het natuurlijk slim zijn om een grotere diameter te nemen. Als het niet meer kost zou ik het sowieso doen want je hebt dan meer capaciteit voor eventuele uitbreidingen.

Haakse bochten geven inderdaad weerstand dan 45 graden bochten. Afhankelijk van de nodige capaciteit geld hier ook weer zoals het bovenstaande.

Als je Rad onderin gaat zou ik de fans aan laten zuigen, gezien frisse lucht lager hangt dan warme lucht. Wel zorgen voor stoffilters.
Probleem is wel dat je Rad je kast op deze manier opwarmt. Bovenin en dan uit laten blazen lijkt me een strakker plan.

Ontluchten kan doorgaans op het hoogste punt in je setup. Een reservoir om de bubbels op te vangen is ideaal. Meteen een makkelijk bijvulpunt.

Shroud kan er voor zorgen dat de lucht beter verdeelt (geen deadspot onder het midden van de fan) en je dus theoretisch meer lucht nuttig gebruikt. In de praktijk is het verschil marginaal..

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• freak-ish
Als ik deze Danger Den Delrin 90 graden G1/4 verbinder (hier wil ik de temp meter in hangen) bovenin hang,
kan ik deze dan niet ook gebruiken als ontluchter voordat ik de temp sensor er in doe? Ik wilde voorlopig (zolang alleen cpu gekoeld is) het zonder reservoir doen, geld is op :(

PS. aangezien ik alles letterlijk alles uit de kast moet halen, zal ik ik de proc ook lappen?

[ Voor 33% gewijzigd door freak-ish op 08-12-2008 14:44 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 22:55

Zenix

BOE!

freak-ish schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:40:
Als ik deze Danger Den Delrin 90 graden G1/4 verbinder (hier wil ik de temp meter in hangen) bovenin hang,
kan ik deze dan niet ook gebruiken als ontluchter voordat ik de temp sensor er in doe? Ik wilde voorlopig (zolang alleen cpu gekoeld is) het zonder reservoir doen, geld is op :(

PS. aangezien ik alles letterlijk alles uit de kast moet halen, zal ik ik de proc ook lappen?
Ja gewoon T stuk doen als res. Klaar

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:21
Hmm als je zonder zo'n extreme onderdelen je E6600 nog niet op 3 ghz krijgt, scheelter echt iets met je setup:P. En nu heb je echt niet zo'n hoge temperaturen waardoor dit onmogelijk is.

http://specs.tweak.to/16567

• freak-ish
skelleniels schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:16:
Hmm als je zonder zo'n extreme onderdelen je E6600 nog niet op 3 ghz krijgt, scheelter echt iets met je setup:P. En nu heb je echt niet zo'n hoge temperaturen waardoor dit onmogelijk is.
Ik haal de 3 ook wel, maar ik ben uitgespeeld met lucht ;) tijd voor water :+ daar ik in de toekomst de mogelijkheid wil behouden om uit te breiden EN een nieuwe proc. E8400 wil aanschaffen, koop ik liever iets te 'duur' dan nu goedkoop en over 6 maanden weer.
Pagina: 1