Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-09 06:22
Hallo,

Ik ben sind kort in het bezit van een Xbox 360, ik twijfel over een DELL TrueColor E248WFP aan te schaffen voor mijn Xbox 360 of een Samsung 2493HM.

Link: Dell TrueColor E248WFP :
http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=128234

Link: Samsung 2493HM:
http://www.samsung.com/nl...LS26KIERBV/EDC&fullspec=F

Als eerste de Dell TrueColor E248WFP , jammer genoeg, beschikt dit scherm niet over een HDMI aansluiting. Weten jullie of het mogelijk is om de Xbox 360 via een HDMi naar DVI converter aantesluiten op dit scherm en of het daadwerkelijk een goed beeld geeft? Moet DVI hier voor over HDCP beschikken?
Kan DVI 1080P weergeven?
Is dit het beeldscherm de TrueColor E248WFP, snel genoeg om bijvoorbeeld snelle racegames te weergeven? Of is dit scherm meer voor fotobewerking? Is het panel in het beeldscherm hier snel genoeg voor games dus?

De Samsung 2493HM, heeft HDMI prachtig scherm maar ik denk dat de meerderheid het wel eens is dat de Dell TrueColor E248WFP een mooier uiterlijk heeft en het oog wil ook wat. ;)
Toch staat bij mij de prestaties op de eerste plaats, ik vraag dan ook zijn er mensen die ervaring hebben met de Dell TrueColor E248WFP en of deze snel genoeg is voor games. Nog beter zou zijn ervaringen met de Dell TrueColor E248WFP en de Xbox 360.

Laat AUB. ook even weten welk scherm jullie in mijn geval zouden kiezen!

Ik hoor er graag van. :*)

Alvast bedankt voor de reactie.

P.S. Pixelgarantie voor de Samsung 2493HM, raden jullie dit aan voor een jaar van een totale meerpijs van 70 euro ten opzichte van een Samsung 2493HM zonder pixelgarantie. Oja de Dell TrueColor E248WFP heeft 3 jaar pixelgarantie incl. in de prijs!

[ Voor 9% gewijzigd door PSP123 op 07-12-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een lcd tv scherm niet iets voor je ?
Er zijn zeer goeie 24" leverbaar en dan heb je wel hdmi en anderen aansluiting .
Deze zijn er in true hd maar ook met 1660 bij 1200resolutie (ongeveer)
Kan je morgen de merk geven me oma heeft er een namelijk en ziet er echt geweldige er uit.

Verder ik heb een xbox360 arcade met hdmi en kan je vertellen dat hdmi naar dvi niet werkt .
En ik zal geen d-sub gebruiken voor zo hoge resolutie scherm omdat het er niet lekker uit ziet. (is analoog)

Hier een philips

LCD-TV, PHILIPS, »22PFL3403D«
Bestelnummer: 28077171

Deze compacte LCD-TV is HD-ready en heeft een breedbeeldscherm van 56 cm (22 inch) en geweldige beeldkwaliteit dankzij Crystal Clear III. Bovendien is dit model uitgevoerd met een ingebouwde DVB-T-tuner. Contrast: 1000:1. Kijkhoek: 170 graden. Resolutie: 1680x1050 pixels. Helderheid: 300 cd/m2. Reactietijd: 5 ms. 10 W muziekvermogen met Incredible Surround Sound. Teletekst met 100 pagina's geheugen. Automatische zenderprogrammering. Sleeptimer en wekfunctie. Aansluitingen: 2 HDMI, Scart, S-video, audio, PC via HDMI of S-video. Afm. (bxdxh): 53,4x7,1x39,7 cm. Dxh met voet: 18,1x44,2 cm. Gewicht: 5,5 kg.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:20:
is een lcd tv scherm niet iets voor je ?
Er zijn zeer goeie 24" leverbaar en dan heb je wel hdmi en anderen aansluiting .
Deze zijn er in true hd maar ook met 1660 bij 1200resolutie (ongeveer)
Kan je morgen de merk geven me oma heeft er een namelijk en ziet er echt geweldige er uit.

Verder ik heb een xbox360 arcade met hdmi en kan je vertellen dat hdmi naar dvi niet werkt .
En ik zal geen d-sub gebruiken voor zo hoge resolutie scherm omdat het er niet lekker uit ziet. (is analoog)
Bedankt, maar het gaat echt alleen om een monitor! En een must voor me is Full HD! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PSP123 op 07-12-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
PSP123 schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:12:
Hallo,

Ik ben sind kort in het bezit van een Xbox 360, ik twijfel over een DELL TrueColor E248WFP aan te schaffen voor mijn Xbox 360 of een Samsung 2493HM.

Link: Dell TrueColor E248WFP :
http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=128234

Link: Samsung 2493HM:
http://www.samsung.com/nl...LS26KIERBV/EDC&fullspec=F

Als eerste de Dell TrueColor E248WFP , jammer genoeg, beschikt dit scherm niet over een HDMI aansluiting. Weten jullie of het mogelijk is om de Xbox 360 via een HDMi naar DVI converter aantesluiten op dit scherm en of het daadwerkelijk een goed beeld geeft? Moet DVI hier voor over HDCP beschikken?
Kan DVI 1080P weergeven?
Is dit het beeldscherm de TrueColor E248WFP, snel genoeg om bijvoorbeeld snelle racegames te weergeven? Of is dit scherm meer voor fotobewerking? Is het panel in het beeldscherm hier snel genoeg voor games dus?

De Samsung 2493HM, heeft HDMI prachtig scherm maar ik denk dat de meerderheid het wel eens is dat de Dell TrueColor E248WFP een mooier uiterlijk heeft en het oog wil ook wat. ;)
Toch staat bij mij de prestaties op de eerste plaats, ik vraag dan ook zijn er mensen die ervaring hebben met de Dell TrueColor E248WFP en of deze snel genoeg is voor games. Nog beter zou zijn ervaringen met de Dell TrueColor E248WFP en de Xbox 360.

Laat AUB. ook even weten welk scherm jullie in mijn geval zouden kiezen!

Ik hoor er graag van. :*)

Alvast bedankt voor de reactie.

P.S. Pixelgarantie voor de Samsung 2493HM, raden jullie dit aan voor een jaar van een totale meerpijs van 70 euro ten opzichte van een Samsung 2493HM zonder pixelgarantie. Oja de Dell TrueColor E248WFP heeft 3 jaar pixelgarantie incl. in de prijs!
Om even over het stukje of je een Xbox 360 via DVI kan aansluiten. Heb ik voor je getest, heb mijn X360 Elite via HDMI en dan naar DVI op mijn 2407WFP aangesloten, en dat werkt perfect op 1080p. Dus zeer waarschijnlijk werkt het voor dat nieuwere dell scherm ook gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFT-monitor, Samsung, SyncMaster T240HD 24 inch
Bestelnummer: 43600687

Panel: LCD-technologie: a-si TFT/TN. Afmetingen van het breedbeeldscherm: 24 inch (60,96 cm). Pixelafstand: 0,270 mm. Helderheid: 300 cd/m2. Contrast (dynamisch): 10.000:1. Reactietijd: 5 ms. Kijkhoek (h/v): 160 graden/160 graden. Frequentie: horizontaal: 30-81 kHz. Verticaal: 56-75 Hz. Resolutie: 1920x1200 pixels. Aantal kleuren: 16,7 miljoen. Signaal: signaalingang analoog, digitaal. Signaalaansluitingen 15pin D-Sub, component, Scart, DVI-D, 2 HDMI. Plug&Play: DDC DDC 2B. Energiekenmerken: netadapter intern. Vermogen DPMS < 2 W, bij werking 75 W. Energy Star. Instellingen: digitaal een veelvoud aan instellingsmogelijkheden met OSD, MagicBright3, MagicTune, MagicWizard. Algemene specificaties: kleur roze/black. Voet standaard, tiltfunctie, swivelfunctie. Mac-compatibiliteit. Normen EMI CE. ISO ISO 13406/2, pixelfoutenklasse 2. Bijzonderheden: SRS TruSurround XT. Hybride TV-tuner DVB-T, analoog. Ondersteunt HDCP via DVI-aansluiting. Twee luidsprekers met 3 W vermogen. Inclusief afstandsbediening, signaalkabel, netkabel, CD en handboek op CD. Afm. met voet (bxhxd): 57,3x47,7x24,5 cm. Afm. zonder voet (bxhxd): 57,3x40,9x8,7 cm.

Deze heeft wel hdmi

TFT-monitor, Acer, »P224W«
Bestelnummer: 44529894

In ultramodern design. »CrystalBrite«-TFT-scherm met een diagonaal van 22 inch/55,9 cm. Maximale resolutie: 1680x1050 pixels. Contrast: 10.000:1. Reactietijd: 2 ms (dus perfect voor het gamen). Helderheid: 300 cd/m2. NTSC-kleurruimte: 72%. Geïntegreerde stereo-luidsprekers met Dolby Surround Sound. Aansluitingen: VGA, DVI, HDMI (met HDCP). Afm. (bxdxh): 51,1x41,6x20,3 cm. Gew. 4,7 kg.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

KneoK

Not in a million lightyears

@suijkerbuijk >>> Ik heb geen idee waarom je zegt dat HDMI <-> DVI niet zou werken, hier werkt het perfect, ook gewoon 1080p, voor games is geen HDCP nodig, voor rips van 1080p vakantiefilmpjes (dure camera...) die ik van netwerk stream ook niet (beetje nutteloos, mijn 360 zit op dezelfde monitor als mijn pc aangesloten). Ik heb dan wel een Elite, maar dat zou volgens mij helemaal niks mogen uitmaken, de HDMI aansluiting is hetzelfde.
Ik heb een vrij goedkope 24" Fujitsu Siemens monitor met DVI maar geen HDCP en die heb ik gewoon met een HDMI <-> DVI kabel aangesloten, wellicht dat het met een converterblokje niet werkt ? Dat de 360 geen HDCP op games heeft weet ik in ieder geval ook zeker want mijn monitor ondersteunt dat niet, met dezelfde kabel geeft een PS3 gewoon geen signaal.
Monitor aan, box aan en het logo komt gewoon tevoorschijn en ik kan gewoon 1080p instellen in het dashboard. Games lopen als een trein en op het osd van de monitor zie ik ook gewoon netjes 1920x1080 in het dashboard en in games.

@TS >>> Kijk vooral ook naar 1:1 pixelmapping features, anders zit je met iets opgerekt beeld tenzij je een iets lagere 16:10 resolutie pakt (1440x900 werkt prima hier, goed scherp. Voor dat handjevol 1080p games zet ik 'm wel op 1920x1080, opgerekt beeld is prima mee te leven). Welke monitor je moet kiezen weet ik niet, afhankelijk van je budget kun je eventueel nog naar een 26" model kijken, die heeft meestal nog dezelfde resolutie en met een console is groter natuurlijk beter ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
dôh schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:27:
[...]

Om even over het stukje of je een Xbox 360 via DVI kan aansluiten. Heb ik voor je getest, heb mijn X360 Elite via HDMI en dan naar DVI op mijn 2407WFP aangesloten, en dat werkt perfect op 1080p. Dus zeer waarschijnlijk werkt het voor dat nieuwere dell scherm ook gewoon. :)
Bedankt, voor de test! Ik ben ook in het bezit van de Elite, mooi dat het werkt.
Ik zie dat je de trotse eigenaar bent van een Dell 2407WFP, ik heb gekeken naar de prijs van een 2408WFP, maar dat is 600 euro dat is te veel voor mij.
Ik weet daarom niet met zekerheid of het 24 inch beeldscherm Dell TrueColor E248WFP, ook een goed beeld geeft. Misscien een ander panel?
Klopt het dat dit beeldscherm meer is gemaakt voor foto bewerking en de 5 ms uitschieters zijn!?
Had je last van ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
KneoK schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:57:
@suijkerbuijk >>> Ik heb geen idee waarom je zegt dat HDMI <-> DVI niet zou werken, hier werkt het perfect, ook gewoon 1080p, voor games is geen HDCP nodig, voor rips van 1080p vakantiefilmpjes (dure camera...) die ik van netwerk stream ook niet (beetje nutteloos, mijn 360 zit op dezelfde monitor als mijn pc aangesloten). Ik heb dan wel een Elite, maar dat zou volgens mij helemaal niks mogen uitmaken, de HDMI aansluiting is hetzelfde.

Ik ben ook in het bezit van een ELite!

Ik heb een vrij goedkope 24" Fujitsu Siemens monitor met DVI maar geen HDCP en die heb ik gewoon met een HDMI <-> DVI kabel aangesloten, wellicht dat het met een converterblokje niet werkt ?

Goh, ik heb altijd gedacht dat HDCP echt moest bij Xbox 360 games, ik ben van plan een converter blokje te kopen omdat in mijn net aangeschafte Elite box een HDMI kabel was meegeleverd!

Dat de 360 geen HDCP op games heeft weet ik in ieder geval ook zeker want mijn monitor ondersteunt dat niet, met dezelfde kabel geeft een PS3 gewoon geen signaal.
Monitor aan, box aan en het logo komt gewoon tevoorschijn en ik kan gewoon 1080p instellen in het dashboard. Games lopen als een trein en op het osd van de monitor zie ik ook gewoon netjes 1920x1080 in het dashboard en in games.

Hoeveel MS is je scherm, last van Ghosting??

@TS >>> Kijk vooral ook naar 1:1 pixelmapping features, anders zit je met iets opgerekt beeld tenzij je een iets lagere 16:10 resolutie pakt (1440x900 werkt prima hier, goed scherp. Voor dat handjevol 1080p games zet ik 'm wel op 1920x1080, opgerekt beeld is prima mee te leven). Welke monitor je moet kiezen weet ik niet, afhankelijk van je budget kun je eventueel nog naar een 26" model kijken, die heeft meestal nog dezelfde resolutie en met een console is groter natuurlijk beter ;) .
26 inch is to much, hij moet op jongens kamer staan! 1:1 pixelmapping, als het op een monitor zit leuk maar niet echt nodig ik stoor me niet echt aan uitgerekt beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:27:
TFT-monitor, Samsung, SyncMaster T240HD 24 inch
Bestelnummer: 43600687

Panel: LCD-technologie: a-si TFT/TN. Afmetingen van het breedbeeldscherm: 24 inch (60,96 cm). Pixelafstand: 0,270 mm. Helderheid: 300 cd/m2. Contrast (dynamisch): 10.000:1. Reactietijd: 5 ms. Kijkhoek (h/v): 160 graden/160 graden. Frequentie: horizontaal: 30-81 kHz. Verticaal: 56-75 Hz. Resolutie: 1920x1200 pixels. Aantal kleuren: 16,7 miljoen. Signaal: signaalingang analoog, digitaal. Signaalaansluitingen 15pin D-Sub, component, Scart, DVI-D, 2 HDMI. Plug&Play: DDC DDC 2B. Energiekenmerken: netadapter intern. Vermogen DPMS < 2 W, bij werking 75 W. Energy Star. Instellingen: digitaal een veelvoud aan instellingsmogelijkheden met OSD, MagicBright3, MagicTune, MagicWizard. Algemene specificaties: kleur roze/black. Voet standaard, tiltfunctie, swivelfunctie. Mac-compatibiliteit. Normen EMI CE. ISO ISO 13406/2, pixelfoutenklasse 2. Bijzonderheden: SRS TruSurround XT. Hybride TV-tuner DVB-T, analoog. Ondersteunt HDCP via DVI-aansluiting. Twee luidsprekers met 3 W vermogen. Inclusief afstandsbediening, signaalkabel, netkabel, CD en handboek op CD. Afm. met voet (bxhxd): 57,3x47,7x24,5 cm. Afm. zonder voet (bxhxd): 57,3x40,9x8,7 cm.

Deze heeft wel hdmi

TFT-monitor, Acer, »P224W«
Bestelnummer: 44529894

In ultramodern design. »CrystalBrite«-TFT-scherm met een diagonaal van 22 inch/55,9 cm. Maximale resolutie: 1680x1050 pixels. Contrast: 10.000:1. Reactietijd: 2 ms (dus perfect voor het gamen). Helderheid: 300 cd/m2. NTSC-kleurruimte: 72%. Geïntegreerde stereo-luidsprekers met Dolby Surround Sound. Aansluitingen: VGA, DVI, HDMI (met HDCP). Afm. (bxdxh): 51,1x41,6x20,3 cm. Gew. 4,7 kg.

TFT-monitor, Samsung, SyncMaster T240HD 24 inch:
Over dit scherm heb ik ook lang getwijfeld om in mijn top 2 meetenemen, maar na een paar matige reviews gelezen te hebben over zowel de kleuren,contrast en de inkijkhoek heb ik mijn keuze hiervoor laten vallen!
Acer, het merk alleen ik wil liever iets degelijks niet zo'n goede ervaringen met Acer. (In omgeving dan grotendeels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

KneoK

Not in a million lightyears

PSP123 schreef op maandag 08 december 2008 @ 01:23:
[...]

26 inch is to much, hij moet op jongens kamer staan! 1:1 pixelmapping, als het op een monitor zit leuk maar niet echt nodig ik stoor me niet echt aan uitgerekt beeld!
Ik heb een (even uit m'n hoofd) 5ms TN scherm, ghosting is door mijn ogen niet op te merken. Het was een heel goedkope monitor, dus heb een klein beetje backlight bleeding, moet mijn menu oproepen om te kunnen schakelen tussen D-SUB en DVI, maar dat maakt voor het aansluiten van je box niets uit.

Wat betreft het converterblokje, ik heb vernomen dat zo'n blokje voor extra verlies en andere probleempjes kan zorgen, daarom heb ik gewoon een DVI naar HDMI kabel gekocht (al voor een geleende PS3, maar toen kwam ik dus achter het feit dat mijn monitor geen HDCP ondersteunt, nu komt de kabel toch nog goed van pas).

Mijn eisen wat monitor betreft (deze althans) zijn niet zo heel hoog, dus ook bij mij stond 1:1 mapping heel laag op de lijst met eisen. Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik stoor me absoluut niet aan het opgerekte beeld.
Ben ook even wat aan het klooien geweest met andere resoluties en een spel ziet er op 1440x900 net zo mooi en scherp uit als op 1920x1080 (dit zal monitorafhankelijk zijn, want op 1680x1050 is het weer iets waziger), dus als je het op een gegeven moment storend vind dan kun je altijd voor een bepaald spel de resolutie wijzigen naar een 16:10 verhoudende resolutie, dan heb je boven en onder gewoon een zwart balkje.

Edit: over Acer: daar hoor ik heel wisselende verhalen over. De ene groep is laaiend enthousiast en de andere groep rept over een B-merk met alleen maar ellende. Ik kan me toch eerder achter de eerste groep scharen dan achter de tweede groep. Heb 3 Acer TFT's gehad waarvan er twee zichtbaar nog goed draaien (die staan namelijk nog in de buurt), van de ander heb ik al een poosje niets meer vernomen, maar die heeft 4 jaar lang zijn best gedaan op mijn bureau.

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 08-12-2008 15:13 ]

Pagina: 1