[VLC] "Loslaten" digitale geluidsuitgang?

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:08
Ik gebruik vrijwel de hele dag door iTunes om muziek af te spelen. Dat gaat via de digitale uitgang naar m'n receiver. Dat werkt op prima. Als ik een DVDtje wil kijken dan gebruik ik daarvoor de Dvd-speler en die schakelt ook netjes over op 5.1 output. Als ik klaar ben met het DVDtje kijken en ik wil weer muziek luisteren dan hoef ik alleen maar de applicatie af te sluiten en dan is de uitgang weer beschikbaar voor iTunes.

Helaas werkt dat met VLC niet zo. Die eist de uitgang wel op. Daardoor stopt dus ook het muziek spelen van iTunes. Maar als ik VLC afsluit, dan is daarna de geluidsuitgang niet meer beschikbaar voor iTunes, Het enige wat dan meestal werkt is iTunes afsluiten en weer starten. Soms zit er zelfs niets anders op dan te rebooten (alhoewel ik dat met mijn nieuwe Macbook en nieuwe VLC versie nog niet heb gehad). Nu is dat op zich niet heel erg. Maar het zou mooier zijn als dat niet zou hoeven :) .

Dus is er misschien een instelling in VLC of een andere oplossing, zodat de uitgang wel (automatisch) wordt vrij gegeven?

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 08-12-2008 13:57 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Remixed
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2025
Zo'n probleem heb ik ook, alleen weet ik niet of het bij mij ook weg gaat na een restart. Ik werk het altijd weg door naar hulpprogramma's te gaan en het volgende te openen: Audio/MIDI-configuratie.
De structuur staat dan op: 44100.00 Hz of 48000.00 Hz (weet ik niet exact). Als ik het dan terug verander naar: 96000.00 Hz werkt het allemaal weer. Dit heb ik alleen soms (lijkt wel willekeurig). Een oplossing heb ik nog niet gevonden.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

een schrale troost: je hoeft niet te rebooten, in/uitloggen helpt ook :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.