Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke webcam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een dell XPS M1530 notebook
(2GHZ core 2 DUO, 200GB 7200RPM, Gforce 8600M GT 256MB, 2048MB RAM)

Nu zit hier een ingebouwde (2.0 MP) webcam in.
Werkt prima overdag, echter s'avonds zakt de framerate naar een schamele 7-8 frames per seconde. Dit is zelfs op de laagste resolutie het geval (postzegelformaat |:( )

Na het bezoeken van wat topics ben ik er achter dat deze webcam van Dell simpelweg slecht werkt in omstandigheden waar je niet in een sh*tload van daglicht zit. Elke gebruiker heeft het probleem, het is niet op te lossen.

Jammer van dell, maar goed.

Nu wil ik de cam gebruiken om live-muzieksets op te nemen (beeld en geluid)
De cam die nu in mn notebook zit, presteert slechts goed tot een uur or 16:00, zodra het begint te schemeren zakt de framerate omlaag..

Welke webcam moet ik nemen om wel een goede framerate te krijgen? Iemand ervaringen? (mijn voorkeur gaat uit naar Logitech)

Alvast SUPER bedankt! :-)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:42
Ik weet niet of een topic hiervoor wel echt de bedoeling is. Anyway, de meeste webcams hebben er last van. Ook een quickcam communicate van 50 euro doet het slecht, ik heb deze. Over het algemeen geld, nieuwere/betere webcams presteren ook beter in slecht licht. Ik heb persoonlijke ervaring dat de Logitech Vision Pro camera's erg goed presteren in beroerde omstandigheden. Als je een notebook camera wilt neem dan de quickcam pro voor notebooks. Verwacht daar wel mindere prestaties van. Either way zit je tegen de 100 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 08-12-2008 12:08 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor je post :)

Die vision pro is inderdaad vrij prijzig. Het enige wat ik ook eigenlijk wil is een goede framerate, hoeft niet per se HD te zijn. Is er dan geen enkele redelijk normaal geprijsde (ca.50-60 euro) webcam die bij iets mindere lichtomstandigheden (buiten donker, binnen licht aan) een framerate van laten we zeggen: 15-20 frames per seconde geeft ?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 13:25 . Reden: typo ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:42
Een logitech quickcam pro 9000 is 60 euro. Een S7500 past mooi in je budget maar ik weet niet hoe die presteert. Prestaties bij zwak licht zijn gewoon lastig in het geval van bewegende beelden. Kijk naar videocamera's. De meeste videocamera's voor consumenten functioneren ook al beroerd bij schermering..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa