Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

matroska hd problemen

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerdos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:19
Ik heb problemen met het kijken van een hd-film, nou ja het kijken.....het geluid. Eerst overdonder ik je maar met deze specs van de film:
General
Complete name: The.Bourne.Identity.2002.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA.mkv
Format: Matroska
File size: 8.72 GiB
PlayTime: 1h 58mn
Bit rate: 10.5 Mbps
Encoded date: UTC 2008-03-04 16:28:56
Writing application: mkvmerge v2.1.0 ('Another Place To Fall') built on Aug 19 2007 13:40:07
Writing library: libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Codec: AVC
Codec/Family: AVC
Codec/Info: Advanced Video Codec
Codec profile: High@L4.1
Codec settings, CABAC: Yes
Codec_Settings_RefFrames: 4
Bit rate: 8585 Kbps
Nominal bit rate: 9040 Kbps
Width: 1920 pixels
Height: 816 pixels
Display Aspect ratio: 2.35
Frame rate: 23.976 fps
Chroma: 4:2:0
Interlacement: Progressive
Bits/(Pixel*Frame): 0.241
Title: x264 - 2 passes
Writing library: x264 - core 58 svn-736M
Encoding settings: cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-2:-2
Language: English

Audio
Codec: DTS
Bit rate: 1536 Kbps
Channel(s): 6 channels
Channel positions: Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate: 48.0 KHz
Resolution: 24 bits
Title: DTS - 1536 kbit/sec

Text
Codec: UTF-8
Codec/Info: UTF-8 Plain Text

Text
Codec: UTF-8
Codec/Info: UTF-8 Plain Text
Language: Dutch

Nu is er een probleem :'(
Het geluid loopt voor op het beeld, als ik ergens middenin (of waar dan ook) in de film weer begin gaat het geluid weer goed, maar na 10 sec ofzo is het weer verklooid......
Ik gebruik trouwens ffdshow voor audio en video, het werkt dus goed, alleen de audio loopt kennelijk sneller.

Ken je dit probleem, weet je de oplossing?

Plz tell me....

Alvast bedankt, Sjoerd

iRacing Profiel

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt het niet gewoon aan de film? Wellicht is het een of ander slecht geript exemplaar. Download eens een andere mkv.

• Sjoerdos
Misschien, maar ergens op internet heb ik ook in een forum gelezen over iemand met hd problemen en hij had er een tabelletje bij gezet. Het gekke was dat hij bij 720p films alles goed zag, maar dat bij 1080p films opeens het geluid voor begon te lopen. Ik weet niet of iemand hier ooit problemen mee heeft gehad, maar reacties zijn zeer welkom. Binnenkort trouwens een reply van mij nadat ik een 720p hdfilm binnen heb.....

Sjoerd

iRacing Profiel

Verwijderd

Sjoerdos schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:41:
Misschien, maar ergens op internet heb ik ook in een forum gelezen over iemand met hd problemen en hij had er een tabelletje bij gezet. Het gekke was dat hij bij 720p films alles goed zag, maar dat bij 1080p films opeens het geluid voor begon te lopen. Ik weet niet of iemand hier ooit problemen mee heeft gehad, maar reacties zijn zeer welkom. Binnenkort trouwens een reply van mij nadat ik een 720p hdfilm binnen heb.....

Sjoerd
Dit kan zijn omdat je computer niet snel genoeg is. Als het te zwaar is gaat de sync verloren.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Ik ga mee met DOT. Wat zijn je systeemspecs ?
Op m'n (zwakkere) laptop moet ik ook geen 1080 mkv's gaan afspelen, dat gaat ook gegarandeerd fout met syncproblemen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Sjoerdos
Systeemspecs:
XP media center 2005 SP3
dual core intel pentium D 3.4GHz
Geluid: kaart weet ik niet (en geen zin om op te zoeken) maar 5.1 surround, nooit problemen mee
Video: GeForce7500LE (sloom OEM model.....)
2x2GB DDR2 via xp pakt hij maar ong 2.7GB (mn pa kwam aanzetten met 2 bankjes van 2 gig...)
Meer specs nodig? Laat het even weten...

Ik heb het geprobeerd vanaf 2 schijven... eerst vanaf mn externe, maar toen ik wat op forums had gevonden over geluidsproblemen bij matroska files had ik hem ook even gekopieërd op een lokale schijf; helaas geen verbetering.

Ik denk dat ik over ga op 720p (ben er nauwelijks mee begonnen...)
Binnenkort dus een report van een 720p, dan zie ik wel verder.

Kunnen jullie hier iets mee?

Sjoerd

iRacing Profiel

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Bij die bird scene uit Planet Earth in 1080p gaat het ook op mijn pc fout (geen vloeiend beeld meer)... zowel in Media Player Classic als VLC. Over het algemeen vind ik Media Player Classic het makkelijker verteren.

720p is sowieso een pak minder zwaar. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Th1x4nG op 07-12-2008 23:31 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Pentium D is ook weer niet zo'n krachtpatser. Kan me voorstellen dat hij moeite heeft met 1080p materiaal. Kun je wel Full HD WMV's of andere codecs afspelen?

Hier ook iemand met een Pentium D, die geen Full HD materiaal vloeiend kan afspelen.
1080p x264 schokt op tv

Zie trouwens hier om meer van je geheugen te kunnen gebruiken: Abbadon in "RAM FAQ"

[ Voor 18% gewijzigd door Noork op 07-12-2008 23:33 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kan inderdaad aan je processor liggen, dat is niet echt (meer) een snelheidsmonster, zeker niet als hij al het werk moet doen omdat je videokaart niet mee kan helpen. Probeer anders eens eens een efficiëntere codec dan FFD, bijvoorbeeld CoreAVC.

Overigens kun je het makkelijk zelf troubleshooten. Kijk gewoon hoeveel er van je processor gevraagd wordt tijdens het afspelen (taskmanager) en kijk binnen je player hoeveel frames er gedropt worden en welke framerate er gemiddeld gehaald wordt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Sjoerdos
WHAT THE FUCK!!!!!
Sorry hoor maar dit kan ik gewoon niet geloven:
(ik heb trouwens de complete bourne trilogie 1080p, ook de tests op alle 3 de films uitgevoerd)
Het werkt opeens, en nog precies dezelfde scenes waar ik eerst problemen mee had, en terwijl beide schermen aan stonden. Ik heb niet gereboot, niets aangepast in ffdshow en niets geinstalleerd. Ik heb alleen deze posts gedaan, en toen ben ik tv gaan kijken, nu doet opeens alles het weer ;)
Helaas denk ik dat het probleem terug zal komen, maar het is nu al laat, ik kijk de film morgen wel; als er dan weer problemen zijn zeg ik het wel. Nu ga ik de film ook niet kijken vanwege het geluid... het moet stil zijn in huis en als je een hd film hebt met 5.1 surround sound en jij toevallig ook een 5.1surround installatie hebt.....

Maar morgen meer, hopelijk goed nieuws
Post hier ook als je zelf soortgelijke problemen hebt, misschien kan iemand je helpen

Sjoerd

iRacing Profiel

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
misschien dat je pc ergens anders mee bezig was op het moment van afspelen? pentium duo is nou niet bepaald een gespierde prosessor.

denk aan usb disks, het downloaden van files. enz

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1