Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen

Op het werk hebben we 2 Domain Controllers staan. Hierop draaien AD, DHCP, DNS, WINS, Exchange, printerserver.

De 2e DC draait sinds 2 maanden als "master" . Nu alle services en programma's zijn overgezet op de nieuwe DC, willen we de oude DC gaan loskoppelen van het netwerk.

Toen ik vanmorgen de oude DC loskoppelde, en bij een aantal PC's de IP instellingen had ge-released en renewed, bleef de DNS server en de WINS op de oude server ip staan. DHCP draait al enige tijd op de nieuwe DC.

Meteen ook Email getest, dat via Exchange draait (draait al op de nieuwe DC) en dat werkte niet. Snelkoppelingen naar bestandsmappen werkten wel.

Outlook gaf aan dat er geen verbinding kon worden gemaakt met de nieuwe DC.

Dit lijkt mij een DNS probleem, toch?

Specs

Dell server met Win 2003 R2

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 09:01 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-02 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 08:58:
Dit lijkt mij een DNS probleem, toch?
Misschien wel, misschien niet. Waarschijnlijk is je DHCP scope nog niet aangepast om te wijzen naar je nieuwe DNS en WINS server.

Ik kan niet achterhalen welke stappen je precies uitgevoerd hebt, en waar je evt wat hebt laten liggen. Vertel daaroms eens duidelijk welke stappen je precies doorlopen hebt om de services te migreren van je oude naar je nieuwe DC.

Draai ook eens Netdiag en DCDiag om eea te controleren op je nieuwe DC. Zorg er tevens voor dat deze Glocal Catalog is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nieuwe DC, willen we de oude DC gaan loskoppelen van het netwerk.
Gewoon loskoppelen of demote ?

en welke stappen zijn er gemaakt ?
Nu is het gewoon Glazenbollen werk.
Wat zijn de DHCP instellingen.

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Wat is loskoppelen? Ik neem aan dat je de FSMO rollen hebt overgezet, DHCP instellingen hebt aangepast , tweede DC tot GC hebt gemaakt, en dcpromo hebt gedraaid om de DC rol te deinstalleren?

Fabricati Diem, PVNC

Verwijderd

En net te vergeten de exchange uninstall....

Als je btw mailbox moved naar een andere server.. de oude server deinstalleerd.. dan vind outlook de server niet meer. Dat komt omdat de ouyde exchange server eerst nog de client moet verwijzen naar de nieuwe exchange server..maar ja..die is er niet meer. Dan moet je het mail profiel van de client ff aanpassen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt dus én je AD Domain (versie?) , inclusief GC, FSMO's, en toebehoren én exchange (versie?) eventjes op een nieuwe machine gezet, en denkt dat je alleen met een DNS wijziging klaar bent? :)

Oh boy..

Hopelijk heb je ook naar http://www.msexchange.org...003/migration-deployment/ gekeken bijvoorbeeld?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1