Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oplevering xs4all only, achterstand bij bitstream?

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 14:59
Hallo,

Ik heb op 1 oktober 2008 de overstap aangevraagd van ons oude xs4all abonnement (adsl fast, 12mbit / 1mbit, €74 per maand) naar een nieuw xs4all only abonnement van 20mbit. Met de salesmedewerker die ik aan de telefoon had heb ik afgesproken dat de nieuwe lijn op 1 november (een zaterdag) zou worden opgeleverd, ivm het kantoor dat niet zonder internet kon zitten (het is een zakelijke aanvraag). Daarnaast zou ik voor de oplevering het nieuwe modem ontvangen, omdat we hier nog een oude speedtouch home hadden liggen waarvan ik het vermoeden had dat ie zou bokken met het nieuwe abonnement.
Ik heb dus keurig gewacht tot 1 november, maar een modem heb ik niet ontvangen, en de maandag na 1 november blijkt het abonnement ook niet te zijn opgeleverd; ik heb nog het oude ip-adres en de oude overdrachtssnelheid...
Na een halve maand te hebben gewacht en 10 telefoontjes te hebben gepleegd heb ik eindelijk het modem mogen ontvangen, maar een nieuw abonnement, ho maar.
Inmiddels zijn we haast twee en een halve maand verder, en nog steeds is er helemaal niks opgeleverd. Ondertussen heb ik zo'n 30 keer gebeld, daarmee dus ook ongeveer 25 uur aan de telefoon gehangen (achja, als het onder werktijd kan dan is het niet zo erg... :) ), en zelfs een klacht geprobeerd in te dienen bij de OPTA (zonder succes, blijkt niet namens een bedrijf te kunnen).

De telefoontjes met xs4all hebben eigenlijk altijd een bericht: wij kunnen er niks aan doen, sorry, geduld, het probleem ligt bij Bitstream die een achterstand heeft met nieuwe klanten.
Zij schuiven het probleem dus af op bitstream (kpn), dat problemen zou hebben met haar nieuwe klantensoftware die geen nieuwe order zou accepteren. Maar het vreemde is dat ik daar helemaal niets van heb kunnen vinden of lezen op bijvoorbeeld tweakers.net... Ik zou denken dat als er een probleem is dat zó hardnekkig is, dat dat allang op een ICT-nieuwssite zou hebben gestaan. Ik twijfel dus enigzins naar de waarheid van het verhaal.

Mijn vraag luidt dus: wat kan ik nu met dit probleem doen, kan ik alleen maar afwachten? En hebben meer mensen last van dit probleem bij een nieuwe order bij xs4all?

• VR46
*schopje*

Niemand een tip, of een ervaring met dit probleem? ;(

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem met hetzelfde scenario :( :X
Inmiddels 15 dagen zonder internet, wat voor mijn werk als IT-er niet erg handig is.

Bij mijn eerste telefoontje was het antwoord "Swa, moet je effe paar dage wagte, dan werk het wel weer"
Maar nu (na in totaal een paar uur in de wacht te hebben gestaan) Xs4all zegt al 2 weken dat het elk moment opgelost kan zijn.

Het abonnement terug zetten naar de oude situatie kan niet omdat er een actie op uit staat, en mijn adsl abo opzeggen kan om dezelfde reden niet. :(

Als dit ook 2 1/2 maand gaat duren dan zeg ik mijn tel lijn op en gaat UPC hier maar naar binnen. :(

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 16:19

Elwood Blues

87167191

Hier nog een ontevreden ADSL-verhuizer. Bij mij gaat het om een verhuizing van Enschede naar Hoorn, met dus gelijkblijvende abonnementsvorm (XS4ALL Only). Eind oktober aangegeven dat ze op 6 december het signaal over moesten zetten, maar daar hebben ze eind november geheel vrijwillig en zonder enige toelichting voor de vetraging (laat staan excuses) 22 december van gemaakt. Pas na een paar keer bellen weet iemand me te vertellen dat het komt door vertraging bij Bitstream, en dat er niks aan te versnellen is. Mooi balen, want ik zit dus midden in een verhuizing en moet dus allerlei dingen uitzoeken, doorgeven en regelen.

Heb dus ook maar een boze mail gestuurd dat ik niet naar XS4ALL ben overgestapt voor dit soort 'service', ik heb er helemaal geen boodschap aan dat Bitstream problemen geeft, ik ben klant bij XS4ALL en wil (1) gewoon internet en (2) proactief geholpen worden.

Toen ik net klant was bij XS4ALL lag mijn internet er ook al dik twee weken af vanwege die grote landelijke storing waar XS4ALL ook al niks aan kon doen, maar daar heb ik echt helemaal geen boodschap aan. Van het halfjaar dat ik klant ben bij XS4ALL heb ik inmiddels al een maand downtime aan m'n broek...

[ Voor 14% gewijzigd door Elwood Blues op 12-12-2008 16:01 ]

• VR46
Hier inmiddels nog steeds niks opgeleverd. Ik heb uiteindelijk, na veel aandringen en dreigen met hogere sancties, een manager aan de lijn kunnen krijgen (wat eerst nog 'onmogelijk' zou zijn), die eigenlijk even weinig te melden had als zijn collega's van de helpdesk.
Afgelopen vrijdag weer gebeld (inmiddels doe ik dat haast iedere dag), en toen kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat hij het zeer twijfelachtig vond dat ze er zo weinig aan hadden gedaan, en er kennelijk niet eens een supportticket was aangemaakt bij bitstream. Na anderhalve maand heeft dus géén enkele van de naar schatting 30 medewerkers die ik heb gesproken de moeite genomen een supportticket aan te maken. :(
Nou goed, hij heeft deze in ieder geval wel gemaakt, ik kreeg daar ook keurig een smsje van ter bevestiging, en het zou binnen 4 werkdagen opgelost zijn. In die 4 werkdagen zou er een technicus naar de centrale gaan om de verbinding te controleren, of iets dergelijks. Ben benieuwd of ze deze talloze deadline nu dan eindelijk wel halen. Als dat niet binnen volgende week zo is dan is mijn vertrouwen in xs4all na al die jaren in ieder geval helemaal weg en eis ik het abonnementsgeld sinds oktober terug en kijk ik wat ik er nog meer aan kan doen.
Daarnaast heb ik als reactie op mijn ingediende klacht een creditfactuur ontvangen ter waarde van €26,-, wat echt belachelijk is als je je bedenkt dat wij per maand rond de €60 voor het abonnement betalen. Ik had een vergoeding van ten minste €180,- op zijn plaats gevonden gezien de belachelijke vertraging van bijna twee maanden....

• VR46
Update:

Vandaag weer gebeld, in totaal zo'n 1,5 uur met ze aan de telefoon gezeten, bleek het dat ze ook nog eens een aantal administratieve fouten hebben gemaakt. Zo bleek het ineens dat wij twee accounts hadden bij xs4all, en dat we dus in feite twee abonnementen hadden... 8)7
Nou goed, allebei de accounts geprobeerd, allebei gebruikten merkwaardig genoeg wel het zelfde wachtwoord, en allebei resulteerden ze ook in het zelfde ip-adres en down / uploadsnelheid. Administratief zouden het dus twee abonnementen zijn, maar technisch is het er maar één...
En.............nog steeds niks opgeleverd. :O Kent iemand alvast een goede psychiater?.. :9

//Edit: Salesmevrouw Naomi zegt zojuist dat ik niet zo moet kibbelen (aha, zo behandel je zakelijke klanten dus), als ik een beetje door laat schijnen dat ik zo langzamerhand knettergek word van xs4all...
Daarnaast is mevrouw ervan overtuigd dat er slashes voor kunnen komen in een ip-adres.
Mevrouw weet ook heel zeker dat het abonnement is opgeleverd terwijl ik toch echt nog zekerder weet van niet, ook omdat dat 1 minuut daarvoor is uitgelegd door de technische helpdesk.
Bovendien moet ik mevrouw de weg wijzen door haar eigen systeem.

Kan deze service slechter dan dit? :/ Het lijkt haast wel een sport te worden daar bij XS4ALL...

[ Voor 35% gewijzigd door VR46 op 15-12-2008 17:17 ]

Verwijderd

Ik heb na 3 weken de hoop maar opgegeven en UPC naar binnen gehaald, aangezien zowel mijn huidige "overzetting" niet door kan gaan en dit ook niet teruggedraaid kan worden naar de oude (via KPN) situatie...
Mede door de overzetting kan ik dus ook mijn huidige abo niet opzeggen 8)7 |:(

Ik hoop snel !? een brief te krijgen dat het is afgerond zodat ik ze kan bellen dat dit niet mijn idee van service en klantenbinding is na 8 jaar abo te zijn geweest en dat ze het dan ook per direct kunnen opzeggen :(

En daarna is het maar de hoop dat ik überhaupt iets terugkrijg van het geld dat ik ze nu moet betalen voor die gebakken lucht :/

Verwijderd

Hier na exact 1 maand internetloosheid nog steeds geen nieuws van xs4all... :O

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11 20:22
Zij schuiven het probleem dus af op bitstream (kpn), dat problemen zou hebben met haar nieuwe klantensoftware die geen nieuwe order zou accepteren. Maar het vreemde is dat ik daar helemaal niets van heb kunnen vinden of lezen op bijvoorbeeld tweakers.net... Ik zou denken dat als er een probleem is dat zó hardnekkig is, dat dat allang op een ICT-nieuwssite zou hebben gestaan. Ik twijfel dus enigzins naar de waarheid van het verhaal.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er begin december een software update geweest bij KPN Bitstream. XS4all maakt hier ook gebruik van en kan daardoor best wezen dat orders vertraagd zijn.

• VR46
fagao schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:43:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er begin december een software update geweest bij KPN Bitstream. XS4all maakt hier ook gebruik van en kan daardoor best wezen dat orders vertraagd zijn.
Dat is dus onzin, het is absoluut niet de reden dat ik nu inmiddels al drie maanden wacht op het nieuwe abonnement! Bovendien was die software update aan het begin van december allang opgelost!
XS4ALL heeft inmiddels al drie monteurs van KPN naar de wijkcentrale gestuurd, die alledrie géén idee hadden wat ze eigenlijk moesten doen, dus hebben ze mij gebeld om te vragen wat precies de bedoeling was.
Hun conclusie was na 5 minuten in de wijkcentrale dat het probleem bij XS4ALL lag, en dat KPN alles goed had gedaan..
Het begint nu haast strafbaar te worden voor zover ik weet, wat XS4ALL aan het doen is; zij hebben mij een abonnement verkocht dat na drie maanden nóg niet is opgeleverd, en waaraan ze helemaal niks doen.
Ik begin nu echt radeloos te worden, aangezien ze telkens zeggen dat het binnen een paar werkdagen "zeker" opgelost is, wat elke keer niet het geval is. Dit soort loze beloftes heb ik inmiddels al zo'n 20 keer voorbij horen komen. En ik maar bellen om op de hoogte te blijven...
Probleem is dat we niet zomaar van hun af kunnen komen omdat we een abonnement met een vast ip adres, en ISDN nodig hebben, en minimaal 20mbit. En dan zijn de enige keuzes XS4ALL en KPN, maar als ik nu naar KPN ga dan loop ik het risico dat het kantoor zonder internet komt te zitten.

Ik begin helemaal gek te worden van XS4ALL, ze houden mij gewoon aan het lijntje! :(

Nieuwe ontwikkelingen:

1. XS4ALL blijkt het abonnement te hebben aangesloten op ons fax-nummer :? Hoe ze hierbij zijn gekomen is mij een raadsel aangezien ze alleen het nummer van ons oude abonnement hoefden over te zetten, we zaten altijd al bij xs4all...
2. XS4ALL blijkt het abonnement daarna zelfs op een aantal andere verkeerde telefoonnummers te hebben aangesloten, dit is echt belachelijk...
3. Er is gisteren een KPN monteur op kantoor gekomen die binnen 5 minuten weer weg was met een houding van "bekijk het maar"...

[ Voor 15% gewijzigd door VR46 op 25-12-2008 12:31 ]

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-11 20:34
ik weet het al: KPN KAN jouw geen 20mbit leveren omdat de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden!
gevolg is dat de order blijft zoals die is.
Je hebt een zakelijk abonnement dus wie is jouw aanspreek manager / vergoedingen via de rechter kan je misschien gaan incasseren / brief schrijven van hun geklungel? Want ik zweer dat als je daarmee komt ze het opeens in 1 dag geregeld hebben.

ps: het overzetten van 12 -> 20 is een simpele knop omzetten... maar nogmaals misschien kan dit niet omdat dit niet ondersteund wordt.
Pagina: 1