Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke poorten forwarden voor TOPdesk enterprise

Pagina: 1
Acties:

• joshuakemper60
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 09:20
Hallo,

Ik wil graag TOPdesk enterprise gaan gebruiken in ons bedrijf.
Nu moet ik bij netwerk beheer aangeven welke poorten er geforward moeten worden voor TOPdesk enterprise.
Het lijkt me dat dit poort 80 moet zijn (om TOPdesk via de webinterface te benaderen) en poort 714 voor de database.
Heeft iemand ervaring met dit pakket en kan hij mij vertellen of het juist is wat ik zeg?

Bedankt alvast!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

Topdesk ken ik alleen van naam, dus in het algemeen: waarom is toegang van buiten de firewall nodig / welke toegang is nodig? Als het idd nodig is: het klinkt misschien als een enorme open deur, maar dit soort dingen wil je opzoeken in de handleidingen.

Ik kan me zo voorstellen dat de DB bepaald niet toegankelijk moet zijn vanaf internet. Afhankelijk van je netwerk kan ik me overigens voorstellen dat poort 80 al lang en breed bezet is bij gebruik van NAT+portmapping (?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Als je dit voor een grote enterprise wilt gebruiken snel naar wat anders zoeken.
Als je het gebruikt waar het voor is ( dumpt er alles in ) dan wordt het in een relatief korte tijd traag.
Ook reporting is geen pretje, wij hebben op een gegeven moment gekozen om externe reporting te gebruiken en dan waren de query's nog rete traag.
Kijk eens naar hp openview of InfraEnterpise.

mocht je het toch willen gebruiken, topdesk heeft 2 interfaces , web en app.
voor de web 80, voor de app moet je alleen lan gebruiken hoef je de poorten niet te openen.

[ Voor 18% gewijzigd door TeH_oNe op 08-12-2008 10:54 ]

what?

• joshuakemper60
Dank voor de reactie's!
Ik zal ook de andere producten in overweging nemen mdat snelheid natuurlijk ook een grote rol speelt.

• joshuakemper60
Ik heb een beetje verder gekeken in TOPdesk en heb het inmiddels aan de gang.
Ik wil een SQL database voor TOPdesk gaan gebruiken (en de beheerder van alle SQL databases is een paar weken op vakantie).
Nu probeer ik via TOPdesk te connecten naar de SQL database.
Standaard staat er dit pad:

jdbc:sqlserver://10.0.3.230:1433;SelectMethod=cursor

nu wil ik de database gebruiken die staat in :
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL\Data\topdesk.mdf

nogmaals ik heb er amper verstand van dus graag uitleg over het pad wat er standaard staat.
jdbc:sqlserver://10.0.3.230:1433;SelectMethod=cursor

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=jdbc:sqlserver] - eerste hit was je nog niet gelukt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Start je topdesk als 'applicatie' op (niet als service) door applicationserver.exe te starten

Ga in de console naar 'Modules' en vervolgens 'Database Module' en stel de volgende zaken in:

URL: jdbc:sqlserver://ip adres van jouw sql server invullen:1433;SelectMethod=cursor
Driver Klasse: com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver

Gebruiker: een SQL user met db.owner rechten op je Topdesk database. Anders 'sa'
Wachtwoord: bijbehorende wachtwoord

Catalog: naam van je sql database
Context: dbo

Test connectie drukken en bij goed resultaat de server herstarten.
Pagina: 1