Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik heb vanavond mijn DS3 BIOS geprobeerd te updaten naar de meest recente versie. Dit heb ik gedaan met het programmaatje @BIOS van Gigabyte zelf. Echter na het rebooten krijg ik constant de foutmelding "schijfleesfout, druk ctrl+alt+del om opnieuw te starten" oid. En ik kom windows dus niet meer in. Ik heb in de BIOS het een en ander nagekeken maar ik kan niets geks vinden. Ook heb ik al op internet gezocht naart mogelijke oorzaken. Vaak wordt gezegd dat het dan aan de hardeschijf(en) ligt. Maar de beide schijven in mijn systeem worden in de BIOS nog wel herkend.

Ik heb al geprobeerd om met het schijfje van Gigabyte iets te herstellen (de oude BIOS versie weer terughalen), maar dat is niet gelukt.

Mijn specs:

Windows XP sp3 NL

Draaiend op:

Intel E6600 @ 2,4ghz
Gigabyte GA-965P-DS3 mobo
TwinMos DDR2 Memory Dual Channel / 2 gb / PC5300 / 667 MHz
2* 320 GB hdd Seagate Barracuda (edit: RAID 0 setup)
MSI VGA Radeon RX1950PRO 512 MB

Het windows xp schijfje ben ik kwijt (heb nog wel de originele serial), anders had ik een reparatie kunnen proberen. Ik kan nog aan een Windows XP SP3 schijfje komen, maar kan ik die wel gebruiken icm mijn serial?

Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt alsof je schijf met Windows niet als bootschijf wordt gezien. Wat als je de overige schijf(ven) loskoppelt en dan 's opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:13:
Lijkt alsof je schijf met Windows niet als bootschijf wordt gezien. Wat als je de overige schijf(ven) loskoppelt en dan 's opstart?
Met schijf, bedoel je hardeschijf neem ik aan? Ik heb 2 schijven in RAID 0 draaien. Tevens heb ik op dit moment geen Windows CD die ik kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
waarschijnlijk is je bios ook gereset en moet je even je boot hard disk weer goed zetten in je bios (hard disk boot priority :) )

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:19:
[...]

Met schijf, bedoel je hardeschijf neem ik aan? Ik heb 2 schijven in RAID 0 draaien. Tevens heb ik op dit moment geen Windows CD die ik kan gebruiken...
na het flashen van je bios moet je even je raidinstellingen weer goedzetten,

zet je bios weer op raid, ga daarna na je post even je raid menu in en kijk of alles er nog goed staat, daarna opstarten en hoppakee

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Je kunt ook flashen vanuit een USB-cardreader of via floppydisk A:.
Maar ik denk niet dat dit je probleem is. Het flashen is wel goed gegaan. Je komt toch voorbij de POST en in DOS omgeving, toch ?

Probeer te kijken wat je boot prioriteit is, HD-->CD-ROM-->Floppy A:
En toch maar opnieuw de BIOS controleren.

Ik heb zelf genoeg Gigabyte (P965-S3, P965-DS3, P35-DS3 ) mb geflash en nooit serieuze problemen gekregen. Soms worden de settings naar default gezet en krijgen de harddisk een verkeerde settings,waardoor windows niet meer opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen! Het werkt weer naar behoren.

Het was inderdaad zo dat de instellingen weer naar default waren gezet. Even de BIOS ingesteld op RAID en alles werkt weer naar behoren.

Nogmaals bedankt iedereen, ik kan weer rustig slapen :)
Pagina: 1