Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Printer draadloos maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb kortgeleden een nieuwe allinone voor thuis gekocht. de Borther DCP-357C.

Op het moment heb ik adsl van Xs4all die ik via de draadloze modem van Xs4all gebruik. Ik heb 1 desktop en 2 laptops welke ik allen via het draadloze netwerk aan heb gesloten op het netwerk.

Ik lees nu over netwerkprinters etc. Maar daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan toen ik de printer aanschafte. MIjn vraag is of dat ik deze printer ook draadloos kan maken voor de alle pc's bij mij thuis? En zo ja hoe? De printer kan overigens ook niet aan de modem worden vastgemaakt per kabel, want de modem staat in de meterkast.

Alvast bedankt voor alle hulp

mvg

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je zou er een printserver van Linksys tussen kunnen zetten, die zijn ook verkrijgbaar in draadloos :)

Dan kom je bijvoorbeeld in de WPS54G

Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=image%2Fjpeg&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3Dwps54g%252C0.jpg&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1193773659946&ssbinary=true

[ Voor 61% gewijzigd door GGS_206 op 08-12-2008 09:32 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Alleen is die printserver zelf al vrij prijzig. Ik meen uit m'n hoofd iets van 80E. Je kan de printer ook op een bedrade (!) printserver zetten en die dan dus op de modem aansluiten. De pc's kunnen dan alsnog draadloos gebruik maken van de printer. Maar je bent eerder de helft qua kosten kwijt.
Waar je wel even op moet letten is of je printer ondersteunt wordt. En, of de printserver die je wil kopen wel geschikt is voor all-in-one-printers. Dat zijn ze namelijk niet allemaal. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Veruit de meeste printservers werken niet met all-in-ones. Je moet dan echt kijken naar all-in-one / multifunction printservers. Zo'n Linksys WPS54G gaat waarschijnlijk echt niet werken met je all-in-one.