Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mp3] foldernaam afleiden uit tags of filename

Pagina: 1
Acties:

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:30
Ik heb een aardige collectie nogal ongeordende mp3's (en er zit een klein gedeelte andere audio-formaten tussen). Bij sommige staan de tags goed, bij andere de filename, en bij weer andere staat niets goed. De files staan in één grote map.

Van de files met goede tags en foute filenamen, of andersom, kan ik chocola maken mbv. MP3tag (hulde voor dat programma), en de files waarbij niets goed staat zal ik, vrees ik, toch moeten luisteren om er iets van te maken.

Hoe dan ook, uiteindelijk heb ik dan, als het goed is, een map waarin alle files netjes geordend staan op filename. Maar eigenlijk wil ik ze dan ook per artiest, en daarbinnen op album, naar aparte folders verplaatst hebben.

Weten jullie een programma dat dat automatisch kan? Voor zover ik in de hulp en op forums van MP3tag kan zien, kan die dat niet, en een Googlesearch levert wel heel veel progjes op die filenames kunnen afleiden uit foldernames, naar niet andersom.

Alvast bedankt!

[edit] nvm... MP3tag kan het wel :-)

[ Voor 5% gewijzigd door migchiell op 07-12-2008 23:57 ]

Verwijderd

Oh nvm ik had je edit niet gelezen :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 23:59 ]

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Het kan nog beter, en dit is echt een fantastische feature. Als je rechts klikt hebt je action scripts die je tag kunnen bewerken, bijvoorbeeld -tjes weghalen, dubbele spaties en HOOFDLETTERS in kleine case veranderen, maar je kunt ook een Format Value + _DIRECTORY script gebruiken. Met de directory script wordt de informatie uit je tag afgelezen, en kunnen de MP3's VERPLAATST worden ipv dat er een nieuwe map wordt aangemaakt. En je hoeft niets steeds het converter script aan te passen, want je kunt dit script opslaan.