Ik had graag een grafische upgrade gedaan van mijn Dell Vostro 410 met Q9450 en 4GB RAM. Het probleem is dat er slechts een 360W (Dell?) voeding inzit. Nu zit ik een beetje met een dilemma, ofwel het risico nemen en volgende kaart kopen, en 'proberen' met de huidige voeding. Daarom heb ik ook niet bepaald de zwaarste grafische kaart eruit genomen.
SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 4830 - 512 MB DDR3 - PCI-Express 2.0
De andere kant van het dilemma is een HD 4850 kopen maar dan vergroot ik alleen de kans van een nieuwe voeding te komen kopen, betekent €50 duurdere gfx kaart en €75 voor 550W voeding. Een verschil van €125 dus. En ik speel zelden games.
Nu zit er een (belabberde!) HD 3650 DDR2 256MB in, en als ik kijk op verschillende sites raden ze zelfs voor deze kaart een 400W voeding aan. Dus rekenen ze dan echt zo'n groot overschot?
En welke zijn de 'gevaren'? Neem dat ik nu een verbruikspiek heb en mijn pc valt uit, welke zijn dan de gevaren voor mijn kaart en voeding?
Alvast bedankt
PS: als deze kaart te zwaar zou zijn, welke raden jullie dan wel aan? HD4650?
SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 4830 - 512 MB DDR3 - PCI-Express 2.0
De andere kant van het dilemma is een HD 4850 kopen maar dan vergroot ik alleen de kans van een nieuwe voeding te komen kopen, betekent €50 duurdere gfx kaart en €75 voor 550W voeding. Een verschil van €125 dus. En ik speel zelden games.
Nu zit er een (belabberde!) HD 3650 DDR2 256MB in, en als ik kijk op verschillende sites raden ze zelfs voor deze kaart een 400W voeding aan. Dus rekenen ze dan echt zo'n groot overschot?
En welke zijn de 'gevaren'? Neem dat ik nu een verbruikspiek heb en mijn pc valt uit, welke zijn dan de gevaren voor mijn kaart en voeding?
Alvast bedankt
PS: als deze kaart te zwaar zou zijn, welke raden jullie dan wel aan? HD4650?