[Showcase] Fiat 500 Abarth

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 12:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Onlangs wat foto's gemaakt van de nieuwe Fiat 500 Abarth voor Rijtesten.nl... :)

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/500/IMG_6385.jpg

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/500/IMG_6411.jpg

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/500/IMG_6325.jpg

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/500/IMG_6328.jpg

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/500/IMG_6375.jpg

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/500/IMG_6416.jpg

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/500/IMG_6341.jpg

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/500/IMG_6365.jpg

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/500/IMG_6437.jpg

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/500/IMG_6450.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53

ThunderNet

Flits!

Nummer 6 is gewoon passend bij deze auto. Het laat precies zien wat de Abarth 500 is een piettig wagentje. En de positionering klopt ook, hij zou zo uit de schuur komen rijden, iets wat op #2 niet helemaal klopt.
Qua interieurshots vind ik nummer 8 de beste... Voor jou vernieuwend, en het kijkt lekker anders. Doet wel wat met me.
Wat mij betreft is nummer 6 de beste foto, met nummer 8 en 10 op een gedeelde tweede plaats.

Komt hier op neer: post eens vaker hier van deze series! Dit is met recht een showcase!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Ik ben 't eigenlijk helemaal niet eens met ThunderNet, ik vind dit geen goede serie voor jouw doen Martijn.

Ik vind die nacht foto's duf, helemaal de locatie, zo'n rare plek, met zo'n schuur. Zo'n auto verwacht je op een zonnig momentje, 5 uur ofzo, mooi met een prachtige ondergaande zon, idem ditto mooie vrouw, bij een grachtje ofzo...

Het is nu zo'n puur technische serie, terwijl dat iets wat je al lang en breed gewoon kan.

Nummerbord op #1 komt wat raar over, ook vind ik dat onderdoor flitsen niet zo mooi, beetje trucage achtig.

Je interieur shots zijn wel netter dan voorheen, zien er goed uit. De laatste 2 zijn gewoon mooi, wel wat krap, ietwat meer spanning in de omgeving zou mooi zijn.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:56
Ik ben het wel met SImon eens. Ik heb mooiere series van jou gezien.

Zo vind ik #2 en #6 zowel qua locatie als flitsgebruik niet echt lekker. Vooral bij #2 vind ik het flitsgebruik wat aan de slordige kant en niet veel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

With ^^ op 3,4,9 en 10 na, dat vind ik gelijk de beste shots.
Niks op die aan te merken, nadeel van de andere vind ik dat de auto nog kleiner lijkt dan ie is. Lijkt me niet een heel bevorderend verkooppunt :)
8 vind ik ook erg lekker wegkijken, alleen t raam is iets te overbelicht, geeft iets teveel straling.
Technisch gezien geen commentaar, echt lekker scherp, duidelijke en mooie kleuren, goeie dof waar nodig, en mooie beweging in de laatste twee.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
simon schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:19:
Ik ben 't eigenlijk helemaal niet eens met ThunderNet, ik vind dit geen goede serie voor jouw doen Martijn.

Ik vind die nacht foto's duf, helemaal de locatie, zo'n rare plek, met zo'n schuur. Zo'n auto verwacht je op een zonnig momentje, 5 uur ofzo, mooi met een prachtige ondergaande zon, idem ditto mooie vrouw, bij een grachtje ofzo...

Het is nu zo'n puur technische serie, terwijl dat iets wat je al lang en breed gewoon kan.
Puur uit interesse hoor, je bedoeld dus dat wanneer je de setting veranderd het niet meer puur een technische serie is ?

Ik denk dat bij dit soort photoshoots de nadruk toch wel op het technische aspect ligt (fototechnisch dan..), en dat er vaak (zeker bij bladen) gekozen wordt voor een zo rustig mogelijke achtergrond omdat dan de nadruk gelegd wordt op de auto zelf.

Nou ben ik met je eens dat hier misschien niet de meest voor de hand liggende locaties zijn gekozen maar dat maakt het ook wel weer een soort van interessant om naar te kijken.

Maar goed, ik denk wel te begrijpen wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
#1, #3, #4, #7, #8, #9, #10 die zijn gewoon vet die foto's bij die schuur zijn bij gebrek aan een beter woord idd Duf. is geen setting voor zo'n sportieve wagen als dit.

Vooral 9 en 10 zijn gaaf omdat je daar de auto in zijn element ziet er zit veel beweging in en je hebt ze gemaakt toen die auto in een bocht zat. iets waar die auto zich erg goed voor leent en je laat dus zien dat dit een erg wendbare auto is (dat idee roept de foto bij mij op)

die foto's bij die schuur kloppen gewoon niet, maar de rest is leuk om naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
mcdronkz schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:55:
[...]

Puur uit interesse hoor, je bedoeld dus dat wanneer je de setting veranderd het niet meer puur een technische serie is ?

Ik denk dat bij dit soort photoshoots de nadruk toch wel op het technische aspect ligt (fototechnisch dan..), en dat er vaak (zeker bij bladen) gekozen wordt voor een zo rustig mogelijke achtergrond omdat dan de nadruk gelegd wordt op de auto zelf.

Nou ben ik met je eens dat hier misschien niet de meest voor de hand liggende locaties zijn gekozen maar dat maakt het ook wel weer een soort van interessant om naar te kijken.

die setting klopt in mijn ogen conceptueel niet. Het zo op mij over dat Martijn daar niet veel tijd in heeft gestoken, maar meer in iets wat hij al vrij goed beheerst.

Een kloppende achtergrond kan ook heel rustig zijn, maar gewoon veel meer sfeer uitstralen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:44
Gave foto's hoor. Sluit me wel aan bij de meningen over die schuur-opnames. Al zijn ze zeker niet slecht, ze zijn gewoon niet zo top als die andere. Vooral 9 en 10 _/-\o_

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Absoluut een topserie! En ik vind de schuur ook wel wat hebben moet ik zeggen. Kan ook niet zeggen dat ik het met Simon eens ben. Misschien meer een kwestie van smaak dan iets anders dan. Nummer 1 is m'n favo, die knalt er zo lekker in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Ik vind ze zoals gewoonlijk weer erg mooi! :P

De schuur vind ik ook niet echt bij de auto passen maar de rest vind ik zeer goed gelukt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eigenlijk vind ik 6 het meeste sfeer hebben. Of het bij de auto past kan ik niet beoordelen maar hij is een stuk minder steriel dan de rest.
Het cleane, steriele is ook wel mooi en geeft het een high-tech gevoel maar 6 doet mij het meest als complete auto noob. Het tijdstip (nacht) versterkt dit.
Mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Op 9 en 10 na vind ik ze wat saai. Van zo'n auto verwacht ik gewoon meer actie. Zoals eerder vermeld doet de locatie van de schuur mij niets. Ze zijn technisch idd wel goed, hoewel ik het geen toppers vind, maar nee, ze doen me niet zoveel.

Heb betere series gezien van jou!

Bij #5 had ik ook nog een flitser in de auto zelf gezet zodat het interieur zichtbaar is. Het is nu nog zo donker.

[ Voor 17% gewijzigd door J3roen op 09-12-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 12:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
simon schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:19:

Dat zit hem met name in een stukje voorbereiding waar ik geen/weinig invloed op heb. In de praktijk komt het erop neer dat er maar een krappe tijdsspanne is om de auto op de foto te zetten, en in dit geval kon dat alleen 's avonds. Daar komt bij dat het meestal in Zwolle plaatsvindt, wat lokatie-scouten voor mij praktisch onmogelijk maakt.

Ik zal niet ontkennen dat ik met meer tijd en voorbereiding een sterker concept neer kan zetten. :)
mcdronkz schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:55:
[...]

Daar heb je inderdaad een sterk punt, de opdrachtgever zit in dit geval niet echt te wachten op foto's in een meer conceptuële setting. De 'eisen' komen neer op een duidelijke foto schuin van voren met de auto prominent in beeld, een rijdende foto en een duidelijke interieurfoto. Daar heb ik dan wel veel vrijheid in, maar een foto met meer omgeving zal niet direct gebruikt worden. Als er gelegenheid is, probeer ik die uiteraard wel te maken. :)
Pagina: 1