Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

printer geeft foutmelding bij bepaald bestand

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 18:25

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Het probleem dat ik gisteren had is echt heel vreemd.

Ik had in Word (2007) een tabel gemaakt (2 kolommen, 8 rijen) en deze gevuld met tekst en plaatjes.
Toen ik dit bestand wilde printen gaf mijn printer (Samsung laserprinter SCX4200) de foutmelding 'NO PAPER'. Maar er zat genoeg papier in.

Printer gereset en opnieuw geprobeerd, maar weer dezelfde foutmelding. Na meerdere keren aan/uit/reset gaf ik het een beetje op. Ik probeerde toch even een ander bestand dat ik ook uit moest printen en die printte wel uit. Dus ik dacht: "Mooi probleem opgelost."

Maar wat bleek: de printer print alles, maar als ik het hierboven beschreven document wil printen, dan geeft hij de foutmelding 'NO PAPER'.
De oplossing die ik bedacht was om van dit document eerst een PDF file te maken en deze dan uit te printen. En dat gaat dan wel gewoon goed!

Ik vind dit zo vreemd... Waar zou het aan kunnen liggen? Voor nu is het probleem opgelost (althans, niet meer belangrijk), maar ik blijf het wel raar vinden dat mijn printer één speciaal document niet kan printen en een vage foutmelding geeft.

Voor de volledigheid: het is een gedeelte printer waar twee laptops mee werken via een wireless Belkin printserver. Heb niet geprobeerd met die andere laptop dat document uit te printen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien had je per ongeluk aangegeven gebruik te maken van "Letter" papier in een setting?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Controleer of er driverupdate's zijn, deinstalleer, en herinstalleer de drivers.
Indien mogelijk, test met een andere printer.

Probeer anders is handmatig in de eigenschappen te selecteren voor A4 formaat.
Wellicht dat die bijv. A3 formaat zoekt, en daarom aangeeft "no paper".

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 18:25

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
spone schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:07:
Misschien had je per ongeluk aangegeven gebruik te maken van "Letter" papier in een setting?
Dat is een goeie inderdaad. Maar zojuist gekeken en hij staat gewoon standaard settings (op A4 dus).
Yippie schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:07:
Controleer of er driverupdate's zijn, deinstalleer, en herinstalleer de drivers.
Indien mogelijk, test met een andere printer.

Probeer anders is handmatig in de eigenschappen te selecteren voor A4 formaat.
Wellicht dat die bijv. A3 formaat zoekt, en daarom aangeeft "no paper".
Hij heeft de nieuwste drivers (maandje geleden alles geupdate). En A4 is geselecteerd...

Ik zal het bestand eens op het werk uitprinten, kijken wat hij daar doet.

Rare dingen. Had laatst ook dat ik een PDF file op het werk uitprinte en dat het bestand niet goed werd uitgeprint (rare letters, plaatjes weg, etc). Terwijl de printer het gewoon goed deed met andere bestanden. Uiteindelijk het bestand op een andere printer uitgeprint en niets aan de hand...

Dit zijn van die vage onverklaarbare zaken...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Probeer ook nog is om de printer rechtstreeks aan te sluiten om dingen uit te sluiten.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het ziet er inderdaad uit als een probleem met de papierinstellingen. Op de een of andere manier wil hij dat ene document printen op een papiersoort waarvan hij denkt dat die niet in de printer zit.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1