Verschil tussen deze geheugen modules?

Pagina: 1
Acties:

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 19:45

Shiro

Serenity

Topicstarter
Hallo, ik zie even de bomen door de bos niet meer.

Als ik kijk naar de specificaties van het geheugen dan zijn ze allemaal het zelfde.
5-5-5-15 @ 1066Mhz.

GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit Retail, GX24GB8500C5UDC
Black Dragon, GB24GB8500C5DC
GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit , Black Dragon EVO ONE, GE24GB1066C5DC

Als ik op de site kijk van Geil zie ik bij de
Evo: FBGA 64Mx8 and 128Mx8 DDR2 IC Chips
Ultra/Black Dragon: 64Mx8 DDR2 FBGA Chips

Voor de rest zijn ze alle drie
240pin, Non-ECC, Un-buffered DIMM
8-Layered Custom Black Dragon PCB

Alleen ik heb geen idee wat het inhoudt en hoe het vertaalt in prestaties.
Qua prijs is het 69 en 89, maar als ze toch allemaal gelijk presteren dan zie ik niet in waarom ik extra zou betalen... Moet wel zeggen dat de EVO echt grote heatspreaders heeft, ultra ook. En de Black Dragon niet eens,

Juniper RWD

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 20:11
Ik meen dat ze verschillen per overklokbaarheid. Ik denk zelf dat de ene zonder heatspreader minder goed zal presteren dan de andere(n) met heatspreader.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 21:13
Zoals bij Alternate te zien is heeft de goedkoopste het meeste spanning nodig, daarna de iets duurdere en daarna de EVO ONE, die het kan doen met het standaard voltage. De EVO ONE is daardoor dus de beste OverClocker.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Eigenlijk komt het er op neer dat op de duurdere modules hoogwaardiger chips zitten gemonteerd die meer 'ruimte' hebben en dus al met minder voedingsspanning op dezelfde snelheid kunnen werken. Vervolgens kan je die dus ook weer lekker ver overklokken met extra spanning die je bij goedkopere modules al sowieso nodig had (de rek is er dan al uit).

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 19:45

Shiro

Serenity

Topicstarter
Maar bij de duurdere modules zie ik dat het 2.1-2.3 Voltage is.

Bij de goedkopere ultra is 2.3-2.5. Dus eigenlijk zit er even veel rek in(0.2v)? Alleen dat je meer voltage nodig heb voor de goedkopere modules?

Maar als je bijvoorbeeld niet veel overclockt dan maakt het dus in feite weinig uit?

Ook iets dat ik mij nog afvraag.
Een vriend van mij heeft 2x2Gb Geil Black Dragon 800Mhz, 4-4-4-12. Zijn everest read is maar 5900Mb
Mijn OCZ 2x1Gb 800Mhz 4-4-4-12 doet met everest read 6500Mb.

Als ik kijk naar specificaties dan is het gewoon gelijk. Wij hebben de zelfde processor(E8400), en de moederbord is ook bijna het zelfde. Ik heb een P5QL-E, en hij P5QL-Pro. Zijn de verschillen toe te schrijven aan een andere moederbord of is zijn geheugen van minder kwaliteit? Qua specificaties zijn de geheugen modules gelijk... beide 4-4-4-12 en 800Mhz. Dus waar ligt het verschil?

Juniper RWD

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Dure modules mét hoog voltage zijn meestal ook met hogere specs en dus al vanuit de fabriek overgeklokt, maar met garantie. Als je de keuze hebt zou ik gaan voor modules die op 1,8v lopen want dan heb je weer geen gedoe met sommige moederborden die standaard 1,8v instellen waarna je het niet geboot krijgt met de 2,1v/2,3v modules.
Pagina: 1