E-Mail validatie tijdens registreren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282845

Topicstarter
Gedag,

Er is een vrij grote bug in het form validatie systeem, tijdens het registreren wil ik men basis e-mail adres in vullen, die gebruik ik voor alles (*****@gmail.com) en ik druk op verzenden dan krijg ik een error, sorry maar wij accepteren geen gratis email adressen. Uhm ja leuk, maar gmail is nog altijd de beste gratis mail provider. Kijk dat jullie nou *****@live.nl, *****@msn.com verbied, geen problemen mee. Maar gmail blokkeren daar maak je me boos mee.

Ik begrijp ook niet waarom die gratis mail providers verboden zijn. Ik denk zelf dat het tegen spam is, maar daar voor kan je ook andere dingen voor gebruiken zoals: http://recaptcha.net/

Alexander de Jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Registreren op je isp adres, en vervolgens je email adres wijzigen in je gmail adres na aanmelding.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 282845 schreef op maandag 08 december 2008 @ 05:43:
Ik begrijp ook niet waarom die gratis mail providers verboden zijn. Ik denk zelf dat het tegen spam is, maar daar voor kan je ook andere dingen voor gebruiken zoals: http://recaptcha.net/
Het is niet bedoeld tegen spam, eerder tegen het maken van kloontjes. Je kan gewoon een account registreren met bijvoorbeeld het adres wat je van je provider hebt gekregen en dan na de registratie je gmail adres invullen :)

Dit is in ieder geval geen bug, dus dit topic gaat dicht hier. Verder uiteraard welkom bij Tweakers.net :)

[ Voor 9% gewijzigd door Erkens op 08-12-2008 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:38
Anoniem: 282845 schreef op maandag 08 december 2008 @ 05:43:
Gedag,

Er is een vrij grote bug in het form validatie systeem, tijdens het registreren wil ik men basis e-mail adres in vullen, die gebruik ik voor alles (*****@gmail.com) en ik druk op verzenden dan krijg ik een error, sorry maar wij accepteren geen gratis email adressen. Uhm ja leuk, maar gmail is nog altijd de beste gratis mail provider. Kijk dat jullie nou *****@live.nl, *****@msn.com verbied, geen problemen mee. Maar gmail blokkeren daar maak je me boos mee.

Alexander de Jong
Hallo Alexander,

We hebben helaas de nodige overlast gehad van mensen die door middel van gratis mailproviders een veelheid aan accounts hebben aangemaakt om daarmee te klieren. Daarom hebben we de registratie onmogelijk gemaakt. Dat wil zeggen, je hebt een provider (of school of werk) mail adres nodig om te registreren.

Direct na de registratie en activatie van je account kun je je adres wijzigen in dat van een der gratis mailproviders. Zoals gewoonlijk zijn het weer de goeden die onder de kwaden lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Royal sadness :')
http://forum.fok.nl/topic/1217551/

[ Voor 3% gewijzigd door Noork op 12-12-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ah, handig... een linkje met toffe domeinen om door te geven aan de serveradmins!

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 12-12-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

staan er allang in TheZeroorez O-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:31

_WgV_

It's a magical world!

Ik begrijp de hele blokkade ook niet zo. Bij de meeste ISP's krijg je 5 mailboxen met 20 aliassen per stuk. Het aanmaken van zo'n alias is net zoveel werk als het maken van een gratis e-mailaccount.

#StopBurningStuff

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja dat zag ik al, toen ik er een paar @ random op ging zoeken :P
_WgV_ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 07:22:
Ik begrijp de hele blokkade ook niet zo. Bij de meeste ISP's krijg je 5 mailboxen met 20 aliassen per stuk. Het aanmaken van zo'n alias is net zoveel werk als het maken van een gratis e-mailaccount.
...En toch is het een heel erg effectieve manier om de meeste klojo's buiten te houden. Laat staan de geautomatiseerde spammers ;)

[ Voor 50% gewijzigd door TheZeroorez op 18-12-2008 07:37 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

_WgV_ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 07:22:
Natuurlijk, maar een mailtje richting abuse@isp werkt ook best aardig ;)

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Erkens schreef op donderdag 18 december 2008 @ 07:41:
[...]

Natuurlijk, maar een mailtje richting abuse@isp werkt ook best aardig ;)
En gmail-abuse@google.com dan?

#StopBurningStuff

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:08

rob_erwt

What does this button do?

_WgV_ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:00:
[...]

Mail schijnt voor Google een wat achterhaald concept te zijn. Die paar keer dat ik hun gemaild heb, heb ik überhaupt nooit antwoord gehad...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:38
[...]

Het is niet de zaligmakende 100% proof oplossing. Het is een beproefde barrière maar ik ben de eerste die toegeeft dat kwaadwillenden er omheen kunnen als ze willen. Het stopt zo'n 75 tot 85% van de ellende in vergelijking met vroeger. Maar wees gerust, mensen die willen klieren en zicht toch weer weten te registreren vinden we meestal wel weer op andere manieren.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Mensen vinden het doorgaans vervelender als hun internetaansluiting afgesloten wordt naar aanleiding van een aantal klachten, dan dat ze vaarwel moeten zeggen tegen een gratis e-mailadres.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

NMe schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:54:
[...]

Mensen vinden het doorgaans vervelender als hun internetaansluiting afgesloten wordt naar aanleiding van een aantal klachten, dan dat ze vaarwel moeten zeggen tegen een gratis e-mailadres.
Dat bedacht ik me ook toen ik eenmaal buitenlucht gevoeld had en eindelijk wakker werd vanochtend....

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Sms activatie :-)

Zo ken ik het op een paar plaatsen, e-mail activatie gecombineerd met sms activatie en voor de echte twijfelgevallen nog eens een brief erachter.

[ Voor 81% gewijzigd door Tomsworld op 23-12-2008 16:45 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1