• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Ik ben op het moment een film van een doopfeest (.avi) aan het voorzien van een een Griekse ondertiteling. Deze is door een Griekse kennis van mij als .srt bestand aangeleverd. Nu weet ik hoe ik het een en ander aan elkaar moet toevoegen, probleem is echter dat als ik de .avi met .srt afspeel op mij pc met MPC, de karaktertekens niet Grieks zijn maar gewoon onzinnige letters zijn.
Als ik het .srt bestand open met notepad is de ondertitelde tekst ook onzin.
Als ik de .srt open met Word, wordt er gevraagd welke opmaak het bestand heeft, en als ik dan kies voor Grieks, dan is de ondertiteling wel in Griekse karakters.

Als ik nu de avi met srt in DVD Flick samen ga voegen dan zie ik in de preview al dat de tekst niet Grieks is.

Hoe kan ik deze .srt in het Griekse lettertype als ondertitel krijgen?

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:44
Is het niet zo dat je gewoon geen grieks font hebt geinstalleerd ?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 11:40
MEN-O schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:56:
Is het niet zo dat je gewoon geen grieks font hebt geinstalleerd ?
lijkt er sterk op :)

Zelfde als je Japans en Chinese weergaven wilt hebben moet je hiervoor het taal pakket installeren ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Daar dacht ik ook aan, maar in Word zie ik wel Griekse karakters. En als ik in Notepad kies voor het font GreekS of GreekC dan is de voorbeeldtekst wel in het Grieks, maar de tekst van het .srt bestand niet.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

Zoefff

❤ 

Is het ook niet een encoding probleempje? Ik zou me zo voor kunnen stellen dat er voor de griekse karakters gebruik wordt gemaakt van een encodig (UTF-8?) die niet door DVD Flick wordt ondersteund en ook niet door Notepad. Wat gebeurt er als je een nieuw bestand met griekse karakters (die je dus zelf opnieuw typt) aanmaakt in Notepad? Als het dan wel werkt zou je eens moeten kijken hoe je het originele bestand kan converteren naar iets waar Notepad ook mee om kan gaan.

Upload anders eens een (niet persoonlijk) deel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 07-12-2008 23:45 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter