Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

help, de buren hebben Fon

Pagina: 1
Acties:

• Manatwork
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-11 12:36
Mijn Acer notebook voorzien van Vista Basic heeft de hinderlijke neiging regelmatig de verbinding met mijn eigen draadloze netwerk te verbreken en vervolgens contact te maken met de FON router van een van mijn buren.
Zelf heb ik een draadloze Zyxel modem/router (telfort, inderdaad).
In het netwerkbeheer van Vista heb ik dat Fon al de laagste prioriteit gegeven en ik heb handmatig verbinding maken ingesteld, maar dat lijkt dus niet echt te helpen. Ook heb ik alle kanalen intussen wel geprobeerd maar ook dat maakt geen verschil ;( .
Er zijn wel meer netwerken bij mij in de buurt maar die geven geen problemen. Zal wel komen omdat die allemaal beveiligd zijn, net als mijn eigen netwerk trouwens.
Heeft iemand een suggestie wat ik nog meer zou kunnen doen om te voorkomen dat de notebook uit eigen beweging contact gaat maken met een ander (onbeveiligd) netwerk?

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
het netwerk van je buren dient helemaal niet in de lijst van 'voorkeuren' te staan, als je hier geen verbinding mee wilt maken. of ga ff bij je buren langs om dat ding te beveiligen, vervolgens geld vangen om je eigen probleem op te lossen :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:46
Guuzz schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:00:
het netwerk van je buren dient helemaal niet in de lijst van 'voorkeuren' te staan, als je hier geen verbinding mee wilt maken.
Onder XP moet je bij het advanced scherm ook nog zorgen dat er geen vinkje staat voor 'automatically connect to non-preferred networks'. Geen idee wat de vista equivalent is.
of ga ff bij je buren langs om dat ding te beveiligen, vervolgens geld vangen om je eigen probleem op te lossen :)
Dat is niet het idee van Fon :)

• Manatwork
het netwerk van je buren dient helemaal niet in de lijst van 'voorkeuren' te staan, als je hier geen verbinding mee wilt maken. of ga ff bij je buren langs om dat ding te beveiligen, vervolgens geld vangen om je eigen probleem op te lossen :)
Klopt, ik heb hem ook al eens uit de lijst verwijderd, maar de volgende keer staat hij er gewoon weer tussen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat is inderdaad een vrij irritant iets in Vista. Onlangs had ik ook bij iemand het probleem dat ie met het onbeveiligde netwerk van de buren verbinding maakte waardoor die persoon niet meer via zijn netwerkprinter kon printen. Ik heb toen gewoon dat onbeveiligde netwerk laten staan maar in de eigenschappen wel een wpa-key ingesteld waardoor ie er geen verbinding meer mee kan maken omdat de beveiling niet overeenkomt. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Manatwork
FlipFluitketel schreef op maandag 08 december 2008 @ 08:55:
Dat is inderdaad een vrij irritant iets in Vista. Onlangs had ik ook bij iemand het probleem dat ie met het onbeveiligde netwerk van de buren verbinding maakte waardoor die persoon niet meer via zijn netwerkprinter kon printen. Ik heb toen gewoon dat onbeveiligde netwerk laten staan maar in de eigenschappen wel een wpa-key ingesteld waardoor ie er geen verbinding meer mee kan maken omdat de beveiling niet overeenkomt. :P
Dit lijkt inderdaad te werken. Bedankt voor de tip.
Dat ik hier nou zelf niet op kwam.. :$

Verwijderd

Bij Acer wordt dit veroorzaakt door de E-net manager, crapware die standaard bij Acer geinstalleerd wordt en half Duits is. Als je dit programma uitschakelt en afvinkt bij opstarten met Windows ben je van het probleem af ;)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:10:
Bij Acer wordt dit veroorzaakt door de E-net manager, crapware die standaard bij Acer geinstalleerd wordt en half Duits is. Als je dit programma uitschakelt en afvinkt bij opstarten met Windows ben je van het probleem af ;)
What? Wat een butt-software dan! Dat is zelfs een beveiligingsrisico, verbinden met een onbeveiligd netwerk.
Hoe verzinnen ze het (ik denk bijna dat je ze ervoor kunt aanklagen ;) ).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

of ga ff bij je buren langs om dat ding te beveiligen
offtopic:
Uhmz, dat is dus de methode van Fon. Je kan zo'n AP (officieel) niet dichtzetten. Authenticatie gaat via radius op een webinterface. Gewoon vanaf blijven dus ;)

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Acer laptop.
Hoe ik de instellingen ook zette mijn verbinding ging na het opnieuw opstarten altijd naar de Linksys van de buren. Nadat het Sitecom acces point dat ik had geleend van een vriend verving door een Belkin acces point heb ik er nooit meer last van gehad.
Pagina: 1