Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WinXP Crash -> Winternals ziet Sata-hdd niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views

• MrKikker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-10 20:46

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Hello,

M'n computer is gecrashierd ;(

Systeem:
ASUS M2N-SLI Deluxe
4gb G.Skill DDR2-800 RAM
ATI Radeon 3870
AMD Athlon 64 X2 3800+
1TB Samsung schijf

BSOD bij het opstarten, via Windows Repair (Windows XP Install cd -> F2) kon ik nog wel bij de 'harde schijf' maar m'n C partitie (Windows) is onleesbaar en m'n D partitie (Downloads a 150gb) is leeg. 2 andere partities leven nog wel.

Het gaat hier om een SATA Disk á 1TB van Samsung.
Vertoonde al wat ziektes de laatste tijd, rare geluiden bij het opstarten van de harde schijf.

Anywayss, nu wil ik met Winternals (vast wel bekend?) m'n PC plunderen, bestanden terughalen, backuppen, etc.
Echter kan Winternals m'n harde schijf niet vinden.
Nou moet ik bij het installeren van Windows ook de nVidia chipset drivers van m'n moederbord laden (via F6) omdat hij anders ook m'n harde schijf niet herkent. Echter is hier bij het opstarten van Winternals geen optie voor.

Iemand suggesties/ideeën?
Bottom line is: schijf mag NIET geformatteerd worden en ik moet erbij kunnen om sowieso de 2 werkende partities te kunnen backuppen en eventueel een File Restore te doen over de 2 'verloren' partities.

Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die optie is er wel, beter kijken. Vlak na het booten van Winternals ERD is er een optie die F6 noemt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09

ByteDelight

Retro computing is alive!

Is het niet gemakkelijker om dan op een nieuwe schijf een clean Windows installatie te doen, en de half dode schijf erbij te hangen en een tool onder Windows te gebruiken om data te redden?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
spone schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:21:
Die optie is er wel, beter kijken. Vlak na het booten van Winternals ERD is er een optie die F6 noemt.
Nice! Nooit gezien zeg..

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Hmm,F6 + nVidia SATA drivers geladen.

Daarna wordt Winternals geladen en abrupt afgebroken: The file nvraid.sys could not be found
Enige optie is om dan te restarten.
M'n floppert met de drivers zit gewoon in de drive.

Anyone?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kwestie van de juiste Textmode driver gebruiken.
maar dat is niet anders dan met welk andere XP-PE based oplossing, en redelijk voor de hand liggend.

En aangezien je support hebt bij je Winternals aanschaf (toch?) kun je daar ook vragen :)

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 08-12-2008 16:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.