Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] NOD32 Antivirus System

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internet loopt om de zoveel minuten vast, alle schermpjes van IE die ik dan open heb staan worden automatisch gesloten, dit is redelijk irritant als je net ergens mee bezig bent.

Telkens komt er dan deze melding;
Download de updates voor NOD32 Antivirus System.

Dit probleem is veroorzaakt door NOD32 Antivirus System. NOD32 Antivirus System is gemaakt door Eset.

Oplossing

--------------------------------------------------------------------------------

U kunt een nieuwere versie van NOD32 Antivirus System downloaden om dit probleem op te lossen. Eset raadt u aan de nieuwste versie van NOD32 Antivirus System te gebruiken voor een betere beveiliging en stabiliteit.

Ga naar de volgende website voor een update van NOD32 Antivirus System:

Eset

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier echter geen zin in, want wat is dat NOD32 Antivirus System? Ik weet helemaal niet dat ik dit op mijn pc heb? Ik heb al gezocht of ik het er ergens kan afgooien maar nee, nergens ook maar een map te vinden omtrend NOD32 Antivirus System of Eset.

Toch zit ik dus met het vervelende probleem dat het surfen op mijn internet hierdoor belemmerd wordt.

Iemand tips, suggesties of een idee how to get rid of this? :/

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NOD verwijderen uit configuratiescherm, of updaten? ....of aan iemand vragen die er wel verstand van heeft?

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Toevallig HitmanPro gebruikt?
Die installeert automatisch NOD32.
Als je niks van NOD op je pc hebt staan, wellicht even in register kijken voor oude sleutels?

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 19:55
Lijkt me sterk dat dit, het probleem met IE, wordt veroorzaakt door NOD32.

Staat er niets in het configuratiescherm van NOD32 of Eset?
PC zelf in elkaar gezet of zo gekocht bij een winkel (helemaal voorgeïnstalleerd), als je hem hebt gekocht in een winkel dan kan het zijn dat ze NOD32 al hebben geïnstalleerd als anti-virus ipv Norton of een soortgelijke.

BTW. je hebt toch wel al eens van NOD32 gehoord neem ik aan?

Stichting Hobbyserver

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ik de topicstart zo lees, staat het daar dus niet :+

Dus: geef even een lijst van alle lopende processen (bijv met Hijackthis) en kijk daarbij even welke niet zijn te herleiden tot jou bekende applicaties of Windows-processen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:44:
Als ik de topicstart zo lees, staat het daar dus niet :+

Dus: geef even een lijst van alle lopende processen (bijv met Hijackthis) en kijk daarbij even welke niet zijn te herleiden tot jou bekende applicaties of Windows-processen.
Bedoel je dit; http://i37.tinypic.com/30u2xyu.png ?
wsLy schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:43:
Lijkt me sterk dat dit, het probleem met IE, wordt veroorzaakt door NOD32.

Staat er niets in het configuratiescherm van NOD32 of Eset?
PC zelf in elkaar gezet of zo gekocht bij een winkel (helemaal voorgeïnstalleerd), als je hem hebt gekocht in een winkel dan kan het zijn dat ze NOD32 al hebben geïnstalleerd als anti-virus ipv Norton of een soortgelijke.

BTW. je hebt toch wel al eens van NOD32 gehoord neem ik aan?
Kant en klaar gekocht ja. Nee, ik heb er serieus nog nooit van gehoord. Er zitten inderdaad veel meer progs op mijn pc die er 'gratis' bijkomen, is altijd zo als je hem kant en klaar koopt. Meeste van die shit heb er ik er al afgedonderd maar van NOD32 kan ik gewoon niks vinden, totaal niks, geen map, geen file, niks.

Net gebeurde er weer iets vrij aparts, IE bleef maar tabbladen openen, leek wel alsof iemand me aan het pesten was 8)7, ik kon het ook niet sluiten aangezien er zo snel nieuwe werden geopend. Uiteindelijk met taakbeheer lukte het mij om alles te sluiten, maar wtf is er aan de hand :/

Ik heb verder geen antivirus progs, ja alleen Ad-Aware maar die vindt niets. Normaal doe ik niks geks/vreemds o.d met mijn pc en een antivirus prog laat alleen alleen maar langzamer lopen.

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 19:55
Dan is NOD32 al voorgeïnstalleerd en kun je deze gewoon blijven updaten (raad ook aan om NOD32 te houden). Probeer eens met Mozilla FireFox ofzo en gebruik Internet Explorer eens niet.

Want dit ligt niet aan NOD32 als ik het laatste bericht doorlees.. Dit lijkt meer op iets van spyware ofzo.

BTW. Van NOD32 merk je bijna niets als deze aanstaat. Laatste zin klopt niet, want de PC wordt niet echt langzamer door een virusscanner, soms alleen als hij aan het scannen is. Maar bij NOD32 is dit echt minimaal.

[ Voor 45% gewijzigd door wsLy op 08-12-2008 11:52 ]

Stichting Hobbyserver

Verwijderd

Topicstarter
Waarom krijg ik die melding dan van NOD32? En hoe zou ik erachter kunnen komen welke spyware het eventueel is?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:07:
Waarom krijg ik die melding dan van NOD32? En hoe zou ik erachter kunnen komen welke spyware het eventueel is?
Nod32 van eset is geen spyware. ik draai hier op mijn vista 64bits de firewall / antivirus van eset en ding draait als een speer met amper cpu en memory consumption zoals mcafee en symantec dat doen. :) is een aanrader en kost ook erg weinig mocht je het ooit willen verlengen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:34
mutsje schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:06:
[...]

Nod32 van eset is geen spyware. ik draai hier op mijn vista 64bits de firewall / antivirus van eset en ding draait als een speer met amper cpu en memory consumption zoals mcafee en symantec dat doen. :) is een aanrader en kost ook erg weinig mocht je het ooit willen verlengen.
met die software zal ook wel niks mis zijn, maar ik vermoed dat dit gewoon een stuk spyware is wat je wil doen laten denken alsof het legitiem is en je wil omleiden naar een hele andere site..

'klik hier om nod32 te updaten en virussen te verwijderen!, aub klik hier!, please do click!!!!'
.. en tja er zijn er genoeg die er dan op klikken en dan er helemaal onder zitten

A wise man's life is based around fuck you

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
offtopic:
Vistra ;) ?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
offtopic:
WSS :?
Pagina: 1