[XP] non plug en play intel ethernet aan de gang krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Het oudeste werkende beestje hier in huist moest ook maar eens XP krijgen. Echter de ethernetkaart erin is een intel ethernet pro/10 kaart (intel 82595) . Deze wordt niet herkend. onder windows 2000 werd deze wel herkend, al weet ik niet meer of er drivers speciala voor geinstalleerd waren.

wat zoekwerk levert me deze link op..

http://support.intel.com/...ss/pro10/sb/CS-006359.htm
Windows* XP is supplied with drivers for the EtherExpress™ PRO/10 and PRO/10+ ISA adapters. However, these drivers are for Plug-and-Play versions only...
....
..
Once in SOFTSET2:

1. Highlight "Change Adapter Configuration" and press "Enter."

2. Then highlight "Advanced Options Menu" and press "Enter."

Plug and Play will be displayed (unless this is one of the early versions listed above)
Tja...blijkbaar heb ik dus geen plug en play versie, want dat is daar niet zichtbaar. Dus support van intel kan ik wel schudden.

Vraag:
-Is het niet mogelijk de driver uit windows 2000 installatie disk te extraheren ofzo en dan manual all settings te doen? (mijn windows 2000 installatie is om zeep). In add hardware is er neit de mogelijkheid een netwerk kaart te forceren, en de NT kaart van de intel driverdisk meld ook "installatie mislukt"

PS: een pci kaartje erin van 10 euro is al met 2x mislukt met een hangend systeem, blijkbaar is dit zo'n vroege pci systeem met speciale pci nukken.

wie helpt mijn pc nog een jaar of 2 verder?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Heb je ook de standaard lijst in XP geprobeerd?

Dus Add Hardware -> Select from list (o.i.d.)

Daar staan een heleboel oude kaarten tussen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
Al gekeken met softset welk adres/irq dat kaartje gebruikt? Daarna zou je m moeten kunnen toevoegen op die adressen.

Makkelijker/sneller is gewoon een ander kaartje.
leuk_he schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:35:
..
PS: een pci kaartje erin van 10 euro is al met 2x mislukt met een hangend systeem, blijkbaar is dit zo'n vroege pci systeem met speciale pci nukken.

wie helpt mijn pc nog een jaar of 2 verder?
Koop een simpel intel/3com pci ding, 5 eur @ MP ofzo. Realtekjes kunnen ook, alleen is RTL8139D die je vermoedelijk hebt gekocht een PCI 2.2 ding en dat geeft idd soms rare ellende op oude borden.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ken je niet iemand met een oud 3com 3c95x kaartje of iets in die trend? Die kaartjes worden standaard door XP ondersteund, en zijn retestabiel. Als je bij mij in de buurt zou wonen, ik heb op mijn werk nog een doos vol met die krengen liggen, zit vast nog wel wat werkends bij..... alleen weet ik vrij zeker dat je niet bij mij in de buurt woont. ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:40:
Heb je ook de standaard lijst in XP geprobeerd?

Dus Add Hardware -> Select from list (o.i.d.)

Daar staan een heleboel oude kaarten tussen.
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar dan toont hij alleen de MS loopback adapter. moet ik dan een inf file van de installatie disk gebruiken ofzo?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Hoe oud is die kaart juist, aangezien je insinueert dat er ook niet plug and play versies van bestaan.
Plug&Play betekent eigenlijk dat de irq settings van je kaart automatisch toegewezen kunnen worden. Heb je de eigenschappen van die kaart al eens bekeken in de device manager? Geeft hij daar geen specifieke waarschuwingen?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:25:
Hoe oud is die kaart juist, aangezien je insinueert dat er ook niet plug and play versies van bestaan.
Plug&Play betekent eigenlijk dat de irq settings van je kaart automatisch toegewezen kunnen worden. Heb je de eigenschappen van die kaart al eens bekeken in de device manager? Geeft hij daar geen specifieke waarschuwingen?
-er zit een (C) 1994 stikkertje op de eprom. op de chip staat ergens 82595.
-het is een isa kaart. (op moederbord zit 1 ISA aansluiting op, en ik heb heel lang op de 10-base-2 aansluiting gewerkt.
-Met softset2 (dos programma :X van de driver disk van intel ) is hij niet plug & play wat in die intel link beschreven is. daar kan ik wel met software het IRQ/io adress/etc toewijzen. en komt de kaart door aalle testen.
-Hij is dus niet zichtbaar in device manager. (wel een niet herkend usb apparaat... maar enige usb appraat is de muis) Ook niet met show hidden .

In windows 2000 en windows 95 werkte hij dus wel, maar ik heb met xp een format gedaan en nu booten die niet meer(wil ik ook gen tijd meer in steken. )

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 08-12-2008 12:41 ]

Verwijderd

Tot en met windows 98 kon je nog via config.sys die isa kaartjes configureren geloof ik, dat zal inderdaad niet meer gaan :x. Heb je al geprobeerd om de kaart toe te voegen via de "add hardware" wizard, waarbij je hem uitgebreid laat zoeken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
mmm schiet me net te binnen dat t wel eens niet meer kan gaan werken... xp ondersteunt geen non-pnp isa devices

http://www.windowsnetwork...s_tutorials/wxpisanc.html

ff niet eerder aan gedacht..

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ondersteunen en niet aan de praat krijgen zijn soms 2 verschillende dingen...

Verwijderd

leuk_he schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:04:
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar dan toont hij alleen de MS loopback adapter. moet ik dan een inf file van de installatie disk gebruiken ofzo?
OK, ik dacht dat er wel een hele rits Intel NIC's in die lijst zouden staan. Misschien ben ik in de war met win2k....

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
leuk_he schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:53:
-er zit een (C) 1994 stikkertje op de eprom. op de chip staat ergens 82595.
-het is een isa kaart.
Ik kan me even vergissen, maar is 1994 niet voor de tijd van plug and play, en is plug and play met een ISA kaart eigenlijk meer plug and pray? :P

Ik zou als je een PCI slot hebt, ergens een oud 3com kaartje of een E100 intel kaartje opvissen.... allebei stabiele kaarten, met stabiele drivers die wereldwijd in productie-omgevingen gebruikt worden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Na nog wat gerommel de non-pnp isa kaart opgegeven. Bij de locale computer boer een pci kaart geleend, een Realtekjes kaartje, deze werkte niet (omdat deze PII pc van IBM niet 100% compatible is?) , daarna daar nog 2 kaartjes geprobeerd, en nu werkt hij met een vaag 3com kaartje dat automatisch door XP herkend wordt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 13-12-2008 16:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

leuk_he schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:44:
Bij de locale computer boer een pci kaart geleend, een Realtekjes kaartje, deze werkte niet (omdat deze PII pc van IBM niet 100% compatible is?)
Waarschijnlijk omdat dat PCI kaartjes met hogere specs zijn dan je moederbord doet.
daarna daar nog 2 kaartjes geprobeerd, en nu werkt hij met een vaag 3com kaartje dat automatisch door XP herkend wordt. :)
Aangezien 3com kaartjes lekker oud zijn (PCI versies zoals de 3c905TX-M worden al niet eens meer ondersteund in Vista/Server 2008) lukt dat wel ja.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 14-12-2008 16:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1