[TimeMachine] iMac -> iMac doorgaan oude TimeMachine?

Pagina: 1
Acties:

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-02 13:25

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Ik heb laatst bij icentre mijn iMac core duo 20 inch ingeruild voor een nieuwe iMac core 2 duo 24 inch.
En hierna dmv time machine al mijn data weer terug kunnen halen. DIt werkte perfect.

Ik had alleen verwacht, hierna weer gewoon verder te kunnen gaan met de Time Machine. Maar dat ging dus niet. Hij gaf een foutmelding aan.

Eerst probeerde ik het gewoon dmv verwijderen weg te halen, maar er stond bijna 1 jaar aan data op, dus dat waren erg veel bestanden, en daar was hij dus lang mee bezig.

Uiteindelijk maar de TimeMachine schijf geformateerd, en toen weer opnieuw begonnen met TimeMachine. Dit werkte wel, maar was nu dus wel de oudere data kwijt?

Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar ik vroeg me af, of dit normaal gedrag is. Ik had eigenlijk verwacht, dat ik nog gewoon verder zou kunnen gaan, en dan dus ook nog terug in de tijd zou kunnen gaan. Ik heb geprobeerd hier meer info te vinden, maar dat was niet gelukt.

Maar ik moet wel zeggen, dat mijn ervaring met TimeMachine erg goed is, de draadloze verbinding werkte ook meteen. Top.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Toen je niet kon backuppen, had ff je permissies hersteld op die disk.. misschien had dat geholpen!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-02 13:25

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
@sys error, dat had ik inderdaad kunnen proberen, maar had er niet aan gedacht.
maar heb je er zelf andere ervaringen mee dan?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Rovver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik had een ander probleem, maar misschien had het in dit geval ook gewerkt.

Mijn macbook was defect, waarna ze het moederbord vervangen hebben. Hierna werkte TimeMachine niet meer, wat bleek is dat de TimeMachine backup gekoppeld is aan het MAC adres van de vast ethernet aansluiting. Dit is via de terminal op te lossen, de uitleg hiervan is te vinden op: http://www.tombridge.com/rta/2008/01/after-the-apple.html

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Altijd maar dat permissies herstellen :? Wat ruudvroon zegt klopt inderdaad, het UUID (gebaseerd op (onder meer?) je MAC-adres), wordt bij de backups opgeslagen. Het is ergens ook wel logisch, omdat je met een externe harddisk je zou kunnen vergissen en zo de backups van verschillende computers door elkaar gooit.

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:03
Bovenstaand verhaal sluit aan bij de gehanteerde mappenstructuur op de TM schijf.
Eerst de naam van de computer (MAC), dan per tijdstip en daarbinnen pas je opstartschijf.

Laatst in mijn oude MBP de HD gecrashed. Nieuwe erin en TM gebruikt om te herstellen. Alles OK en TM ging gewoon verder met backup routine. Dát kan'ie dus wel zelf.
Pagina: 1