Aloha,
Ik hoop dat mensen hier nog een idee hebben wat ik met mijn probleem nog kan doen.
Van het weekend heb ik mijn nieuwe processor binnen gekregen (E8400)
Deze wilde ik op mijn Asus P5K installeren welke ik van een collega heb overgenomen. (dit is trouwens een nieuw bord)
Nadat ik dit mb had ingebouwd en alles weer had aangesloten gaf hij aan dat ik eerst de bios up moest graden zodat de CPU beter herkent werd.
Dit via een usb stick gedaan en dit ging goed. (volgens de bios zelf)
Vervolgens moest ik de noodzakelijke reboot doen en dat was het laatste wat de pc heeft gedaan.
Als hij nu aangaat dan beginnen alle fans als een gek te loeien en dit blijft vervolgens ook zo.
Geen piepjes (missch geen speaker) en al helemaal geen beeld.
Stappen die ik al heb ondernomen :
cmos reset (baterij eruit, jumper op clear cmos etc)
videokaart vervangen.
geheugen strips vervangen/andere slots geprobeerd
andere psu geprobeerd
andere cpu geprobeerd (E6400)
alle hd's afgekoppeld
Ik ben een beetje aan het einde van mijn opties op dit moment.
Maar ik hoop dat hier missch nog mensen zijn die een ander idee hebben of kunnen helpen op wat voor manier dan ook.
Alvast bedankt,
Skip
Ik hoop dat mensen hier nog een idee hebben wat ik met mijn probleem nog kan doen.
Van het weekend heb ik mijn nieuwe processor binnen gekregen (E8400)
Deze wilde ik op mijn Asus P5K installeren welke ik van een collega heb overgenomen. (dit is trouwens een nieuw bord)
Nadat ik dit mb had ingebouwd en alles weer had aangesloten gaf hij aan dat ik eerst de bios up moest graden zodat de CPU beter herkent werd.
Dit via een usb stick gedaan en dit ging goed. (volgens de bios zelf)
Vervolgens moest ik de noodzakelijke reboot doen en dat was het laatste wat de pc heeft gedaan.
Als hij nu aangaat dan beginnen alle fans als een gek te loeien en dit blijft vervolgens ook zo.
Geen piepjes (missch geen speaker) en al helemaal geen beeld.
Stappen die ik al heb ondernomen :
cmos reset (baterij eruit, jumper op clear cmos etc)
videokaart vervangen.
geheugen strips vervangen/andere slots geprobeerd
andere psu geprobeerd
andere cpu geprobeerd (E6400)
alle hd's afgekoppeld
Ik ben een beetje aan het einde van mijn opties op dit moment.
Maar ik hoop dat hier missch nog mensen zijn die een ander idee hebben of kunnen helpen op wat voor manier dan ook.
Alvast bedankt,
Skip
Fear can hold you prisoner, Hope can set you free