Hi,
Ik heb hier Visual Studio 2008 SP1, met een .NET 3.5 Projectje en ik probeer een sdf (SQL Server Compact Database) te benaderen via een edmx (ADO.NET entity framework).
Ik kan een model aanmaken, de database openen, mijn tabellen importeren.
Dan heb ik hetvolgende stukje code:
(PeopleSet heb ik zelf zo genoemd, dit doe ik ook als ik verbind op een 'gewone' database, en dat werkt).
Als ik dan compileer en run klapt hij eruit op de constructor van Database1Entities(), met de volgende error:

Nu heb ik zitten te zoeken hierop, en kwam ik uit bij het feit dat de connectionString wel eens fout kan zijn.
Maar deze is bij mij correct.
Ik heb ook deze site doorgenomen, en die stappen uitgevoerd, maar helaas heeft dat het probleem ook niet verholpen.
Misschien weet iemand hier iets.
Ik heb hier Visual Studio 2008 SP1, met een .NET 3.5 Projectje en ik probeer een sdf (SQL Server Compact Database) te benaderen via een edmx (ADO.NET entity framework).
Ik kan een model aanmaken, de database openen, mijn tabellen importeren.
Dan heb ik hetvolgende stukje code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Database1Entities context = new Database1Entities(); var people = from person in context.PeopleSet select person; foreach (var person in people) { Console.WriteLine("{0} {1}", person.FirstName, person.Name); } |
(PeopleSet heb ik zelf zo genoemd, dit doe ik ook als ik verbind op een 'gewone' database, en dat werkt).
Als ik dan compileer en run klapt hij eruit op de constructor van Database1Entities(), met de volgende error:

Nu heb ik zitten te zoeken hierop, en kwam ik uit bij het feit dat de connectionString wel eens fout kan zijn.
Maar deze is bij mij correct.
Ik heb ook deze site doorgenomen, en die stappen uitgevoerd, maar helaas heeft dat het probleem ook niet verholpen.
Misschien weet iemand hier iets.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8