Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:07
Aloha,

Ik hoop dat mensen hier nog een idee hebben wat ik met mijn probleem nog kan doen.

Van het weekend heb ik mijn nieuwe processor binnen gekregen (E8400)
Deze wilde ik op mijn Asus P5K installeren welke ik van een collega heb overgenomen. (dit is trouwens een nieuw bord)
Nadat ik dit mb had ingebouwd en alles weer had aangesloten gaf hij aan dat ik eerst de bios up moest graden zodat de CPU beter herkent werd.
Dit via een usb stick gedaan en dit ging goed. (volgens de bios zelf)
Vervolgens moest ik de noodzakelijke reboot doen en dat was het laatste wat de pc heeft gedaan.

Als hij nu aangaat dan beginnen alle fans als een gek te loeien en dit blijft vervolgens ook zo.
Geen piepjes (missch geen speaker) en al helemaal geen beeld.
Stappen die ik al heb ondernomen :

cmos reset (baterij eruit, jumper op clear cmos etc)
videokaart vervangen.
geheugen strips vervangen/andere slots geprobeerd
andere psu geprobeerd
andere cpu geprobeerd (E6400)
alle hd's afgekoppeld

Ik ben een beetje aan het einde van mijn opties op dit moment.
Maar ik hoop dat hier missch nog mensen zijn die een ander idee hebben of kunnen helpen op wat voor manier dan ook.

Alvast bedankt,

Skip

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof je niet de oude BIOS terug kan zetten (of i.i.g. een andere versie).

Hier is overigens wel een recoverymethode voor (werkt alleen met floppy) anders wordt het Asus contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Ik denk niet dat ik terug kan idd.
zonder beeld zou ik niet weten wat ik moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht heb je een sooepele leverancier? probeer het eerst daar eens. Anders Asus of met floppy (als je die nog hebt tenminste, zie search voor procedure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:40:
Wellicht heb je een sooepele leverancier? probeer het eerst daar eens. Anders Asus of met floppy (als je die nog hebt tenminste, zie search voor procedure).
Ik denk dat ik dit even ga proberen. volgens andere berichten is het wel een goeie tent.

In ieder geval bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Ik vermoed dat het updaten verkeerd is gegaan omdat dit met de E8400 is gebeurd.
Ik heb dit zelf bijna gehad toen ik van een E6300 naar E8200 ging op me P5B-e bordje.

Toen was ik heel blij dat ik gewacht had met het verkopen van me E6300 omdat ik deze nodig had voor een verplichte bios update.
Volgens mij kun je niet je bios downgraden via USB en ik denk dat daar je probleem ontstaat.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is nog een optie omdat het behoorlijk lastig is om een foute bios te herstellen en vaak is het eeprom niet geflasd en daarom start hij niet op.
de optie is ,

ga naar een beetje computertoko en vraag naar de technischedienst aldaar , vaak kan de bioschip gelicht worden en dan kunnen zij hem in een flash apparaat plaatsen en de juiste bios van internet halen en flashen en vervolgens terug plaatsen op je moederbord en dan start hij weer op zoals hij hoort op te starten.

dit kan alleen als de bioschip niet permanet vast zit op het moederbord..

• skip-5
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:19:

ga naar een beetje computertoko en vraag naar de technischedienst aldaar , vaak kan de bioschip gelicht worden en dan kunnen zij hem in een flash apparaat plaatsen en de juiste bios van internet halen en flashen en vervolgens terug plaatsen op je moederbord en dan start hij weer op zoals hij hoort op te starten.

dit kan alleen als de bioschip niet permanet vast zit op het moederbord..
Dit heb ik dus online gedaan en als het goed is krijg ik vandaag een nieuwe bios chip voor geflashed met de laatste bios.
Ik hoop dat dat beter gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en is het gelukt
Pagina: 1