Onlangs wat foto's gemaakt van de nieuwe Fiat 500 Abarth voor Rijtesten.nl... 

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
|>
Gruwelijk gejatte Icoon!
Puur uit interesse hoor, je bedoeld dus dat wanneer je de setting veranderd het niet meer puur een technische serie is ?simon schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:19:
Ik ben 't eigenlijk helemaal niet eens met ThunderNet, ik vind dit geen goede serie voor jouw doen Martijn.
Ik vind die nacht foto's duf, helemaal de locatie, zo'n rare plek, met zo'n schuur. Zo'n auto verwacht je op een zonnig momentje, 5 uur ofzo, mooi met een prachtige ondergaande zon, idem ditto mooie vrouw, bij een grachtje ofzo...
Het is nu zo'n puur technische serie, terwijl dat iets wat je al lang en breed gewoon kan.
die setting klopt in mijn ogen conceptueel niet. Het zo op mij over dat Martijn daar niet veel tijd in heeft gestoken, maar meer in iets wat hij al vrij goed beheerst.mcdronkz schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:55:
[...]
Puur uit interesse hoor, je bedoeld dus dat wanneer je de setting veranderd het niet meer puur een technische serie is ?
Ik denk dat bij dit soort photoshoots de nadruk toch wel op het technische aspect ligt (fototechnisch dan..), en dat er vaak (zeker bij bladen) gekozen wordt voor een zo rustig mogelijke achtergrond omdat dan de nadruk gelegd wordt op de auto zelf.
Nou ben ik met je eens dat hier misschien niet de meest voor de hand liggende locaties zijn gekozen maar dat maakt het ook wel weer een soort van interessant om naar te kijken.
Maar goed, ik denk wel te begrijpen wat je bedoeld.
|>
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
[ Voor 17% gewijzigd door J3roen op 09-12-2008 17:56 ]
Dat zit hem met name in een stukje voorbereiding waar ik geen/weinig invloed op heb. In de praktijk komt het erop neer dat er maar een krappe tijdsspanne is om de auto op de foto te zetten, en in dit geval kon dat alleen 's avonds. Daar komt bij dat het meestal in Zwolle plaatsvindt, wat lokatie-scouten voor mij praktisch onmogelijk maakt.simon schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:19:
Ik vind die nacht foto's duf, helemaal de locatie, zo'n rare plek, met zo'n schuur. Zo'n auto verwacht je op een zonnig momentje, 5 uur ofzo, mooi met een prachtige ondergaande zon, idem ditto mooie vrouw, bij een grachtje ofzo...
Het is nu zo'n puur technische serie, terwijl dat iets wat je al lang en breed gewoon kan.
Daar heb je inderdaad een sterk punt, de opdrachtgever zit in dit geval niet echt te wachten op foto's in een meer conceptuële setting. De 'eisen' komen neer op een duidelijke foto schuin van voren met de auto prominent in beeld, een rijdende foto en een duidelijke interieurfoto. Daar heb ik dan wel veel vrijheid in, maar een foto met meer omgeving zal niet direct gebruikt worden. Als er gelegenheid is, probeer ik die uiteraard wel te maken.mcdronkz schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:55:
[...]
Puur uit interesse hoor, je bedoeld dus dat wanneer je de setting veranderd het niet meer puur een technische serie is ?
Ik denk dat bij dit soort photoshoots de nadruk toch wel op het technische aspect ligt (fototechnisch dan..), en dat er vaak (zeker bij bladen) gekozen wordt voor een zo rustig mogelijke achtergrond omdat dan de nadruk gelegd wordt op de auto zelf.
Nou ben ik met je eens dat hier misschien niet de meest voor de hand liggende locaties zijn gekozen maar dat maakt het ook wel weer een soort van interessant om naar te kijken.
Maar goed, ik denk wel te begrijpen wat je bedoeld.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq