Domain user lokaal ook laten aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• Nyreve
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05-2021
Hallo,

Wij hebben hier een aantal medewerkers die gebruik maken van een laptop.
Normaal melden deze gewoon via het draadloze netwerk in op ons domein.
Nou willen wij echter voor een van deze laptops dat deze ook kan aanmelden wanneer hij niet in bereik is van het draadloze netwerk.

Mijn vraag is is dit mogelijk en hoe doe ik dit?

Het gaat hier om een werkstation met: Windows XP SP3

Soapdev

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-01 01:22
Als je eenmaal je hebt aangemeld op een systeem, kan je daarna ook off-line inloggen met dat account. In Windows worden de ingelogde gebruikers opgeslagen zodat ze daarna bekend zijn. Dus op de werkplek éénmaal inloggen en daarna kunnen de gebruikers op pad.

Je mist alleen dan wel een aantal routines, zoals het laden van een eventueel login-script. Deze bevind zich immers vaak op een server.

[ Voor 21% gewijzigd door Shaggy_NL op 08-12-2008 10:58 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verder kun je een lokale user aanmaken op de laptops, zo is dat ook geregeld voor mijn werklaptop.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nyreve
Ja, waarschijnlijk krijgen de gebruikers dat dus om hun oren in de policy's dat ze niet off-line mogen inloggen
aangezien het bij mij niet werkt.

Soapdev

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
Misschien je policy's dan even nakijken? Normaal gesproken zou dit gewoon moeten werken.
Ik gebruik het hier ook, en deze policy heb ik zelf nooit aan of uitgezet. ;)

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 19:20

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Als de user eenmaal een keer is ingelogd op de laptop, zou hij een lokaal profiel moeten hebben (tenzij policies dit verhinderen?).
Wel moet je opletten dat als de laptop niet met de server babbelt, hij ook geen wijzigingen doorvoert.
Als een wachtwoord van je user verloopt in het AD, blijft het lokale profiel gewoon bij het oude wachtwoord bereikbaar totdat je het weer in het netwerk hangt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Standaard kan ik geloof ik 10 keer. Is een policy voor om hem op maximaal 50 keer te zetten.

Cached Credentials.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Nyreve
Als ik inlog met een account op het domein slaat hij idd een lokaal profiel op.
Echter als ik wil inloggen terwijl ik geen verbinding heb met netwerk dan geeft hij aan dat hij het domein niet kan vinden.

Soapdev

• Nyreve
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Wij hebben hoor ik nu net van mijn collega een policy ingestelt dat het lokale profiel dat opgeslagen wordt na het inloggen na uitloggen weer wordt verwijderd.
Kortom we moeten het in de policy's zoeken.

Soapdev

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Ik vind het vanuit de gebruiker gezien geen ideale oplossing. Je systeem blijft toch steeds zoeken naar de server en je bent gewoon gewend om in een server omgeving te werken waardoor je toch bepaalde gegevens/servers mist.

De laatste tijd neig ik steeds meer naar stand-alone laptops als ze niet structureel op locaties werken met goede verbindingen.

• Nyreve
Het gaat er om dat de gebruiker bij zijn/haar documentjes en dingetjes kan. Het gaat hierbij om school documenten. Normaal gesproken blijven de laptops ook op school. Maar dit wordt een exoot waardoor degene die hem gaat gebruiken dus thuis kan werken. Dus ik kan dus gewoon de offline bestanden aanzetten om ervoor te zorgen dat de gebruiker thuis kan werken. De rest zoals het benaderen van de servers is niet nodig. Er zullen dus ook geen dingen missen omdat ik dit laat synchroniseren.

[ Voor 7% gewijzigd door Nyreve op 08-12-2008 12:26 ]

Soapdev

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Is VPN dan geen oplossing?
Laptop meegeven met VPN stuk software + token.
Persoon start de laptop op met verbinding naar het internet, start VPN software op, en logt daarna pas in.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Nyreve
Het gaat alleen om "Mijn Documenten" en aangezien de gebruiker nogal een leek is willen we een simpele oplossing. Is VPN dan een makkelijke oplossing?

Aangezien het makkelijk is voor de gebruiker als deze gewoon met hetzelfde account offline kan inloggen en dat dan haar "Mijn Documenten" gewoon gesynct word

Soapdev

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Voor 1 of 2 mensen is het niet de moeite waard.
Ik dacht dat het om wat meer mensen ging, waar je wel profijt van zou hebben als dat geautomatiseerd zou worden.
Nyreve schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:33:
Aangezien het makkelijk is voor de gebruiker als deze gewoon met hetzelfde account offline kan inloggen en dat dan haar "Mijn Documenten" gewoon gesynct word
Staan deze bestanden op een server dan? want de bestanden blijven gewoon lokaal staan, ongeacht het profiel.

• Nyreve
Deze bestanden staan inderdaad op een server. Maar waarschijnlijk als het offline inloggen werkt worden deze inderdaad al opgeslagen/onthouden.

En inderdaad als het meer gebruikers betrof hadden we een andere oplossing gezocht.

Soapdev

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02 08:58
Zet de bestanden op een netwerkschrijf klik met de rechter muis klik op de map
en kies make available offline. Dit moet wel bij elke gebruiker apart ingesteld worden.
Bij tools dan folder options en dan offline files kan je instellen dat het automatische repliceert zodra de user weer inlogd in het domein.

• Nyreve
Ja dat is wat we wisten. Dus oplossing is even mijn policies nalopen op het disablen van het offline aanmelden en zorgen dat de bestanden offline beschikbaar zijn.

Bedankt.

Soapdev

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit is dusdanig basic werk dat het niet in PNS thuis hoort :)

Move naar Windows Servers en Server-software
Pagina: 1